H Volvo έχει δηλώσει ξεκάθαρα πως το 2030 θέλει να είναι μία αυτοκινητοβιομηχανία που στη γκάμα της θα έχει αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όπως είναι φυσικό η ολοκληρωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση πρέπει να γίνει σταδιακά και οργανωμένα, καθώς μία τέτοια τεράστια αλλαγή εγκυμονεί πολλούς και απρόβλεπτους κινδύνους. Και σε αυτό το μεταβατικό στάδιο η Σουηδική εταιρία δείχνει να τα καταφέρνει εξαιρετικά, αφενός χρησιμοποιώντας τη γκάμα των plug-in υβριδικών μοντέλων της με υποδειγματικό τρόπο καθώς και έσοδα φέρνουν και κουλτούρα ηλεκτροκίνησης δημιουργούν, αφετέρου χτίζοντας μία ολοκαίνουρια γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, όπως είναι το C40 Recharge. Του αυτοκινήτου που είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε στη Πανελλήνια παρουσίασή του, επιτέλους μία δια ζώσης και σωστά οργανωμένη παρουσίαση, η οποία και ειδήσεις έβγαλε αλλά και οδήγηση του αυτοκινήτου περιελάμβανε. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Με προσεκτικά μελετημένες κινήσεις προς τον εξηλεκτρισμό
Η Volvo προσπαθώντας να εφαρμόσει στη πράξη τη Σουηδική φιλοσοφία, δεν θέλει απλώς να μεταβεί στην ηλεκτροκίνηση, αλλά να περάσει στη πράξη την αειφορία και την οικολογική ενσυναίσθηση στο σύνολο της παραγωγικής της διαδικασίας. Και όπως φαίνεται μέχρι τώρα τα καταφέρνει πολύ καλά, καθώς η σειρά των plug-in υβριδικών μοντέλων της λειτουργεί εξαιρετικά σε όλα τα επίπεδα. Αφενός δίνει λύσεις στους υποψήφιους αγοραστές μαθαίνοντάς τους παράλληλα τί σημαίνει ηλεκτροκίνηση, μέσω μία ήπιας μορφής, αφετέρου φέρνει έσοδα στην εταιρία, καθώς η απήχηση τους στο αγοραστικό κοινό είναι εξαιρετική όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και στη χώρα μας. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός πως το XC40 plug-in hybrid είναι το πλέον καλοπουλημένο μοντέλο ανεξαρτήτως κατηγορίας, σε ότι έχει να κάνει με plug-in υβριδικά μοντέλα φυσικά.
Σε αυτό το πλαίσιο πρίν από μερικούς μήνες παρουσίασε το αμιγώς ηλεκτρικό XC40, ενώ τώρα ήταν η σειρά να δούμε και το C40 Recharge που επί της ουσίας είναι η κουπέ έκδοση του XC40 και το οποίο πλέον είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας. Και μπορεί σύμφωνα με την εταιρία να πρόκειται για ένα μοντέλο που σχεδιάστηκε εξ’αρχής να είναι ηλεκτρικό, το γεγονός ωστόσο ότι βασίζεται στο πάτωμα του XC40, αποδεικνύεται από την ύπαρξη τούνελ μετάδοσης. Το ολοκαίνουριο XC30, το οποίο θα δούμε στα τέλη αυτής ή στις αρχές της επόμενης χρονιάς, θα είναι χτισμένο σε νέα πλατφόρμα και το οποίο θα σημάνει και τη διεύρυνση της γκάμας της Volvo, προς τα κάτω.
Με εμφάνιση που κερδίζει
Ερχόμενοι τώρα στο ολοκαίνουριο C40, θα πρέπει καταρχήν να σημειώσουμε πως είναι το πρώτο κουπέ SUV στη γκάμα της Volvo. Aυτομάτως αυτό σημαίνει πως η σημαντικότερη διαφοροποίηση εντοπίζεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου με τα πολύ εντυπωσιακά φώτα να δίνουν μία εντελώς διαφορετική εικόνα σε σχέση με αυτό που μας είχε συνηθίσει η Volvo. Στο εμπρός μέρος υπάρχει η γνωστή «κλειστή» μάσκα από το XC 40 Recharge, με τη διαφορά να έρχεται από τα pixel LED φώτα, τα οποία μέσω μίας κάμερας που υπάρχει στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου προσαρμόζουν τη φωτεινότητα τους ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου και με τα άλλα αυτοκίνητα που υπάρχουν γύρω μας, προκειμένου να μην «τυφλώνουν» τους προπορευόμενους ή τους αντίθετα ερχόμενους οδηγούς. Μπαίνοντας στο εσωτερικό γνώριμο υπάρχουν ωστόσο κάποιες πολύ σημαντικές αλλαγές. Η πρώτη είναι πώς πρόκειται για μία «leather free» καμπίνα επιβατών, καθώς η Volvo αποφάσισε να μην χρησιμοποιήσει ξανά δέρμα ζώων για τα μοντέλα της.
