Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI MHEV 150PS DSG – Πλήρης και ολοκληρωτική αλλαγή

Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI MHEV 150PS DSG – Πλήρης και ολοκληρωτική αλλαγή

Ήταν το 2007, όταν η Volkswagen έκανε τη μεγάλη έκπληξη, παρουσιάζοντας την πρώτη γενιά του Tiguan, με compact διαστάσεις αλλά πολύ καλούς χώρους, turbo κινητήρα 1.4 λίτρων και τετρακίνηση. Το πακέτο τότε ήταν κάτι παραπάνω από πλήρες καθώς συνοδευόταν και από μία άκρως δελεαστική, για την εποχή, τιμή. Ως εκ τούτου η εξαιρετική εμπορική πορεία με τα σχεδόν οκτώ εκατομμύρια πωλήσεις σε διάστημα 17 ετών, ήταν μία λογική εξέλιξη. Μία εξέλιξη η οποία ώθησε και στην άνοδο ολόκληρης της κατηγορίας των SUV, καθώς όποιος οδηγούσε τότε το Tiguan, δύσκολα κατευθυνόταν στη συνέχει στο Golf, στο Jetta ή ακόμη και στο Passat.

volkswagen tiguan piso

H δεύτερη γενιά του μοντέλου έπεσε πάνω στον οικονομικό όλεθρο της χώρας μας, κατάφερε ωστόσο να διατηρηθεί και να κάνει, τηρουμένων των αναλογιών και των συνθηκών που επικρατούσαν, μία αξιοπρεπή εμπορική πορεία. Πλέον οι ανάγκες έχουν αλλάξει εντελώς, ο ανταγωνισμός έχει εξελιχθεί απίστευτα και η Volkswagen αφουγκραζόμενη τις εντελώς διαφορετικές καταστάσεις και αναζητήσεις των υποψήφιων αγοραστών, παρουσίασε την τρίτη γενιά του μοντέλα. Μία γενιά η οποία άλλαξε ριζικά τη σχεδίαση, μεταμόρφωσε το εσωτερικό, αύξησε τις διαστάσεις και συνολικά παρουσίασε μία πλήρη και ολοκληρωτικά διαφορετική αίσθηση σε όλα τα επίπεδα, όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια της δοκιμής μας.

volkswagen tiguan empros fota

Με εντελώς νέα σχεδίαση

Mε το που αντικρίζεις τη νέα γενιά του VW Tiguan, δύο πράγματα σου έρχονται ως σκέψη στο μυαλό. Το πρώτο είναι αν όντως πρόκειται για το συγκεκριμένο μοντέλο και αφού το επιβεβαιώσεις, αντιλαμβάνεσαι πως οι σχεδιαστές του ήθελα να κόψουν κάθε σχεδιαστική γέφυρα με το παρελθόν. Παράλληλα είναι άμεσα εμφανής, η διάθεση των σχεδιαστών ή η κατεύθυνση που είχαν λάβει, για σαφή και έντονη σχέση με τα ηλεκτρικά μοντέλα της γκάμας ID. To τελικό αποτέλεσμα ωστόσο είναι παραπάνω από θετικό, καθώς η Τρίτη γενιά του μοντέλου είναι και η πλέον ενδιαφέρουσα στο μάτι.

volkswagen tiguan piso fota

Αυτό διότι το αυτοκίνητο δείχνει ιδιαίτερα μοντέρνο και δυναμικό, ιδίως στο εμπρός μέρος, όπου η μάσκα με τα νέα φωτιστικά σώματα, την οριζόντια φωτιζόμενη λωρίδα και οι εντυπωσιακοί προφυλακτήρες με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, δημιουργούν ένα σχήμα που επιβάλλεται στον δρόμο και ξεχωρίζει αμέσως. Από το πλάι η νέα γενιά δεν παρουσιάζει κάποια αισθητικά τεχνάσματα, ακολουθώντας την λογική της VW που θέλει να τονίσει την αίσθηση κύρους στο αυτοκίνητο, ενώ το πίσω μέρος, χαρακτηρίζεται από ένα σύμπλεγμα LED φωτιστικών σωμάτων και διακοσμητικών στοιχείων.

volkswagen tiguan plaino

Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις του, το μηκος βρίσκεται στα 4,539 μέτρα, το πλάτος στα 1,842 μέτρα και το ύψος στα 1,539 μέτρα. Το μεταξόνιο φτάνει τα 2,680 μέτρα, ενώ πολύ σημαντική είναι η βελτίωση  του συντελεστή οπισθέλκουσας καθώς μειώθηκε από το 0,33 στο 0,28 στο νέο μοντέλο, μια διαφορά σημαντική όχι μόνο για τον περιορισμό της κατανάλωσης αλλά και για τη μείωση του θορύβου που φθάνει στο σαλόνι.

