 |
Εντυπωσιάζει χωρίς να προκαλεί |
Δεν είναι λίγες οι φορές εκείνες που έχουμε ανοίξει τη συζήτηση για το μέλλον των καυσίμων, τόσο εδώ από το διαδικτυακό, όσο και από το ραδιοφωνικό ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ. Ανέκαθεν λοιπόν η άποψή μας ήταν ότι τα plug-in υβριδικά μοντέλα είναι αυτά που θα κυριαρχήσουν τα αμέσως επόμενα χρόνια στην αυτοκινητική μας ζωή, μέχρι το υδρογόνο και οι κυψέλες καυσίμου γίνουν προσιτές στο ευρύ κοινό απ’όλες τις απόψεις. Τι πιο φυσιολογικό λοιπόν από τα να αναζητήσουμε προς δοκιμή το πρώτο plug-in diesel υβριδικό, το Volvo V60 plug-in hybrid, προκειμένου αφενός να δούμε στη πράξη τις πραγματικές του ικανότητες, αφετέρου να καλύψουμε με τη μέγιστη δυνατή άνεση και οικονομία την απόσταση των 670 χιλιομέτρων από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, σε μία οδήγηση – πατριδογνωσία λόγω των μπλόκων που είχαν στήσει οι αγρότες.
Ξεκινώντας από τα βασικά
 |
Τα λογότυπα και οι δύο εξατμίσεις στο πίσω μέρος, υποψιάζουν |
Oι Σουηδοί της Volvo πήραν ως βάση το V60 προκειμένου να πρωτοτυπήσουν και να δημιουργήσουν το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο που συνδυάζεται με κινητήρα πετρελαίου. Σε ότι αφορά λοιπόν στην εμφάνιση πρόκειται για ένα V60, στη περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας R Design. Αυτό σημαίνει καθαρές γραμμές, σπορτίφ αίσθηση που εντείνεται από τις πολύ όμορφες ζάντες του R- Design τμήματος και ένα τελείωμα στο πίσω μέρος με σαφή τη διάθεση των σχεδιαστών του να προσδώσουν στο station αμάξωμα μια κουπεδίζουσα αίσθηση. Μόνο οι πιο μυημένοι θα αντιληφθούν τη διαφορετικότητα και τη τεχνολογία που κρύβει το συγκεκριμένο V60, καθώς το πορτάκι τη «πρίζας» στο αριστερό φτερό, τα λογότυπα plug-in hybrid στα πλαϊνά και το D6 και AWD στο πίσω μέρος, είναι πολύ διακριτικά. Όσο και για τις δύο εξατμίσεις στο πίσω μέρος, δίνουν ένα μικρό πρώτο στίγμα, πως αυτό το station είναι σε θέση να κάνει πολλά περισσότερα από αυτά που δείχνει.
 |
Station με κουπεδίζουσα λογική |
Στο εσωτερικό τέσσερα κουμπάκια είναι αυτά που κάνουν όλη τη διαφορά. Όλα τους βρίσκονται στη βάση της κεντρικής κονσόλας με τα τρία, PURE-HYBRID-POWER να βρίσκονται μαζί και το AWD κουμπί λίγο πιο πάνω. Στη συνέχεια θα εξηγήσουμε αναλυτικά τι κάνει το καθένα από αυτά. Από εκεί και πέρα η εικόνα είναι η γνώριμη με την υψηλή ποιότητα των υλικών και της κατασκευής και τη πολύ προσεγμένη εργονομία να αποτελούν τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά. Στα θετικά η πολύ καλή πλευρική στήριξη των καθισμάτων καθώς και η άνεσή τους, κάτι που διαπιστώσαμε με τον πλέον αναμφισβήτητο τρόπο, μετά από επτά ώρες συνεχούς οδήγησης.
