Οι ιαπωνικές εταιρίες έχουν βαλθεί να κρατήσουν ζωντανό το sports car και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και το FT-Se που παρουσιάζει η Toyota στο Japan Mobility Show που λαμβάνει χώρα στο Τόκιο είναι, σύμφωνα με την ίδια την εταιρία, “μία από τις επιλογές” που εξετάζει για την διασκέδαση μηδενικών εκπομπών ρύπων. Το νέο concept της Toyota δεν θυμίζει κάποιο από τα μοντέλα που κυκλοφορούν ήδη στην αγορά – βλ. Supra και 86, αλλά παίρνει τη μορφή ενός φουτουριστικού sports car με έντονες γωνίες, μοντέρνες γραμμές και ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική. Στο εμπρός μέρος την παράσταση κλέβουν τα μικρά φωτιστικά σώματα με τα LED φώτα ημέρας που διατρέχουν κάθετα το ύψος της μάσκας και ο προφυλακτήρας με τις τεράστιες εισαγωγές αέρα.
Όσο προχωράμε προς τα πίσω, το βλέμμα τραβάνε τα τονισμένα, μυώδη φτερά, τα φαρδιά μαρσπιέ και το γεγονός ότι η καμπίνα είναι τοποθετημένη ακριβώς στο κέντρο του αυτοκινήτου ενώ πίσω, ξεχωρίζουμε την μεγάλη αεροτομή, τα λεπτά φανάρια και τα περίτεχνα πτερύγια όχι μόνο στον διαχύτη αλλά και πάνω από αυτόν. Είπαμε, η Toyota έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική ώστε το πρωτότυπο να παράγει την μέγιστη δυνατή downforce με τις ελάχιστες δυνατές αεροδυναμικές αντιστάσεις καθώς δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το FT-Se είναι αμιγώς ηλεκτρικό και η απόδοση του εξαρτάται σε πολλαπλά επίπεδα από το πώς μπορεί να διαχειριστεί τον αέρα γύρω του…
Το εσωτερικό του FT-Se είναι εξίσου δραματικό με το αμάξωμα καθώς μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ένα παραλληλόγραμμο τιμόνι με δύο οθόνες εκατέρωθεν του και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να έχει τοποθετηθεί βαθιά μέσα στο καπό ώστε να βρίσκεται εντός του οπτικού πεδίου του χειριστή κατά την οδήγηση. Τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός απολαμβάνουν την άνεση και την στήριξη που παρέχουν τα πανέμορφα, bucket καθίσματα της Recaro ενώ τα πόδια τους προστατεύονται από τους τραυματισμούς που μπορεί να προκύψουν από τις πλευρικές επιταχύνσεις χάρη στο αφρώδες υλικό που έχει τοποθετηθεί σε στρατηγικά σημεία.
Η Toyota δεν κάνει πουθενά λόγο για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του σπορ πρωτοτύπου της, αρκούμενη στο να δηλώσει το προφανές: ότι είναι αμιγώς ηλεκτρικό δηλαδή! Από εκεί και πέρα, φήμες αναφέρουν ότι ο θεωρητικός διάδοχος του MR-2 θα μπορούσε να εξοπλίζεται με τις “Performance” μπαταρίες της ιαπωνικής μάρκας που το μικρότερο μέγεθος τους επιτρέπει την τοποθέτηση τους χαμηλότερα στο αμάξωμα και πιο κεντρικά ενώ παράλληλα, αυτές προσφέρουν υψηλότερη απόδοση και αυτονομία. Οι μπαταρίες θα περάσουν στην παραγωγή το 2026 αλλά προς το παρόν, η έκδοση παραγωγής του FT-Se υπάρχει μόνο στη σφαίρα της φαντασίας, οπότε θα πρέπει να περιμένουμε για να δούμε αν μπορεί να μεταπηδήσει στην πραγματικότητα.