Η γερμανική βιομηχανία αυτοκινήτου διανύει μία μικρή αλλά εμφανή κρίση ταυτότητας. Η Mercedes-Benz ξεκίνησε με την “EQ” οικογένεια αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων για να καταλήξει πιο πρόσφατα στο χαρακτηριστικό “… with EQ Technology” που αν με ρωτάς θα πρέπει να φύγει το συντομότερο δυνατό. Η BMW δεν έχει επιδείξει την μεγαλύτερη σταθερότητα με τα δικά της “i” ηλεκτρικά ενώ η Audi συμπεριφέρεται σαν 4χρονο που δεν ξέρει τι θέλει αλλάζοντας κάθε δύο μήνες την στρατηγική ονοματοδοσίας της. Έπειτα, έχουμε την Volkswagen που κάνει τα πρώτα βήματα της στο ταξίδι της ηλεκτροκίνησης με τα ”ID” μοντέλα αν και αυτό πρόκειται να αλλάξει σύντομα όπως αποκαλύπτει ο Martin Sander από το Δ.Σ. της εταιρίας.
Σε μία προσπάθεια να απλουστεύσει την γκάμα της και να την κάνει πιο προσβάσιμη στο αγοραστικό κοινό η Volkswagen προγραμματίζει να αλλάξει σταδιακά τον τρόπο με τον οποίο ονομάζει τα μοντέλα της. Για την ακρίβεια, προγραμματίζει να επιστρέψει σε μία πιο παραδοσιακή στρατηγική όπως αυτή που ακολουθεί τις τελευταίες δεκαετίες και να εγκαταλείψει αυτόν τον περίεργο συνδυασμό γραμμάτων και αριθμών. Ακόμα δεν έχουμε περισσότερες πληροφορίες για το αν σκοπεύει να εγκαταλείψει εξ ολοκλήρου το πρόθεμα “ID” ή αν θα το χρησιμοποιήσει σε συνδυασμό με το “κανονικό” όνομα του μοντέλου (ID.Polo ή ID.Golf για παράδειγμα) καθώς ο Sander, μέλος του Δ.Σ. της Volkswagen επιφορτισμένος με καθήκοντα πωλήσεων, marketing και after sales, δεν ήταν έτοιμος να μοιραστεί μαζί μας περισσότερες λεπτομέρειες.
Να θυμίσουμε ότι η υπο-μάρκα “ID” γεννήθηκε με το ID.3 το 2019 και επεκτάθηκε με τις προσθήκες των ID.4, ID.5, ID.7 και περιέργως, ID.Buzz ενώ τα επόμενα χρόνια αναμένεται να εμπλουτιστεί περαιτέρω με τα μικρότερα ID.1 και ID.2 αν και απ’ ότι φαίνεται αυτό το πλάνο, τουλάχιστον όσον αφορά στο όνομα των επερχόμενων μοντέλων, θα αλλάξει. Τα μοντέλα θα παρουσιαστούν, δεν υπάρχουν χρονικά περιθώρια για να μην συμβεί αυτό αλλά “ούτε το ID.2all, ούτε το ID.Every1 θα έχουν αυτά τα ονόματα στην παραγωγή” όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Sander, χωρίς ωστόσο να επεκταθεί στο θέμα. Σε κάθε περίπτωση, η Volkswagen είναι ικανοποιημένη από την ζήτηση που απολαμβάνουν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της, με τον Sandler να αναφέρει ότι το βιβλίο παραγγελιών του ID.3 είναι αρκετά γεμάτο και πως η εταιρία ήδη πουλάει περισσότερα ID.7 απ’ ότι Passat στην Ευρώπη. Ωστόσο με τα ID.2 και ID.1 (ή όπως ονομαστούν εν τέλει) μπαίνει σε μία εντελώς νέα κατηγορία στην οποία δεν υπάρχει το παραμικρό περιθώριο λάθους. Είναι ακόμα πιο σημαντικό γι’ αυτά τα δύο μοντέλα να είναι πρακτικά τέλεια καθώς πρέπει να είναι ελκυστικά, ανταγωνιστικά σε κάθε τομέα και επιχειρηματικά βιώσιμα και το τελευταίο ίσως να είναι το κλειδί ανάμεσα στην επιτυχία και την αποτυχία μεσοπρόθεσμα.