Η ουσία της διαφορετικότητας
 |
Η ομορφιά της απλότητας |
Περνώντας σε αυτά που δεν φαίνονται να πούμε πως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ένας πεντακύλινδρος diesel 2400 κυβικών που αποδίδει 215 ίππους και 440 Nm ροπής και ο οποίος δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς. Παράλληλα υπάρχει και ένας ηλεκτροκινητήρας ο οποίος αποδίδει 68 ίππους και ο οποίος δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς του αυτοκινήτου. Στο σημείο αυτό να τονίσουμε πως οι δύο άξονες (εμπρός-πίσω) δεν είναι συνδεδεμένοι παρά μόνο καλωδιακά, με αποτέλεσμα να έχουμε έναν υβριδικό τρόπο τετρακίνησης. Η συνδυαστική ισχύς των δύο κινητήρων ξεπερνάει τους 280 ίππους. Ως plug-in και όχι σαν απλό υβριδικό, έχει τη δυνατότητα να φορτίζει και μέσω πρίζας από την υποδοχή που διαθέτει στο εμπρός αριστερό φτερό. Με πλήρη φόρτιση μπορεί να διανύσει απόσταση 50 χιλιομέτρων, έχοντας ως ανώτατη ταχύτητα τα 125 χλμ./ώρα.
 |
To R Design του ταιριάζει |
Και εδώ έρχεται η στιγμή της τριπλέτας των κουμπιών PURE-HYBRID-POWER. Επιλέγοντας τη λειτουργία Pure μπορείτε να κινηθείτε αμιγώς με ηλεκτρισμό με τις προϋποθέσεις που αναφέραμε μόλις παραπάνω. Στη λειτουργία Hybrid η ηλεκτροκίνηση λειτουργεί συνδυαστικά με την πετρελαιοκίνηση, ενώ φυσικά υπάρχει και λειτουργία ανάκτησης ενέργειας. Ο σύνολο της λειτουργίας του υβριδικού συστήματος αποτυπώνεται με πολύ ωραία γραφικά στη κεντρική οθόνη του αυτοκινήτου. Τέλος η λειτουργία Power, όπως σαφώς δηλώνει, μεταμορφώνει το αυτοκίνητο από ένα φιλικό προς το περιβάλλον εργαστήριο υψηλής τεχνολογίας, σε ένα άκρως απολαυστικό τετράτροχο μέσω του οποίου μπορείτε να χαρείτε οδήγηση, ενώ τα αυτιά σας ενθουσιάζονται από τον βαθύ μπάσο ήχο του πεντακύλινδρου μηχανικού συνόλου. Και για να κλείσουμε το κεφάλαιο τεχνολογία να σας πούμε πως με το κουμπί AWD οι δύο κινητήρες λειτουργούν παράλληλα, αυξάνοντας κατακόρυφα τη διαθέσιμη πρόσφυση του αυτοκινήτου.
Οικολογικός ταξιδευτής
 |
Για φόρτιση |
Καλή η τεχνολογία, ακόμη καλύτερη η plug-in υβριδική κατάσταση, αλλά όλα αυτά αφενός πρέπει να είναι φιλικά στη καθημερινή οδήγηση, αφετέρου να συμβάλλουν στη πράξη στη προστασία του περιβάλλοντος. Όπως αντιλαμβάνεστε το στοίχημα είναι μεγάλο και μία premium αυτοκινητοβιομηχανία, όπως η Volvo δεν θα μπορούσε να αφήσει τίποτα στη τύχη. Όπως και δεν άφησε. Οδηγώντας το αυτοκίνητο σε αστικές συνθήκες αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια απολαμβάνεις την ησυχία στο εσωτερικό καθώς το «σφύριγμα» του ηλεκτροκινητήρα είναι καθ’όλα ευχάριστο. Αφήνοντας πίσω μας το αστικό περιβάλλον της πρωτεύουσας και βγαίνοντας στην εθνική για Θεσσαλονίκη, έχουμε στο μυαλό μας δύο πράγματα. Το πρώτο είναι ότι είναι ήδη οκτώ το βράδυ, με τη μέρα που είχε προηγηθεί να είναι πραγματικά μεγάλη, και το δεύτερο ότι τα μπλόκα των αγροτών είναι μπροστά και μας περιμένουν.