volkswagen tiguan tamplo

Άνεση και τεχνολογία στο εσωτερικό

Και αν εξωτερικά οι αλλαγές στο νέο Tiguan είναι μεγάλες, στο εσωτερικό είναι τεράστιες σε όλα τα επίπεδα. Αυτό διότι συναντούμε μία εντελώς νέα σχεδίαση, αρκετά μοντέρνα, χωρίς να ξεφεύγει από την σχετικά αυστήρη φιλοσοφια της εταιρίας η οποία φυσικά εστιάζει στην δημιουργία ενός πολύ αναβαθμισμένου ψηφιακού περιβάλλοντος σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Το σύνολο βασίζεται στην τέταρτης γενιάς ψηφιακή πλατφόρμα ΜΙΒ4, η οποία προσφέρει την μέγιστη δυνατή συνδεσιμότητα αλλά και έναν πολύ χρηστικό διαισθητικό χειρισμό, έτσι ώστε να διευκολύνεται η ζωή του οδηγού.

volkswagen tiguan empros kathismata

Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση είναι η μεγάλη κεντρική οθόνη των 15 ιντσών για την έκδοση της δοκιμής μας. Η οθόνη αυτή διαθέτει υψηλής ευκρίνειας γραφικά, με εντελώς νέα δομή μενού, ενώ συνδυάζεται και με ένα καινούργιο Head-up-display. Δύο ακόμα σημαντικά στοιχεία αφορούν τη μεταφορά του επιλογέα των σχέσεων ταχυτήτων στο τιμόνι και την ύπαρξη ενός διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, τον λεγόμενο και “Driving Experience Control” μέσω του οποίου ο οδηγός έχει πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου (προγράμματα οδήγησης, σύστημα ήχου και διαμόρφωση της ατμόσφαιρας και του εσωτερικού φωτισμού). Υπάρχει επίσης νέας γενιάς φωνητικός έλεγχος (που λειτουργεί και στα ελληνικά) με χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης.

volkswagen tiguan piso kathismata

Από εκεί και πέρα, το σαλόνι του νέου Tiguan βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο ποιότητας και προσοχής στην λεπτομέρεια, με νέα και ιδιαίτερα ποιοτικά υλικά και εξαιρετικό φινίρισμα, με μικρές λεπτομέρειες, που κάνουν την διαφορά. Η εργονομία είναι καλύτερη από τα πλαίσια που έχουμε συνηθίσει στις ψηφιακές ημέρες μας, καθώς πολλές από τις λειτουργίες γίνονται μεν μέσα από την οθόνη, με πολύ εύκολο τρόπο δε, καθώς υπάρχει απευθείας πρόσβαση σε αυτές.  Επίσης υπάρχουν πολλές και έξυπνες θήκες για μικροαντικείμενα, πολλές θύρες USB και διπλή θέση ασύρματης φόρτισης. Τα καθίσματα με τα οποία εφοδιάζεται με την ονομασία ergoACtive Plus προσθέτουν μία επιπλέον luxury πινελιά στο σαλόνι, καθώς σε κάποιες εκδόσεις εφοδιάζονται με μασάζ αλλά και θέρμανση και εξαερισμό. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι και πάλι το δυνατό χαρτί του αυτοκινήτου, έχοντας αυξηθεί ελαφρά ο «αέρας» πάνω από τα κεφάλια τους λόγω της τοποθέτησης των καθισμάτων πιο χαμηλά.

volkswagen tiguan port mpagkaz

Τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν με κορυφαία άνεση ενώ και ένας πέμπτος θα χωρέσει χωρίς σημαντικές παραχωρήσεις. Πολύ μεγάλο παραμένει και το πορτ-μπαγκάζ, το οποίο αύξησε την χωρητικότητά του κατά 37 λίτρα, φθάνοντας πλέον στα 652 λίτρα. Μία ακόμα διάσταση στην οποία η VW έδωσε τεράστια προσοχή στο νέο Tiguan είναι το πακέτο εξοπλισμού συστημάτων ασφάλειας και ψηφιακών παροχών, έτσι ώστε να δημιουργήσει το πιο πλήρες μοντέλο της κατηγορίας του από την βασική κιόλας έκδοση. Υπάρχουν τρία εξοπλιστικά πακέτα, το βασικό Tiguan, το Life όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το More, και η κορυφαία R-Line.

