Πριν από μερικές ημέρες η Volvo παρουσίασε ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον μοντέλο, το ολοκαίνουριο XC70. Με μία πρώτη ματιά, το XC70 δεν είναι κάτι περισσότερο από ένα ακόμα SUV. Επιβλητικό και όμορφο όπως όλα τα Volvo των περασμένων ετών, σχεδόν στερεοτυπικά σκανδιναβικό όμως κρύβει ένα μυστικό. Παρότι μοιάζει αμιγώς ηλεκτρικό, δεν είναι. Κάτω από την επιφάνεια κρύβεται το πρώτο “extended-range plug-in υβριδικό” κινητήριο σύνολο της σουηδικής μάρκας για το οποίο δεν γνωρίζουμε ακόμα πολλές λεπτομέρειες αλλά ξέρουμε ότι είναι σε θέση να προσφέρει έως 200 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας – έστω και στον αισιόδοξο CLTC κύκλο της Κίνας.
Πρόκειται για μία σχετικά νέα ιδέα που έχουν… αγκαλιάσει οι κινέζοι πρωτίστως και φαίνεται πως αποκτά πρόσφυση και σε άλλους κατασκευαστές. Η ιδέα είναι απλή: αφού ο κόσμος είναι διστακτικός στην υιοθέτηση της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης, γιατί να μην του δώσουμε την δυνατότητα να κινηθεί για μεγάλες αποστάσεις χωρίς να εκπέμπει ρύπους αλλά και χωρίς να ανησυχεί τι θα συμβεί όταν εξαντληθεί το φορτίο της μπαταρίας; Τα plug-in υβριδικά μεγάλης αυτονομίας είναι ένα είδος μέσης λύσης ανάμεσα στα “απλά” PHEV που συνήθως δεν προσφέρουν πολλά περισσότερα από 100 ηλεκτρικά χιλιόμετρα και στα αμιγώς ηλεκτρικά που συνήθως έρχονται με τουλάχιστον 400+ χιλιόμετρα αυτονομίας αλλά δεν προσφέρουν εναλλακτική για την συνέχιση της πορείας όταν εξαντληθεί η μπαταρία.
“Αν έχεις πολύ μικρή αυτονομία, ένα μεγάλο μέρος της μετακίνησης θα γίνεται με τον θερμικό κινητήρα και τότε, φυσικά, δεν είναι μηδενικών εκπομπών. Ένα plug-in υβριδικό μεγάλης αυτονομίας θα έλεγα, είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με έναν… εφεδρικό θερμικό κινητήρα που χρησιμοποιείται όταν η μπαταρία εξαντληθεί, κάτι που δεν θα συμβαίνει συχνά.
Πιστεύω λοιπόν ότι είναι μία καλή λύση, μία καλή γέφυρα που έχει πολλά κοινά με ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Είναι μία ρεαλιστική λύση για τους πελάτες που θέλουν να περιμένουν μέχρι να νιώσουν άνετα με ένα ηλεκτρικό.”
Δήλωσε ο επικεφαλής της Volvo, Hakan Samuelsson που σταμάτησε να μιλάει λίγο πριν αποκαλύψει ότι το XC70 ή κάποιο άλλο extended-range plug-in υβριδικό θα βρει τον δρόμο του για κάποια ή κάποιες ευρωπαϊκές χώρες. Εννοείται ότι τέτοιου είδους τεχνολογίες και μοντέλα δεν έχουν ιδιαίτερο νόημα σε χώρες που έχουν ήδη υιοθετήσει την ηλεκτροκίνηση οπότε όλες οι σκανδιναβικές πρακτικά αποκλείονται αλλά χώρες όπου το δίκτυο φόρτισης δεν έχει επεκταθεί και ο κόσμος είναι διστακτικός να κάνει το μεγάλο βήμα προς την συγκεκριμένη τεχνολογία, ένα PHEV μεγάλης εμβέλειας ίσως να αποτελεί την πλέον ενδεδειγμένη λύση. Μένει να δούμε πότε θα πάρει την απόφαση η Volvo, ποιο ή ποια μοντέλα με τέτοιου είδους κινητήριο σύνολο θα λανσάρει στην Ευρώπη και ποια θα είναι η τιμή τους.