Από εκεί και πέρα υπάρχει ένα νέο σύστημα πολυμέσων το οποίο έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τη google και βασίζεται στο σύστημα Android, έχοντας ενσωματωμένες εφαρμογές όπως Google Maps-assistast-play store και βεβαίως δίνοντας τη δυνατότητα για over the air αναβαθμίσεις. Όπως είναι φυσικό όταν αναφερόμαστε σε ένα μοντέλο της Volvo, η σουίτα των συστημάτων ασφάλειας είναι πλήρης και εκ των ουκ άνευ, καθώς διαθέτει πραγματικά τα πάντα. Σε ότι έχει να κάνει με την ποιότητα των υλικών και της κατασκευής, θα πρέπει να σημειώσουμε πως σε κανένα σημείο δεν γίνεται αισθητή η απουσία πραγματικού δέρματος, καθώς τα πάντα βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Οι χώροι για τέσσερα ενηλικα άτομα είναι επίσης άκρως ικανοποιητικοί, ενώ τα 413 λίτρα του χώρου των αποσκευών συν τα 31 λίτρα κάτω από το μπροστινό καπό, είναι παραπάνω από αρκετά για τα δεδομένα και τον κουπέ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Με δύο εκδόσεις κινητήρων
Το C40 Recharge, όπως πλέον και το XC40 Recharge, διατίθεται με δύο εκδόσεις κινητήρα, απλώς η δεύτερη θα έρθει λίγο αργότερα στη χώρα μας για το C40, ενώ για το XC40 είναι πλέον διαθέσιμη και μάλιστα είχαμε τη δυνατότητα να την οδηγήσουμε. Η πρώτη λοιπόν, και άμεσα διαθέσιμη έκδοση, είναι η P8 η οποία διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα άρα μιλάμε για τετρακίνηση, αποδίδει 408 ίππους και 660 Nm ροπής, με αποτέλεσμα τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 4.7’’. Η μπαταρία του συστήματος είναι ενεργειακής χωρητικότητας στις 78 kWh, και εξασφαλίζει μία μέση αυτονομία της τάξης των 444 χιλιομέτρων με βάση το πρότυπο WLTP. Μπορεί να φορτίσει σε ρεύμα DC έως και 150 kW, με την φόρτιση να διαρκεί περίπου 40 λεπτά έως το 80% της χωρητικότητάς της, ενώ σε AC φορτιστή 11kW να υπολογίζετε περίπου οκτώ ώρες για πλήρη φόρτιση.
Η δεύτερη έκδοση θα διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 231 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 69kWh η οποία θα δίνει αυτονομία 425 χιλιομέτρων και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7.4’’. Σε όλες τις περιπτώσεις η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρικά ελεγχόμενη στα 180 χλμ.ώρα. Και ερχόμαστε στην ουσία του κάθε αυτοκινήτου, που δεν είναι άλλη από την οδήγησή του και την αίσθηση που αυτή σε αφήνει. Καταρχήν το πρώτο και πλέον εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του είναι η απίστευτη δύναμη από τα μηδέν χιλιόμετρα και η ακόμη πιο απίστευτη ευκολία διάθεσης της ροπής των 660 Nm. Η επιτάχυνση είναι καταιγιστική και ίσως για πολλούς από τους καθημερινούς οδηγούς η δύναμη αυτή όχι μόνο δεν είναι αναγκαία, αλλά θα λέγαμε πως δεν είναι και τόσο εύκολα διαχειρίσιμη.
Από εκεί και πέρα και αφού εξοικειωθήκαμε με τη δύναμη, η πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης και η σχεδόν παντελής απουσία κάθε είδους θορύβου ακόμη και κοντά στη τελική ταχύτητα, είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν το Volvo C40 Recharge. Εξαιρετική ωστόσο είναι η διαχείριση του βάρους και της ισχύος από τις αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) καθώς αφενός καταφέρνουν να αποσβένουν αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, αφετέρου προσφέρουν πολύ καλό έλεγχο σε κάθε κατάσταση. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και οι γρήγορες καμπές είναι το στοιχείο του, και μάλιστα με ασφάλεια.
Η απόσταση από το έδαφος των 176 χιλιοστών σε συνδυασμό με την τετρακίνηση δίνουν δυνατότητες και για εκτός δρόμου κίνηση, ενώ φυσικά θα πρέπει να σημειώσουμε πως το σύνολο του ηλεκτρικού συστήματος-μπαταρίες, είναι πλήρως στεγανοποιημένο. Στη χώρα μας το C40 Recharge με τους δύο ηλεκτροκινητήρες διατίθεται σε μία πολύ πλούσια εξοπλισμένη έκδοση τη Launch Edition που κοστίζει 61988 Ευρώ και η οποία μπορεί να πάρει την επιδότηση από το πρόγραμμα κινούμαι ηλεκτρικά, ενώ η έκδοση με τον έναν ηλεκτροκινητήρα ξεκινάει από τα 51026 Ευρώ. Στις παροχές της ελληνικής αντιπροσωπείας περιλαμβάνονται επίσης τρία χρόνια δωρεάν σέρβις, πέντε χρόνια εγγύηση (η μπαταρία έχει οκτώ χρόνια εγγύηση ή 160.000 χλμ.), δυνατότητα μικτής ασφάλισης για τρία χρόνια και ευνοϊκή χρηματοδότηση με επιτόκιο 4,9%.
Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης