Κοιτώντας το για πρώτη φορά, το IMV 0 Concept που θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του στο επερχόμενο Japan Mobility Show θυμίζει περισσότερο μία εκμοντερνισμένη εκδοχή του “J40” Land Cruiser παρά την τρέχουσα γενιά του Hilux αλλά υπάρχει λόγος γι’ αυτό. Παρότι έχει σχεδιαστεί για να μας προϊδεάσει για ένα πιθανό μέλλον της ευρύτερης κατηγορίας των pickup, η νοσταλγία είναι ισχυρό συναίσθημα και στην προκειμένη περίπτωση, χρησιμοποιείται για να συνδέσει το παρελθόν με αυτό που δεν έχει γίνει ακόμα. Δημιουργεί ένα συναίσθημα ασφάλειας και οικειότητας για κάτι που είναι ξένο, όπως για παράδειγμα ένα πρωτότυπο pickup που μπορεί να πάρει τη μορφή πολλαπλών διαφορετικών οχημάτων.
Στην ραχοκοκαλιά του IMV 0 Concept είναι η ομώνυμη πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί ώστε να επιτρέπει την εντοπιότητα στην παραγωγή και την ταχύτερη εξέλιξη νέων, προσιτών μοντέλων ειδικά για την εκάστοτε αγορά. Το IMV 0 Concept λοιπόν, αναπαριστά το επόμενο στάδιο αυτής της φιλοσοφίας, προσφέροντας ένα βασικό chassis και μία επίπεδη καρότσα που μπορεί να τροποποιηθεί χωρίς ιδιαίτερο εξειδικευμένο εξοπλισμό ή εξαρτήματα ώστε να μεταμορφώσει το pickup σε ασθενοφόρο, σε καντίνα ή ακόμα και σε motorhome. Υπάρχει περίπτωση μέρος αυτής της ευελιξίας να μεταφερθεί και στην επόμενη γενιά του Hilux που υποθέτουμε πως πρέπει να πλησιάζει δεδομένου ότι το μοντέλο που κυκλοφορεί κλείνει ήδη 8 χρόνια παρουσίας στην αγορά; Φυσικά.
Το μεταξόνιο του IMV 0 Concept είναι σχεδόν πανομοιότυπο με αυτό του τρέχοντος Hilux ενώ και το αμάξωμα δεν διαφέρει πολύ σε διαστάσεις αν και είναι λίγο μικρότερο τόσο σε μήκος όσο και σε ύψος. Το θέμα δεν είναι αν το επόμενο Toyota Hilux θα υιοθετήσει στοιχεία από το IMV 0 Concept αλλά το πόσα θα είναι αυτά και σε ποιον βαθμό θα καταφέρει να τα μεταφέρει στην παραγωγή. Η IMV αρχιτεκτονική πάντως μπορεί να υποστηρίξει όχι μόνο θερμικά κινητήρια σύνολα, βενζίνης ή πετρελαίου αλλά και plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά. Υπάρχει λοιπόν μία βάση πάνω στην οποία η Toyota θα μπορούσε να χτίσει – κυριολεκτικά και μεταφορικά.