VOLVO V40 CROSS COUNTRY T3: ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ

VOLVO V40 CROSS COUNTRY T3: ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ

Όταν έχεις στα χέρια σου το πλέον καλοπουλημένο μοντέλο της κατηγορίας, το V40 & V40 Cross Country και έρχεται η ώρα της ανανέωσης, είναι προφανές πως επιλέγεις το δρόμο που λέει πως «ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις», αλλά τη φρεσκάρεις στα σημεία και συνεχίζει ανανεωμένη. Αυτή είναι και η τακτική που ακολούθησαν οι Σουηδοί της Volvo, οι οποίοι επενέβησαν σε στιλιστικές λεπτομέρειες στο πεντάθυρο χάτσμπακ τους, προκειμένου αυτό να συνεχίσει με νέο αέρα την εξαιρετική εμπορική πορεία που διαγράφει. Φυσικά εμείς δεν χάσαμε την ευκαιρία να βρεθούμε για πάνω από 1000 χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι ενός V40 Cross Country T3, το οποίο δοκιμάσαμε πραγματικά σε κάθε είδους κατάσταση, όπως άλλωστε μαρτυρούν και οι φωτογραφίες.

Οι εξωτερικές επεμβάσεις

H σχεδίασή του εξακολουθεί να είναι όμορφη και δυναμική
H σχεδίασή του εξακολουθεί να είναι όμορφη και δυναμική

Εξωτερικά, η κυριότερη αλλαγή αφορά στη γρίλια και τα φωτιστικά σώματα. Και τα δύο έχουν επιρροές από τη σειρά 90. Η γρίλια αποτελείται από παράλληλες, κατακόρυφες και ελαφρά κοίλες γραμμές όπως στη σειρά 90 και στο κέντρο της φέρει το νέο, πιο επιβλητικό σήμα της μάρκας, με το βέλος στην πάνω δεξιά γωνία του κύκλου να είναι σε ευθεία με τη διαγώνιο που διατρέχει τη μάσκα. Τα φωτιστικά σώματα, σε σχήμα πλαγιαστού «T», παραπέμπουν στο πιο ισχυρό σύμβολο της ιδιαίτερα πλούσιας σκανδιναβικής παράδοσης, στο «σφυρί του Θεού Θώρ», όπως τα εισήγαγε η Volvo στα XC90, S90 και V90. Τις εξωτερικές αλλαγές συμπληρώνει μία νέα γκάμα από μοντέρνες ζάντες αλουμινίου, όπως αυτές του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, καθώς και νέα παλέτα χρωμάτων όπως επίσης αυτό που είχε το V40 Cross Country της δοκιμής μας. 

Χαρακτηριστικό το πίσω μέρος της Cross Country έκδοσης
Χαρακτηριστικό το πίσω μέρος της Cross Country έκδοσης

Βεβαίως τα επιπλέον 22 χιλιοστά της απόστασης από το έδαφος, τα πλαϊνά προστατευτικά, καθώς και το διακριτικό και καλαίσθητο λογότυπο Cross Country στη πίσω προστατευτική ποδιά, είναι τα στοιχεία εκείνα που δίνουν το στίγμα της διαφορετικότητας και τον αέρα της περιπέτειας σε σχέση με την απλή έκδοση του V40. 

Mε ακόμη πιο νεανική διάθεση

Ο λόγος για το εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου υπάρχουν νέες ταπετσαρίες, σε εντυπωσιακό μοτίβο που είχε πρωτοπαρουσιάσει η εταιρία στο Concept Estate και, όπως συνηθίζει η Σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία, τις «πέρασε» και στην παραγωγή. Διαθέσιμη είναι πλέον και η επιλογή δίχρωμου, πολύ κομψού και όμορφου δερμάτινου τιμονιού καθώς και νέες διακοσμητικές επιφάνειες αλουμινίου για την κεντρική κονσόλα. Ωστόσο τη παράσταση σε ότι αφορά στην εικόνα του εσωτερικού, κλέβει πραγματικά η διχρωμία των καθισμάτων η οποία προσφέρει έναν ακόμη πιο έντονο αέρα νεανικότητας και ζωηράδας στην καμπίνα των επιβατών. Από εκεί και περά τόσο ο πίνακας οργάνων όσο και η κεντρική κονσόλα δεν έχουν αλλαγές. Αλλαγές δεν εντοπίζονται και στους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες αλλά και αποσκευές. Και μπορεί σε ότι αφορά στους πρώτους, τέσσερα άτομα να βολευτούν χωρίς πρόβλημα στο εσωτερικό, τα 331 λίτρα όμως του χώρου των αποσκευών θα προβληματίσουν, κυρίως σε ένα πολυήμερο οικογενειακό ταξίδι. 