 |
Πραγματικά όμορφες, αλλά υποφέρουν στο επαρχιακό δίκτυο |
Και όπως αντιλαμβάνεστε εκεί ξεχωρίζουν τα αυτοκίνητα από τα τετράτροχα. Στην εθνική οδό με τις ταχύτητες να είναι αρκετά υψηλές, προσπαθώντας να μαζέψουμε χιλιόμετρα και χρόνο, η υψηλή ποιότητα κύλισης και η προσεγμένη ηχομόνωση είναι ότι καλύτερο. Με τη λειτουργία Hybrid επιλεγμένη η κατανάλωση προσπαθεί να φτάσει τα 7λτ./100 χλμ. αλλά δεν τα καταφέρνει, παρά το γεγονός πως κάνουμε ότι μπορούμε. Όταν τα μπλόκα των αγροτών μας οδηγούν σε δρόμους ξεχασμένους και εντελώς παρατημένους, η επιλογή Power είναι ότι καλύτερο αφενός για το προσπέρασμα στις αμέτρητες νταλίκες, αφετέρου για τις αφώτιστες στροφές που δεν ξέρεις πως θα εξελιχθούν. Μπόνους σε αυτά, ο ήχος του κινητήρα που σε αναζωογονεί, καθώς ήδη πλησιάζουμε στα μεσάνυχτα, ενώ το κερασάκι στη τούρτα έρχεται από τη κατανάλωση η οποία δεν ξεπερνάει τα 8 λτ./100 χλμ. παρά το ότι η λειτουργία Power είναι ενεργοποιημένη για πολλά μα πάρα πολλά χιλιόμετρα, ενώ το αυτόματο κιβώτιο των έξη σχέσεων βρίσκεται στη χειροκίνητη λειτουργία
Το μόνο που μας προβληματίζει πως οι τροχοί των 18 ιντσών με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ, πραγματικά βιάζονται από το εντελώς εγκαταλελειμμένο επαρχιακό δίκτυο.
Το μέλλον ήρθε
 |
Χωρίς αλλαγές η βασική φιλοσοφία |
Το Volvo V60 Plug-in Hybrid είναι ένα premium αυτοκίνητο πολύ υψηλής τεχνολογίας, φιλικό προς το περιβάλλον το οποίο μπορεί να κάνει τα πάντα με εξαιρετικό τρόπο. Δυστυχώς όμως η τιμή του σε μία χώρα που μισεί τα αυτοκίνητα, όπως η δική μας, το καθιστά σχεδόν απαγορευτικό. Ωστόσο είμαστε σίγουροι πως η συνεχής ανάπτυξη της Volvo θα μεταφέρει τη συγκεκριμένη τεχνολογία και σε άλλα, μικρότερα, μοντέλα της κάνοντάς τη με τον τρόπο αυτό πιο προσιτή σε ευρύτερο κοινό.
• Τεχνολογία |
• Τιμή
|
• Ποιότητα |
|
• Επιδόσεις |
|
• Οδική συμπεριφορά |
|
• Άνεση |
|
• Εξοπλισμός |
|
• Εμφάνιση |
|
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2400 κ.εκ. turbodiesel & ηλεκτροκινητήρας
Ίπποι 283 (συνδυαστικά)
Τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα 6,1’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2 48 γρ./χλμ
Του Σωτήρη Βουτσελά
 |
Τα κουμπάκια που κάνουν τη διαφορά |
 |
Χώρος για τρία άτομα |
 |
Άνετα και με πολύ καλή πλευρική στήριξη |
 |
Η ουσία του αυτοκινήτου |
 |
Ικανοποιεί |
 |
Μετά από 670 χιλιόμετρα και επτά ώρες στο δρόμο, φτάσαμε στο προορισμό μας ξημερώματα μεν, ξεκούραστοι δε |