Μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα η Toyota που διέθετε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην γκάμα της και είχε προσθέσει πρόσφατα το Urban Cruiser, έχει πολλαπλασιάσει τις αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις της παρουσιάζοντας όχι μόνο το ανανεωμένο bZ4X αλλά και το ολοκαίνουριο C-HR+. Ενώ όλα έδειχναν ότι οι πρεμιέρες θα σταματήσουν ώστε να προλάβουν να “ανασάνουν” οι καταναλωτές και να πάρουν τον χρόνο που τους αναλογεί τα νέα μοντέλα μέχρι να πραγματοποιήσει την πρεμιέρα του το νέο RAV4, η ιαπωνική εταιρία παρουσιάζει το bZ4X Touring χωρίς απολύτως καμία προειδοποίηση, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την θέση της στην αγορά αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Ας ξεκινήσουμε από το προφανές: το bZ4X Touring είναι κατά 140 χιλιοστά μακρύτερο και κατά 20 χιλιοστά ψηλότερο από το bZ4X και αυτή η αύξηση στις διαστάσεις έχει τεράστιο αντίκτυπο όχι μόνο στους χώρους που παρέχει το νέο μοντέλο στους επιβάτες αλλά στον διαθέσιμο χώρο για τις αποσκευές: αξίζει να αναφέρουμε ότι η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ έχει αυξηθεί κατά περίπου 30% ή αν προτιμάς, κατά 148 λίτρα και αγγίζει πλέον τα 600 λίτρα ενώ μπορεί να επεκταθεί περισσότερο με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αν αυτό είναι κάτι που επιθυμεί ή χρειάζεται ο ιδιοκτήτης.
Όσον αφορά στο design, το bZ4X Touring είναι μία μίξη νέου και γνώριμου καθώς υιοθετεί την ίδια μοντέρνα μάσκα αλλά το πίσω μέρος ενσωματώνει τα νέα φωτιστικά σώματα που ενώνονται με μία παχιά μπάρα LED και έναν πιο… περιπετειώδη προφυλακτήρα που δημιουργεί προσδοκίες αναφορικά με τις δυνατότητες του “Touring” εκτός δρόμου. Επιπλέον, το νέο ηλεκτρικό της Toyota εξοπλίζεται με ράγες οροφής, μαύρα φτερά και το αποκλειστικό γι’ αυτό, Brilliant Bronze χρώμα που θυμίζει πολύ έντονα έρημο. Στο εσωτερικό από την άλλη, δεν έχουμε κάποια έκπληξη καθώς βλέπουμε πως η καμπίνα του bZ4X έχει μεταφερθεί σχεδόν αυτούσια στο Touring και αυτό σημαίνει νέα κεντρική κονσόλα και μία οθόνη 14 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης!
Για το τέλος αφήσαμε τα μηχανικά. Το bZ4X Touring ακολουθεί την φιλοσοφία παροχής επιλογών της Toyota και αυτό πρακτικά σημαίνει πως είναι διαθέσιμο τόσο ως μπροστιοκίνητο, με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον εμπρός άξονα δηλαδή, όσο και ως τετρακίνητο με δύο ηλεκτροκινητήρες. Αμφότερες οι εκδόσεις εξοπλίζονται με μία μπαταρία 74.7 kWh και ανάλογα με την έκδοση, ενσωματωμένο φορτιστή 11 ή 22 kW. Ο μέγιστος ρυθμός φόρτισης δεν εντυπωσιάζει πάντως καθώς περιορίζεται στα 150 kW. Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρουμε πως η μπροστιοκίνητη έκδοση προσφέρει 224 ίππους και η τετρακίνητη 380 που καθιστούν το bZ4X Touring το ισχυρότερο αμιγώς ηλεκτρικό Toyota στην αγορά. Έτσι, το νέο μοντέλο μπορεί να ρυμουλκήσει έως 1.500 κιλά ενώ αν το ζητούμενο είναι η μέγιστη αυτονομία, μπορεί να διανύσει έως 560 χιλιόμετρα πριν χρειαστεί φόρτιση. Τέλος, όπως όλα τα νέα ηλεκτρικά της Toyota έτσι και το bZ4X Touring έρχεται με το πρόγραμμα Battery Care που καλύπτει την μπαταρία για έως 10 χρόνια ή 1.000.000 χιλιόμετρα με έναν ετήσιο έλεγχο της μονάδας. Το λανσάρισμα του νέου Toyota bZ4X Touring είναι προγραμματισμένο για την άνοιξη του 2026 στην Ευρώπη με την εταιρία να υπόσχεται περισσότερες λεπτομέρειες όσο πλησιάζουμε στην κυκλοφορία του!