Το Toyota bZ4X ήταν το μοντέλο που διάλεξε η ιαπωνική μάρκα ως την αιχμή του δόρατος της στο πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της γκάμας της και πιο συγκεκριμένα, στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Λανσαρίστηκε στην αγορά το 2022 και η αποδοχή του κόσμου ήταν ομολογουμένως… χλιαρή αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η Toyota είναι έτοιμη να γυρίσει την πλάτη της στο bZ4X και το ερχόμενο καλοκαίρι θα κυκλοφορήσει στην αγορά την ανανεωμένη και αναβαθμισμένη εκδοχή του. Το facelift του αν προτιμάς, ωστόσο οφείλουμε να αναφέρουμε ότι οι αλλαγές στις οποίες προχώρησε η εταιρία εστιάζουν περισσότερο στο κινητήριο σύνολο παρά οπουδήποτε αλλού.
Η πιο σημαντική αναβάθμιση έχει να κάνει με τις μπαταρίες καθώς το bZ4X είναι πλέον διαθέσιμο και με μία μικρότερη η οποία έχει χωρητικότητα 57.5 kWh. Είναι η ίδια που προσφέρεται και στο ολοκαίνουριο C-HR+ και συνδυάζεται αποκλειστικά με έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα ο οποίος είναι ικανός για 167 ίππους. Όποιος προτιμά τον ηλεκτροκινητήρα των 224 ίππων ή την τετρακίνητη έκδοση των 343 ίππων θα πρέπει να επιλέξει αναγκαστικά την μπαταρία με την μεγαλύτερη χωρητικότητα των 73.1 kWh. Σε αυτό το σημείο να σημειώσουμε ότι η μέγιστη αυτονομία που προσφέρει το ανανεωμένο bZ4X, πιθανότατα στην έκδοση με τον ένα ηλεκτροκινητήρα και την μεγάλη μπαταρία, αγγίζει τα 573 χιλιόμετρα ενώ σημαντικό είναι και το γεγονός ότι η δυνατότητα ρυμούλκησης, μιλώντας για την τετρακίνητη έκδοση, έχει διπλασιαστεί στα 1.500 κιλά!
Όταν εξαντληθεί το φορτίο της μπαταρίας δε, και είναι αναγκαία η φόρτιση το bZ4X διαθέτει πλέον ένα σύστημα pre-conditioning της μονάδας που κάνει την ταχεία φόρτιση πιο αποδοτική σε ψυχρά κλίματα αν και δυστυχώς, ο μέγιστος ρυθμός φόρτισης έχει παραμείνει στα 150 kW που ναι μεν είναι αρκετά για έναν χρόνο της τάξης των 30 λεπτών για το 10-80% αλλά εξακολουθεί να είναι υποδεέστερος του ανταγωνισμού.
Όσον αφορά στο design, η Toyota ισχυρίζεται ότι το εμπρός μέρος είναι πιο κομψό και αεροδυναμικό με μικρές αλλαγές στα φωτιστικά σώματα που συμπληρώνονται από επιπλέον μονάδες κάτω από τις κυρίως και το κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Μεγαλύτερες και ενδεχομένως πιο σημαντικές είναι οι αλλαγές στην καμπίνα, όπου παρατηρούμε τον νέο πίνακα οργάνων καθώς και τη νέα οθόνη 14 ιντσών για τον χειρισμό του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που χαρίζει ένα διαφορετικό, αρκετά απλουστευμένο look στην κεντρική κονσόλα καθώς τα χειριστήρια του συστήματος εξαερισμού/κλιματισμού ενσωματώνονται πλέον στην οθόνη αφής. Από εδώ και πέρα, το μόνο που μένει είναι να μάθουμε πώς όλες αυτές οι αλλαγές έχουν επηρεάσει την τιμή του μοντέλου αν και είμαστε σίγουροι ότι η προσθήκη της νέας βασικής έκδοσης με την μικρότερη μπαταρία σίγουρα θα κάνει το Toyota bZ4X πιο προσιτό.