Η Volvo είναι μία από εκείνες τις εταιρίες που δεν δίστασαν στιγμή να ανέβουν στο τρένο της ηλεκτροκίνησης όντας μία από τις πρώτες που ανακοίνωσαν ότι προς τα τέλη της δεκαετίας θα έχει ολοκληρώσει την μεταμόρφωση της σε μία αμιγώς ηλεκτρική μάρκα. Ακόμα και η Volvo όμως αναγνωρίζει το γεγονός ότι δεν βαδίζουν όλες οι αγορές με τον ίδιο ρυθμό προς την ηλεκτροκίνηση και θα πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτές και να μην εκβιάζει καταστάσεις που ενδεχομένως να της κοστίσουν. Όπως αναγνωρίζει, έστω και έμμεσα το γεγονός ότι η τρέχουσα γκάμα των θερμικών/υβριδικών μοντέλων της έχει αρχίσει να δείχνει τα χρόνια της και έχει ανάγκη την ανανέωση αν πρόκειται να παραμείνει στην αγορά για μερικά χρόνια ακόμα.
“Το ισορροπημένο portfolio είναι μία από τις δυνάμεις της Volvo. Ενώ παρουσιάζουμε το EX90 έχουμε ακόμα το XC90 και δεν πιστεύω ότι θα κανιβαλίσουν το ένα τις πωλήσεις του άλλου τόσο πολύ. Θα πουλήσουμε περισσότερα EX90 στη Β. Ευρώπη αλλά περισσότερα XC90 στην Ανατολική Ευρώπη. Περισσότερα XC90 στις κεντρικές Η.Π.Α. και περισσότερα EX90 στις δυτικές πολιτείες.”
Δήλωσε ο Chief Operating Officer της εταιρίας, Bjorn Annwall. Το XC90 για παράδειγμα κυκλοφορεί από το 2015 και ανανεώθηκε το 2019, το XC60 παρουσιάστηκε το 2017 και ανανεώθηκε το 2021, το S90/V90 κυκλοφόρησε το 2016 και ανανεώθηκε το 2020 ενώ το S60/V60 πραγματοποίησε το ντεμπούτο του το 2018 και ακόμα δεν έχει φρεσκαριστεί. Το κοινό που μοιράζονται όλα αυτά τα μοντέλα είναι ότι βασίζονται στην SPA αρχιτεκτονική της σουηδικής μάρκας, η οποία προσφέρει κάποια περιθώρια για περαιτέρω βελτίωση.
“Έχουμε αναβαθμίσει το infotainment με Android αλλά υπάρχει ένα επόμενο βήμα που μπορείς να κάνεις με το εξωτερικό design, το εσωτερικό design και το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Αυτό είναι κάτι που επενδύουμε και δεν πρόκειται για τεράστιες επενδύσεις καθώς είναι κάτι που ξέρουμε να κάνουμε πολύ καλά.”
Πρόσθεσε ο Annwall σχετικά. Το υψηλόβαθμο στέλεχος της σουηδικής μάρκας δεν αποκάλυψε τα μοντέλα στα οποία θα εφαρμοστεί αυτή η πρακτική αλλά η λίστα με τα ονόματα που χρησιμοποιούν την SPA πλατφόρμα όπως την αναφέραμε δεν μπορεί να απέχει πολύ από αυτό που έχει προγραμματίσει η Volvo. Αν η εταιρία αποφασίσει να λανσάρει μία νέα γενιά τους ή αν θα προχωρήσει σε ένα δεύτερο facelift είναι μία άλλη κουβέντα αλλά αν το facelift είναι ούτως ή άλλως εκτενές, έστω και σε επίπεδο design και τεχνολογίας, ελάχιστη σημασία έχει. Εν τω μεταξύ, περιμένουμε να δούμε και τα επόμενα βήματα της μάρκας όσον αφορά στα αμιγώς ηλεκτρικά της καθώς η λογική λέει ότι δεν απέχουμε πολύ ακόμα από την πρεμιέρα του ολοκαίνουριου ES90.