Το… κατάστημα λειτουργεί υπό νέα διεύθυνση έπειτα από τις αλλαγές που έγιναν στην ηγεσία της Toyota και λογικά η στρατηγική της για το μέλλον περιστρέφεται γύρω από την τεχνολογία του εξηλεκτρισμού. Στην πραγματικότητα, περιστρέφεται γύρω από την ουδετερότητα όσον αφορά στις εκπομπές CO2, με την ιαπωνική εταιρία να στοχεύει στην επίτευξη αυτού μέχρι το 2050, για ολόκληρο τον κύκλο ζωής των οχημάτων της, αλλά ο εξηλεκτρισμός αποτελεί μεγάλο μέρος της λεγόμενης “carbon neutrality”. Πιστή στην στρατηγική πολλαπλών επιλογών, η Toyota θα “προωθήσει την πρακτική αύξηση της δημοτικότητας των εξηλεκτρισμένων οχημάτων” και αυτό περιλαμβάνει κάθε μορφή της τεχνολογίας – υβριδικά, plug-in υβριδικά κ.ά.
Ειδικότερα όσον αφορά στα plug-in υβριδικά, η ιαπωνικής εταιρία θέλει να αυξήσει δραστικά την ηλεκτρική αυτονομία τους, αλλάζοντας την τοποθέτηση τους στην αγορά ως “πρακτικά αμιγώς ηλεκτρικά με μπαταρίες”. Επί της ουσίας, αυτό σημαίνει plug-in υβριδικά οχήματα τα οποία θα μπορούν να διανύουν περισσότερα από 200 χιλιόμετρα χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια και για να έχεις μία ιδέα για το πού βρισκόμαστε τώρα και το πού θέλει να καταλήξει η Toyota, να αναφέρω απλά πως το ολοκαίνουριο, plug-in υβριδικό Prius Prime έχει ηλεκτρική αυτονομία που οριακά υπερβαίνει τα 70 χιλιόμετρα χάρη σε μία μπαταρία 13.6 kWh. Προφανώς, η τεχνολογία των μπαταριών εξελίσσεται χρόνο με τον χρόνο και το ίδιο συμβαίνει και στην αποδοτικότητα των κινητήριων συνόλων, οπότε ο στόχος της ιαπωνικής μάρκας δεν είναι ανέφικτος.
Τα ”απλά” υβριδικά θα παραμείνουν στην γκάμα της Toyota “εστιάζοντας στην υψηλή ποιότητα και τις προσιτές τιμές” ενώ πρωταγωνιστικό ρόλο στα σχέδια εξηλεκτρισμού της μάρκας θα έχει και το υδρογόνο, με τον αντιπρόεδρο Hiroki Nakajima να αναφέρει πως η συγκεκριμένη τεχνολογία προορίζεται κατά κύριο λόγο για επαγγελματικά οχήματα ενώ στενή θα είναι η συνεργασία της Toyota και με τους παρόχους ενέργειας για την ανάπτυξη και την βελτίωση του δικτύου ανεφοδιασμού – ένας καίριας σημασίας παράγοντας για την ευρεία κυκλοφορία των υδρογονοκίνητων οχημάτων. Ταυτόχρονα, η Toyota δεν ξεχνά ούτε τα ουδέτερα όσον αφορά στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, καύσιμα αλλά ούτε και τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα καθώς αμφότερα θα διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο μέλλον. Ειδικά για τα ηλεκτρικά, ο Nakajima-san δήλωσε ότι ο προγραμματισμός της Toyota περιλαμβάνει 10 νέα μοντέλα μέχρι το 2026 αλλά προς το παρόν, η εταιρία εστιάζει στην ελευθερία της επιλογής που σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από την διαθεσιμότητα λύσεων ενέργειας αλλά και τις κοινωνικές συνθήκες σε κάθε περιοχή.