Εμπνευσμένο από την επιτυχία των λύσεων κινητικότητας που εξελίχθηκαν για τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς αγώνες στο Τόκιο το 2021 και το Παρίσι το 2024, το Toyota FT-me δημιουργήθηκε από την ιαπωνική εταιρία ώστε να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες όλων εκείνων που μένουν σε πόλεις και να αντιμετωπίσει τις δύσκολες προκλήσεις του αστικού περιβάλλοντος. Το FT-me παρουσιάστηκε σήμερα σε μορφή concept που σημαίνει ότι απέχει (λίγο ή πολύ δεν έχει σημασία) από το να περάσει στην παραγωγή αλλά αντικατοπτρίζει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο το όραμα της Toyota για τις αστικές μετακινήσεις. Ένα compact αλλά ευρύχωρο όχημα με μήκος που δεν υπερβαίνει τα 2.5 μέτρα, το οποίο εστιάζει στην ευελιξία, την ορατότητα και πάνω απ’ όλα, στην παροχή κινητικότητας ακόμα και για ανθρώπους με “entry-level” διπλώματα οδήγησης.
Το Toyota FT-me Concept προσφέρει επιλογές εξατομίκευσης τόσο για έφηβους όσο και για επαγγελματίες με την ίδια ευκολία που προσφέρει κορυφαία ασφάλεια, όχι μόνο για τους επιβάτες αλλά και για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, προηγμένες λειτουργίες συνδεσιμότητας, στιλ και βιωσιμότητα παρά το εξαιρετικά μικρό μέγεθος του. Πολύ ενδιαφέρον δε, παρουσιάζει το γεγονός ότι το λιλιπούτειο ηλεκτρικό της Toyota μπορεί να οδηγηθεί αποκλειστικά με εντολές από τα χέρια χάρη στο πρωτοποριακό τιμόνι του που το καθιστά απολύτως λειτουργικό για άτομα με κινητικές δυσκολίες στα κάτω άκρα τους χωρίς καμία aftermarket παρέμβαση!
Όσον αφορά στην μεγιστοποίηση της βιωσιμότητας, ο μελλοντικός… Βενιαμίν της οικογένειας της Toyota χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υλικά στοχεύοντας σε μείωση 90% του αποτυπώματος άνθρακα σε σύγκριση με τα αστικά μοντέλα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά ενώ το εξαιρετικά αποδοτικό σύστημα κίνησης του καταναλώνει τρεις φορές λιγότερη ενέργεια ανά χιλιόμετρο σε σύγκριση με ένα ηλεκτρικό το οποίο εξοπλίζεται με μία μεγάλη μπαταρία. Σαν να μην έφτανε αυτό, το FT-me εξοπλίζεται με ηλιακά πάνελ στην οροφή που μπορούν να αναπληρώσουν μέρος του φορτίου της μπαταρίας προσφέροντας 20 έως 30 χιλιόμετρα “δωρεάν” ηλιακής αυτονομίας (ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες προφανώς) καταργώντας για πολλούς χρήστες την ανάγκη για φόρτιση καθώς αυτά τα χιλιόμετρα καλύπτουν σε πολλές περιπτώσεις όλες τις ανάγκες κινητικότητας ενός ανθρώπου που μένει στην πόλη!
Κάπως έτσι η Toyota ετοιμάζεται να μπει και αυτή στον στίβο της μικροκινητικότητας όπου θα βρει μοντέλα όπως το Citroen Ami, το Opel Rocks-e, το Fiat Topolino ή ακόμα και το Microlino. Μοντέλα τα οποία συμμορφώνονται με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ορίζουν μέγιστη ιπποδύναμη 8 ίππων, βάρος που δεν υπερβαίνει τα 425 κιλά και μέγιστη ταχύτητα της τάξης των 45 km/h ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ακόμα και από έφηβους 14 ετών. Η Toyota δεν έχει αποκαλύψει ακόμα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του FT-me αλλά θα προξενούσε ιδιαίτερη εντύπωση αν και αυτά δεν συμμορφώνονταν με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Περισσότερο ενδιαφέρον από οτιδήποτε άλλο παρουσιάζει λοιπόν το μέγεθος της μπαταρίας και πόσο θα αλλάξει η σχεδίαση σε σχέση με το πρωτότυπο, όταν φτάσει η ώρα να περάσει στην παραγωγή.