Διάφορα υψηλόβαθμα στελέχη της Toyota έχουν εκφράσει πολλές φορές την πεποίθηση τους ότι ο στόχος της μείωσης των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων μπορεί να επιτευχθεί μονάχα μέσα από μία στρατηγική πολλαπλών επιλογών. Όλα τα κινητήρια σύνολα (ήπια υβριδικά, full υβριδικά, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά) έχουν κάποιο ρόλο να διαδραματίσουν και η σημασία αυτού του ρόλου ορίζεται από πάρα πολλούς παράγοντες αλλά η ουσία είναι ότι δεν υπάρχει κάποιος σοβαρός λόγος για την απαγόρευση κάποιας τεχνολογίας. Αυτό ισχύει ακόμα και για τους πετρελαιοκινητήρες που από τότε που ξέσπασε το σκάνδαλο dieselgate έχουν μετατραπεί στον αποδιοπομπαίο τράγο της βιομηχανίας αυτοκινήτου.
“Το diesel, παρά τα όσα ακούγονται, δεν είναι νεκρό ακόμα. Έχει ακόμα να δώσει, οπότε δεν πρόκειται να πεθάνει σύντομα.“
Δήλωσε σε μέσο ο επικεφαλής marketing και πωλήσεων της Toyota Αυστραλίας, Sean Hanley και αυτό που κάνει τις δηλώσεις του ακόμα πιο ενδιαφέρουσες είναι ότι έρχονται ελάχιστες ημέρες μετά την ανακοίνωση της Volvo ότι κατασκεύασε το τελευταίο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο της. Υπάρχει λοιπόν μία σαφέστατη διάσταση απόψεων και στρατηγικής αλλά αυτό ποτέ δεν σταμάτησε την Toyota από το να χαράξει την δική της πορεία, αδιαφορώντας για το τι πιστεύουν ή κάνουν οι υπόλοιποι.
Ο Hanley λοιπόν δεν έκανε τίποτα περισσότερο από το να επαναλάβει την πάγια θέση της ιαπωνικής εταιρίας, αυτή τη φορά εστιάζοντας στην πετρελαιοκίνηση. Με λίγα λόγια, είπε ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία, ο συγκεκριμένος τύπος καυσίμου ενδείκνυται για βαριά οχήματα και ότι θα συνεχίσει να έχει θέση στην γκάμα της για το προσεχές μέλλον. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα παραμείνει στάσιμη ως τεχνολογία. Υπάρχουν πάρα πολλοί τομείς βελτίωσης τόσο στο καύσιμο όσο και στους κινητήρες που το χρησιμοποιούν και δεν υπάρχει λόγος περιθωριοποίησης μίας ολόκληρης τεχνολογίας πριν καν της δοθεί ο χρόνος και η ευκαιρία να αποδείξει την χρησιμότητα και τον βαθμό στον οποίο μπορεί να είναι βιώσιμη για το μέλλον.
Ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι σαφώς ο εξηλεκτρισμός του diesel όπως έχουμε ήδη δει στο Hilux Hybrid 48V για παράδειγμα. Σε αυτή την περίπτωση ο turbodiesel των 2.8 λίτρων προσφέρει 204 ίππους και 500 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα που παρέχει 16 ίππους και 65 Nm ροπής επιπλέον και τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία 48V για να αναβαθμίσει όχι μόνο την απόδοση του πετρελαιοκινητήρα αλλά και την αποδοτικότητα του. Σίγουρα αν δεν αλλάξει κάτι, η πώληση αυτού του είδους των αυτοκινήτων θα είναι δύσκολη αν όχι αδύνατη στην Ευρώπη αλλά η ήπειρος μας δεν είναι ολόκληρος ο κόσμος και γι’ αυτό η Toyota δεν είναι διατεθειμένη να σταματήσει την εξέλιξη των θερμικών κινητήρων. Ακόμα και στην Ευρώπη πάντως, υπάρχουν αμφιβολίες για το αν και κατά πόσο θα υλοποιηθεί όπως έχει ανακοινωθεί το πλάνο έμμεσης κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης…