Πριν από έναν μήνα η Xiaomi, μία εταιρία που μέχρι πρότινος ήταν γνωστή για τα smartphones, τις ηλεκτρικές σκούπες-ρομπότ, τις τηλεοράσεις και γενικά οτιδήποτε άλλο πέραν από αυτοκίνητα, ανακοίνωσε το SU7 Ultra. Ένα σκληροπυρηνικό όπλο που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε για να σπάσει το ρεκόρ ταχύτερου γύρου στην πίστα του Nurburgring, οπότε διαθέτει ένα πρακτικά αγωνιστικό bodykit που εξασφαλίζει περισσότερα από 2.100 κιλά downforce, τρεις ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική απόδοση 1.548 ίππων και την προηγμένης τεχνολογίας Kirin 2 μπαταρία που όχι μόνο εξασφαλίζει κορυφαία τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά σε συνδυασμό με το ανθρακονημάτινο αμάξωμα, φροντίζει ώστε το βάρος να μην υπερβαίνει τα 1.900 κιλά!
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Xiaomi λοιπόν, Lei Jun, το SU7 Ultra θα περάσει στην παραγωγή με τις παραγγελίες να ανοίγουν κάποια στιγμή εντός του πρώτου τριμήνου του 2025 και την τιμή του να ανακοινώνεται στο προσεχές μέλλον. Το μόνο που γνωρίζουμε σε αυτό το σημείο σχετικά είναι πως το SU7 Ultra σίγουρα θα κοστίζει περισσότερο από το στάνταρ SU7, όπως σίγουρα θα κοστίζει λιγότερο από τον ανταγωνισμό και ειδικότερα από μοντέλα όπως η Porsche Taycan Turbo GT. Γνωρίζουμε επίσης ότι οι ικανότητες του SU7 Ultra είναι τέτοιες που για να γίνουν διαθέσιμες στους μελλοντικούς ιδιοκτήτες αυτοί θα πρέπει να ολοκληρώσουν κάποιου είδους εκπαίδευση πολλαπλών σταδίων. Λεπτομέρειες ακόμα δεν έχουν γίνει γνωστές αλλά βρίσκουμε αυτή την πρακτική πολύ συνετή, με την Xiaomi να προστατεύει τους πελάτες της από τον εαυτό τους πιθανότατα με modes οδήγησης που περιορίζουν την ισχύ του αυτοκινήτου σε διάφορα επίπεδα και απαιτούν την επίτευξη κάποιων στόχων ώστε να ξεκλειδώσουν.
Σε σχετικά νέα, η Xiaomi είναι απολύτως έτοιμη να θυσιάσει την κερδοφορία της ώστε να εστιάσει στην ανάπτυξη της όπως δήλωσε ο Chief Financial Officer της, Alain Lam. Η κινέζικη φίρμα έγινε αυτοκινητοβιομηχανία πριν από μερικούς μήνες μόλις αλλά ήδη στοχεύει στην κορυφή και πιο συγκεκριμένα, σε μάρκες όπως η Tesla και η BYD. Η Xiaomi δεν πρόκειται να φτάσει στην κορυφή εν μία νυχτί και τα στελέχη της το γνωρίζουν αυτό καθώς το χρονικό περιθώριο που δίνουν είναι τα 15-20 χρόνια, αλλά όπως δήλωσε ο επικεφαλής της, Lei Jun, θα επενδύσει περί τα 10 δισεκατομμύρια στην εξέλιξη και την παραγωγή αυτοκινήτων ενώ η Xiaomi είναι διατεθειμένη ακόμα και να… χάνει λεφτά με κάθε αυτοκίνητο που πουλά ώστε να διεισδύσει στην αγορά, σε μία ήδη κορεσμένη αγορά να σημειώσουμε, δημιουργώντας το μερίδιο που θα της επιτρέψει να μεγαλώσει στο μέλλον. Προς το παρόν, αυτό που κάνει η εταιρία, απολύτως λογικά να προσθέσουμε, είναι να επενδύει στην εξέλιξη νέων προϊόντων και στην δημιουργία ή αγορά εγκαταστάσεων που θα της δώσουν την δυνατότητα να αυξήσει την παραγωγή της καθώς ο στόχος για το 2024 είναι τα 120.000 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η σχεδόν εκθετική αύξηση του τα επόμενα χρόνια.
Θα πετύχει το στοίχημα; Οι πρόσθετοι δασμοί που αποφάσισε να επιβάλλει η Ε.Ε. στα κινέζικα ηλεκτρικά δεν κάνουν ευκολότερο το έργο της Xiaomi αλλά η Ευρώπη είναι ένα μικρό κομμάτι της παγκόσμιας στρατηγικής της Xiaomi. Μόνο ο χρόνος θα δείξει για τι είναι ικανή η εταιρία αλλά αν καταφέρει να επαναλάβει το μικρό θαύμα που κατάφερε στον χώρο της τεχνολογίας και ειδικότερα των smartphones, θα ήμαστε παράλογοι αν ποντάραμε εναντίον της, ακόμα και με δεδομένη την διαφορά των προϊόντων και των βιομηχανιών στο σύνολο τους.