Πολύ έντονα τα εμπρός φώτα ημέρας
Πολύ έντονα τα εμπρός φώτα ημέρας

Βεβαίως το V40 και V40 Cross Country εξακολουθεί να αποτελεί πρότυπο ασφάλειας όχι μόνο στην κατηγορία του αλλά για ολόκληρη την αυτοκίνηση, καθώς είναι το μοναδικό μοντέλο που διαθέτει αερόσακο πεζού στο βασικό του εξοπλισμό καθώς επίσης σύστημα City Safety 2ης γενιάς για αποφυγή συγκρούσεων μέχρι τα 50 χλμ./ώρα, επτά αερόσακους και συστήματα προστασίας αυχένα στις οπίσθιες συγκρούσεις. Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε πως όταν είχαν δοκιμαστεί τα V40 και V40 Cross Country είχαν επιτύχει τη μεγαλύτερη βαθμολογία που είχε σημειωθεί μέχρι τότε στις δοκιμές του Euro NCAP, του έγκυρου οργανισμού δοκιμών για νέα μοντέλα. 

Τα νέα χρώματα του ανανεωμένου μοντέλου είναι πολύ ενδιαφέροντα
Τα νέα χρώματα του ανανεωμένου μοντέλου είναι πολύ ενδιαφέροντα


Εύστοχος συνδυασμός

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον turbo κινητήρα βενζίνης ο οποίος αποδίδει 152 ίππους και 25.5 κιλά ροπής, ενώ συνδυάζεται στάνταρ με ένα εξάρι αυτόματο κιβώτιο, το οποίο έχει τη δυνατότητα και σειριακής λειτουργίας μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Ο συνδυασμός κινητήρα κιβωτίου ταιριάζει απόλυτα στον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου, καθώς αφενός βοηθάει τα μέγιστα στον τομέα της άνεσης, αφετέρου είναι σε θέση να αναδείξει τα δυναμικά χαρακτηριστικά της κατασκευής, αν και εφόσον ο οδηγός το επιδιώξει. Βεβαία σε μια τέτοια περίπτωση η κατανάλωση θα ανέβει αρκετά. Πάντως κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η οποία περιελάμβανε ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη, αστικές μετακινήσεις αλλά και εκτός δρόμου κίνηση, η μέση κατανάλωση ήταν στα 9.3 λτ.100 χλμ. τιμή λογική για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει σχεδόν ενάμιση τόνο.

Ευχάριστο παντού

Η εικόνα του εσωτερικού έγινε ακόμη πιο νεανική χάρη στις νέες ταπετσαρίες
Η εικόνα του εσωτερικού έγινε ακόμη
πιο νεανική χάρη στις νέες ταπετσαρίες

O προσανατολισμός του Volvo V40 Cross Country είναι οι άνετες και ασφαλείς οικογενειακές μετακινήσεις και αυτό γίνεται αντιληπτό από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Σουηδικού μοντέλου. Οι αναρτήσεις απορροφούν ακόμη καλύτερα τις πάμπολλες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, το τιμόνι είναι σαφές αλλά η πληροφόρησή του θα μπορούσε να είναι λίγο καλύτερη, ενώ το κιβώτιο συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα. Η ηχομόνωση αφήνει έξω από την καμπίνα των επιβατών τους θορύβους, βοηθώντας τα μέγιστα στο να καλύπτετε μεγάλες αποστάσεις με άνεση. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος θα σας επιτρέψει να αξιοποιήσετε και τον cross country χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αρκεί να το τολμήσετε.

Οι χώροι εξακολουθούν να μην είναι το δυνατό του σημείο
Οι χώροι εξακολουθούν να μην είναι το δυνατό του σημείο

Kαι σε δελεαστική τιμή

Η τιμή του ανανεωμένου Volvo V40 Cross Country T3 ξεκινάει από τα 23900 Ευρώ στην έκδοση Bussiness Plus η οποία διαθέτει πολύ πλούσιο εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει το σύστημα infotainment Sensus με έγχρωμη οθόνη, χειριστήρια στο τιμόνι, και αισθητήρες παρκαρίσματος. Πρόκειται για μία σαφώς δελεαστική τιμή, καθώς δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα premium crossover όχημα.

  • Σχεδίαση                                                            
                                                       • Χώροι 
  • Ποιότητα κατασκευής
• Κατανάλωση υπό πίεση
  • Εξοπλισμός ασφάλειας και άνεσης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Διττός χαρακτήρας
  • Αυτόματο κιβώτιο
  • Τιμή


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1500 κ.εκ. turbo
Ίπποι                   152

0-100                      9,5”

Τελική ταχύτητα       210 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής   9.3 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       131 γρ./χλμ
Του Σωτήρη Βουτσελά
Φωτογραφίες: Γιώργος Παπαδόπουλος

Και με δυνατότητα αλλαγής των σχέσεων μέσω paddles

Ταιριάζει απόλυτα στον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου

Απολαυστικό και άνετο στο δρόμο

Tα καταφέρνει πολύ καλά και σε τέτοιες καταστάσεις, ως γνήσιο cross country

Ένα αυτοκίνητο για εξορμήσεις

Prev Post TOYOTA YARIS: ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΛΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Next Post SSANGYONG TIVOLI 1.6D FWD: ΕΠΑΝΑΚΑΜΨΗ ΜΕ ΝΟΗΜΑ
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook