Καλές οι φιλόδοξες προτάσεις και τα εντυπωσιακά projects αλλά ευτυχώς ή δυστυχώς δεν είναι αυτά που γεμίζουν τα ταμεία των mainstream εταιριών. Για κάθε ένα FT-Se λοιπόν, πρέπει να υπάρχει και ένα FT-3e – ένα… πεζό μοντέλο, αμιγώς ηλεκτρικό φυσικά, το οποίο τοποθετείται σε μία δημοφιλή κατηγορία, αυτή των SUV φυσικά και μας προσφέρει μία πρώτη ματιά για την κατεύθυνση προς την οποία θα κινηθεί η Toyota για το μέλλον. Μία κατεύθυνση στην οποία κυριαρχεί η τεχνολογία, οι οθόνες και μία φιλοσοφία στο επίκεντρο της οποίας είναι η προσφορά προϊόντων που δεν είναι απλά μέσα μεταφοράς.
Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρία, το design του FT-3e δημιουργήθηκε με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης και με βασικό κριτήριο την απλότητα. Αυτό μεταφράζεται σε ένα αμάξωμα που αν μπορέσεις να ξεπεράσεις τις όποιες… ακρότητες οφείλονται στο γεγονός ότι πρόκειται για concept, δεν έχει πολλές υπερβολές. Το FT-3e ξεχωρίζει με τις απλές, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες γραμμές του, τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα τόσο στο εμπρός μέρος όσο και στο πίσω και τις οθόνες που είναι τοποθετημένες στο πλάι, πίσω από τα φτερά και παρέχουν στον οδηγό πληροφορίες για το αυτοκίνητο πριν καν μπει σε αυτό. Πληροφορίες όπως η κατάσταση της μπαταρίας, η θερμοκρασία και η ποιότητα του αέρα. Άξιο αναφοράς είναι και η μπάρα με τα LED που βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τα μαρσπιέ και δίνει στο μεγάλο SUV ένα πιο… high-tech ύφος.
Ανοίγοντας τις μεγάλες πόρτες και περνώντας στην καμπίνα, το πρώτο πράγμα που κεντρίζει το ενδιαφέρον είναι οι πολυάριθμες οθόνες. Είναι προφανές ότι η Toyota δεν ακολουθεί τον δρόμο της μίας, τεράστιας οθόνης αλλά αντιθέτως, επιλέγει να “σπάσει” το διαθέσιμο εμβαδό σε περισσότερες και μικρότερες οθόνες οι οποίες κάνουν το ταμπλό του FT-3e λίγο πιο… πολυάσχολο αλλά επιτρέπουν καλύτερη παραμετροποίηση. Μεγαλύτερη όλων είναι φυσικά αυτή του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης στο κέντρο του ταμπλό ενώ δεν γίνεται να παραβλέψουμε και την χρήση κάποιων επιφανειών για την παροχή πληροφοριών. Στην βάση των εμπρός κολώνων δε, μπορούμε να δούμε τις οθόνες με τις οποίες συνεργάζονται οι εξωτερικές κάμερες που έχουν αντικαταστήσει τους συμβατικούς καθρέπτες. Το μόνο που λείπει και μάλλον θα πρέπει να το συνηθίσουμε, είναι τα φυσικά χειριστήρια.
Η Toyota δεν αναφέρει πουθενά αν το FT-3e προορίζεται για να περάσει στην παραγωγή αλλά αν συμβεί αυτό, θα τοποθετηθεί αρκετά πάνω από το bZ4X τόσο από πλευράς μεγέθους (το νέο concept μοιάζει να έχει μήκος άνω των 5 μέτρων) όσο και από πλευράς τιμής. Σε οποιαδήποτε περίπτωση, είτε θα το δούμε να λανσάρεται κάποια στιγμή στην αγορά είτε θα επηρεάσει άλλα μελλοντικά μοντέλα της εταιρίας. Δεν κάνει τίποτα τυχαία η Toyota, ιδίως στο Japan Mobility Show…