Όταν η Toyota αποκάλυψε το GR Yaris πίσω στο 2020, δεν θα κρύψω το γεγονός ότι δυσκολευτήκαμε να πιστέψουμε πως είναι αληθινό. Η εταιρία που συνεργάστηκε με την Subaru για το 86/BRZ και συνεργάστηκε με την BMW για την Supra/Z4, λάνσαρε ένα πραγματικό homologation special μοντέλο. Μία μικρογραφία του αγωνιστικού με ολοκαίνουριο, 3-θυρο αμάξωμα, ολοκαίνουριο πλαίσιο ώστε να ικανοποιήσει τα θέλω της αγωνιστικής ομάδας, έναν τσαμπουκαλεμένο 3-κύλινδρο, turbo βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων και σύστημα τετρακίνησης! Το GR Yaris είναι ένα καθαρόαιμο hot hatchback με εμφανέστατη σύνδεση με τον κόσμο των motorsports και εκρηκτικές επιδόσεις χάρη στα 261 άλογα και 360 Nm ροπής αλλά όλα αυτά δεν είναι αρκετά για κάποιους. Γι’ αυτούς λοιπόν, υπάρχει ο κόσμος της βελτίωσης και το GR Yaris είναι μία εξαιρετική πλατφόρμα για να χτίσεις πάνω του.
Η Powertune Australia δεν έχτισε απλά όμως! Ο βελτιωτικός οίκος από την μακρινή Αυστραλία χρησιμοποίησε τον ίδιο G16E-GTS βενζινοκινητήρα αλλά με αρκετές επεμβάσεις τον αναβάθμισε ώστε να αποδίδει 740.9 ίππους στους τροχούς! Φαντάσου λοιπόν ένα GR Yaris με δύναμη supercar! Φυσικά, για να γίνει αυτό εφικτό, ο βελτιωτικός οίκος τοποθέτησε ένα σημαντικά μεγαλύτερο turbo στη νέα πολλαπλή εξαγωγής, νέο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου με υψηλότερες δυνατότητες, νέα εξάτμιση και νέο, επίσης σημαντικά μεγαλύτερο intercooler ενώ την διαχείριση του κινητήρα έχει αναλάβει πλέον μία ECU της Motec. Αυτό που προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση είναι το γεγονός ότι τα… σωθικά του G16E-GTS έχουν παραμείνει εργοστασιακά. Ούτε ο στροφαλοφόρος άξονας, ούτε τα πιστόνια, ούτε οι μπιέλες έχουν αντικατασταθεί με αντίστοιχα σφυρήλατα εξαρτήματα που θα αύξαναν δραστικά τις αντοχές του κινητήρα και η Powertune νιώθει αρκετά βέβαιη για την επιλογή της καθώς ισχυρίζεται πως με αυτό το setup το αυτοκίνητο έχει ολοκληρώσει με επιτυχία περισσότερες από 30 δυναμομετρήσεις και αρκετά χιλιόμετρα δοκιμών και σε ελέγχους που διενέργησε δεν παρατήρησε ανησυχητικά σημάδια κόπωσης ή φθορές.
Για την ιστορία, να σημειώσουμε ότι ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου… πυραύλου τσέπης είναι ο Peter Freedman, ένας εκ των πλουσιότερων Αυστραλών και ο άνθρωπος πίσω από την αυτοκρατορία που ονομάζεται RØDE Microphones – εξ ου και το όνομα του σημαντικά αναβαθμισμένου GR Yaris: “Rodent”. Πριν κλείσουμε δε, να αναφέρουμε ότι ο κινητήρας των 740 ίππων δεν συνδυάζεται πλέον με το εργοστασιακό, μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων της Toyota αλλά με ένα 6-τάχυτο σειριακό της X-Shift που χρησιμοποιεί έναν σαφώς πιο ανθεκτικό συμπλέκτη “Triple Carbon” της ATS. Ένα video με το GR Yaris “Rodent” εν δράσει θα είχε εξαιρετικά ενδιαφέρον μόνο και μόνο για να δούμε τον ρυθμό με τον οποίο επιταχύνει αλλά προς το παρόν δεν έχουμε κάτι τέτοιο στη διάθεση μας. Ποιος ξέρει, ίσως στο μέλλον.