volkswagen tiguan pinakos organon

Ενδεικτικά σημειώνουμε ότι ακόμα και από την Life υπάρχουν ως στάνταρ στοιχεία όπως όπως ο Digital Cockpit Pro, η οθόνη των 12,9 ιντσών, οι στάνταρ πλευρικοί αερόσακοι πίσω τριζωνικός κλιματισμός, το Driving Experience Control, το σύστημα ειδοποίησης κινδύνου στην κυκλοφορία Car2X,  και ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης όπως τα  Side Assist & Rear Cross Traffic Alert, Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian και Cyclist Monitoring, Front Cross Traffic Assist, Lane Assist, Rear View Κάμερα οπισθοπορείας, προηγμένο σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού και Dynamic Road Sign Display Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης προβολείς LED και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης.

volkswagen tiguan taxitites

Γνώριμο στοιχείο

Ο λόγος φυσικά για το μηχανικό σύνολο των 1.5 λίτρων τεχνολογίας TSI το οποίο δέχεται και την βοήθεια ενός ήπια υβριδικού συστήματος 48V και αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής. Συνδυάζεται εξαιρετικά με ένα DSG κιβώτιο επτά σχέσεων με αποτέλεσμα το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 9.1’’ ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ./ώρα. Επιδόσεις οι οποίες είναι αξιοπρεπείς για ένα αυτοκίνητο που φτάνει τα 1660 κιλά βάρος. Σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση, αυτή στο ταξίδι μας από Αθήνα για Θεσσαλονίκη, με σχετικά σβέλτο ρυθμό βρέθηκε στη περιοχή των 6.8 λίτρων/100 χλμ, ενώ στις αστικές μετακίνησεις ανέβηκε στα 8.2 λτ/100 χλμ, με τη μέση τιμή τελικά μετά από 1000 και πλέον χιλιόμετρα να βρίσκεται στα 7.7λτ./100 χλμ.

volkswagen tiguan kinitiras

Με έμφαση στην άνεση

Από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του νέου Tiguan η αίσθηση που σου προσφέρεις είναι αυτής της άνετης και ξεκούραστης μετακίνησης, ανεξαρτήτων των χιλιομέτρων που έχετε να καλύψετε. Η υψηλή ποιότητα κύλισης και η άκρως προσεγμένη ηχομόνωση ήταν ο αρωγός μας στο ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη το οποίο ξεκίνησε αργά το βράδυ ύστερα από μία μακρά και κουραστική ημέρα. Στην εθνική οδό το Tiguan αποδεικνύεται ένας ξεκούραστος ταξιδευτής, ενώ η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, με τα νέα αμορτισέρ με τεχνολογία διπλής βαλβίδας για τη ροή του λαδιού, μας επέτρεψαν να διατηρούμε την ταχύτητα ταξιδίου και στις ανοιχτές καμπές.

volkswagen tiguan profil odigisis

Και μπορεί η άνεση να είναι το δυνατό του σημείο, η έκπληξη ωστόσο έρχεται από την συμπεριφορά του σε δρόμο με στροφές. Εκεί δείχνει στη πράξη τη πολύ μελετημένη δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της VW, καθώς ανάλογα και με προφίλ οδήγησης που θα επιλέξετε,  θα διαπιστώσετε πως η η συμπεριφορά του είναι πολύ καλύτερη από αυτό που ίσως να περιμένατε προσφέροντας έντονα το αίσθημα της ασφάλειας. Πολύ καλή η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, τέλεια η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, αποδοτικό το σύστημα πέδησης, γενικά έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς ένα μοντέρνο, καλοφτιαγμένο, ευχάριστο και ανώτερης κατηγορίας SUV.

volkswagen tiguan fos

Οι τιμές για το γερμανικό μοντέλο ξεκινούν από τα 34.300 € για την entry level έκδοση 1.5 eTSI με τους 130 PS και τον πληρέστατο εξοπλισμό που προαναφέρθηκε, ενώ η πιο πλούσια έκδοση Life με τους 150 PS, που ήταν το αυτοκίνητο της δοκιμής ανεβαίνει στα 36.900 € και κρίνονται ανταγωνιστικές με τα νέα, ακριβά δυστυχώς, δεδομένα της αγοράς.

volkswagen tiguan zanta

 

Prev Post Ο εμβληματικός small block V8 της Chevrolet κλείνει 70 χρόνια!
Next Post Lancia Gamma – Έρχεται το 2026 η ηλεκτρική ναυαρχίδα
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook