Volvo EX30 – Mε το μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα συνολικά, από κάθε άλλο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo

Volvo EX30 – Mε το μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα  συνολικά, από κάθε άλλο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo

Το Volvo EX30 διαθέτει το μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα από κάθε άλλο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo έως σήμερα. Το συμπέρασμα προκύπτει από την εκτίμηση κύκλου ζωής του αυτοκινήτου (Life Cycle Assessment – LCA), σύμφωνα με την οποία το EX30 έχει συνολικό αποτύπωμα άνθρακα 23 τόνων ανά 200.000 km – περίπου 60% χαμηλότερο σε σύγκριση με ένα XC40 με κινητήρα βενζίνης. Η έκθεση για το αποτύπωμα άνθρακα προσδιορίζει υλικά και διαδικασίες που συνεισφέρουν στις εκπομπές του αυτοκινήτου. Εστιάζοντας αποκλειστικά στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG), η έκθεση καλύπτει τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου, από την εξόρυξη και την κατεργασία πρώτων υλών έως το τέλος της ζωής του οχήματος. Η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από τον άνεμο για τη φόρτιση του EX30 μειώνει σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα σε σχέση με το παγκόσμιο ή το ευρωπαϊκό ενεργειακό μίγμα, κατά περίπου 42% και 22% αντίστοιχα. Αυτό υπογραμμίζει την ανάγκη να επιταχυνθούν οι επενδύσεις στις υποδομές ανανεώσιμης ενέργειας παγκοσμίως, ώστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους για το κλίμα. H Volvo έχει πλέον ολοκληρώσει διεξοδικές μελέτες κύκλου ζωής για το αποτύπωμα άνθρακα τριών από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητά της που κυκλοφόρησαν από το 2019. Τα Volvo EX40, EC40 και, τώρα, το EX30.

Ένα σημαντικό βήμα στην πορεία για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου

Πριν αρχίσει να χρησιμοποιείται, ένα αυτοκίνητο σχεδιάζεται, εξελίσσεται, κατασκευάζεται και μεταφέρεται – παρέχοντάς  αρκετές ευκαιρίες για μείωση στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και  πρόοδο στην επίτευξη κάθε ενός από τους στόχους για την βιωσιμότητα. Με το Volvo EX30, η Volvo κάνει ένα σημαντικό βήμα προς τους στόχους της, δηλαδή να γίνει μία εταιρεία αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030 και να πετύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2040. Η αναλογία ανακυκλωμένων υλικών στο EX30 είναι η υψηλότερη σε σύγκριση με κάθε άλλο αυτοκίνητο Volvo μέχρι σήμερα. Σχεδόν το ένα τέταρτο του αλουμινίου και το ένα πέμπτο του χάλυβα αποτελεί ανακυκλωμένο υλικό. Επιπλέον, περίπου το 17% όλων των πλαστικών του αυτοκινήτου, από εξαρτήματα του εσωτερικού έως τους προφυλακτήρες, κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο υλικό.

Χάρη σε πρωτοβουλίες σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού και στην παραγωγή, ο αντίκτυπος του Volvo EX30 που εξοπλίζεται με μπαταρία LFP υπολογίζεται σε 14,8 τόνους μέχρι την ολοκλήρωση της παραγωγής του – ελάχιστα παραπάνω από το εκτιμώμενο 60% του συνολικού αποτυπώματος άνθρακα του μοντέλου. Σε αυτό περιλαμβάνονται εκπομπές από την παραγωγή των υλικών και του αυτοκινήτου, αλλά όχι εκπομπές από τα στάδια της χρήσης και του τέλους της ζωής του EX30. Η εταιρία προγραμματίζει να μειώσει ακόμη περισσότερο το αποτύπωμα CO2 του EX30, μέσω συνεργασιών με προμηθευτές σε όλη την έκταση της αλυσίδας αξίας της. Οι προμηθευτές των μπαταριών, για παράδειγμα, εργάζονται ώστε μέχρι το 2025 να μειώσουν έως 20% τις εκπομπές από την κατασκευή LFP μπαταριών και έως 46% τις εκπομπές για τις μπαταρίες NMC. Προκειμένου να το πετύχουν, σκοπεύουν να αντικαταστήσουν την προέλευση ηλεκτρικής ενέργειας για παραγωγή μπαταριών με χρήση ΑΠΕ, να αυξήσουν το μερίδιο ανακυκλωμένου περιεχομένου στα υλικά τους και να μειώσουν τις εκπομπές από την εφοδιαστική αλυσίδα τους.

Prev Post Η Nissan και η Honda ξεκινούν μελέτη σκοπιμότητας στρατηγικής συνεργασίας
Next Post Έφυγε ο άνθρωπος που έδινε μορφή στα όνειρα…
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook