Το Smart #5 πραγματοποίησε το ντεμπούτο του τον περασμένο Σεπτέμβριο ως το πρώτο μεσαίο SUV της εταιρίας και το τρίτο κατά σειρά αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της. Μία εμφατική δήλωση δυνατοτήτων και ικανοτήτων της Smart που δείχνει να μην πτοείται από την… άρνηση της αγοράς να στραφεί μαζικά σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (αν και προσαρμόζεται σε αυτό) και συνεχίζει να “χτίζει” την γκάμα της πάνω στην επιτυχία των #1 και #3 με ένα μοντέλο που προσφέρει περισσότερους χώρους, περισσότερη ευελιξία και περισσότερη τεχνολογία από ποτέ. Το Smart #5 χρησιμοποιεί μία προηγμένη αρχιτεκτονική 800V που επιτρέπει σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία καθώς και δυνατότητες υπερταχείας φόρτισης ενώ τα 4.695 χιλιοστά του και το μεταξόνιο των 2.9 μέτρων εξασφαλίζουν την κάλυψη όλων των πιθανών και απίθανων αναγκών μίας σύγχρονης οικογένειας!
Το smart #5 σχεδιάστηκε από την Mercedes-Benz και διαθέτει τα χαρακτηριστικά μακρόστενα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω καθώς και το λογότυπο της εταιρίας στην κολώνα D. Οι δίχρωμοι καθρέπτες και τα αιωρούμενα καλύμματα των τροχών με το λογότυπο Smart στο κέντρο, το οποίο παραμένει όρθιο όταν οι τροχοί περιστρέφονται, διασφαλίζουν τον premium χαρακτήρα του ενώ τα εκκεντρικά εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, οι πόρτες που δεν έχουν πλαίσιο και η πανοραμική ηλιοροφή αναμιγνύουν μία σοφιστικές αισθητική με μοντέρνα στοιχεία και δημιουργούν ένα ιδιαίτερα ελκυστικό σύνολο που δείχνει να ξεφεύγει από την πεπατημένη.
Η ίδια φιλοσοφία φαίνεται πως εφαρμόζεται και στην καμπίνα που καταφέρνει να είναι απόλυτα χρηστική και κομψή χωρίς να διαθέτει πολλά στοιχεία κενού εντυπωσιασμού. Εννοείται ότι το highlight του αυτοκινήτου όπως συνηθίζεται τον τελευταίο καιρό είναι το ταμπλό που καλύπτεται σχεδόν σε ολόκληρο το πλάτος του από οθόνες (βλ. έναν Full-HD πίνακα οργάνων 10.25 ιντσών και δύο OLED πάνελ στο κέντρο του ταμπλό και μπροστά από τον συνοδηγό) ενώ δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στο head-up diplsay επαυξημένης πραγματικότητας 25.6 ιντσών μπροστά από τον οδηγό. Η Smart χρησιμοποιεί την Unreal 3D engine για τα λεπτομερή και ευδιάκριτα γραφικά ενώ το V2000 chipset της AMD παρέχει στον οδηγό απρόσκοπτη και φυσική αλληλεπίδραση με το σύστημα – αλληλεπίδραση η οποία είναι εφικτή τόσο με χειρονομίες όσο και με φωνητικό έλεγχο για μία σειρά λειτουργιών. Όσον αφορά στα χαρακτηριστικά άνεσης περιλαμβάνουν τον ατμοσφαιρικό φωτισμό με 256 χρώματα και τη δυνατότητα όλα τα καθίσματα να ρυθμίζονται ώστε να δημιουργούν ένα king-size, queen-size ή μονό χώρο ύπνου στο εσωτερικό. Το σύστημα ψυχαγωγίας διαθέτει έναν ενσωματωμένο προτζέκτορα σε συνδυασμό με το ηχοσύστημα 20 ηχείων και ενός φορητού ηχείου Sennheiser Signature Sound System. Το ηχείο που ανυψώνεται μαζί με τον φωτισμό του περιβάλλοντος συγχρονίζονται με το ρυθμό της μουσικής και προσφέρουν μία οπτικοακουστική εμπειρία ενώ δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε τους 34 αποθηκευτικούς χώρους, ένα frunk (χώρο αποθήκευσης στο εμπρός καπώ) 72 λίτρων και ευρύχωρο αποθηκευτικό χώρο πίσω.
Για το τέλος αφήσαμε τα μηχανικά. Η Smart αναφέρει ότι το #5 θα είναι διαθέσιμο σε 5 διαφορετικές εκδόσεις: Το Smart #5 Pro εξοπλίζεται με μία μπαταρία LPF 76 kWh ενώ από το Smart #5 Pro+ και πάνω, όλα τα μοντέλα διαθέτουν μία μπαταρία NCM 100 kWh και χρησιμοποιούν την προηγμένη αρχιτεκτονική 800V που χαρίζει έως 590 χιλιόμετρα αυτονομίας και δυνατότητες ταχείας φόρτισης. Στο Smart #5 Pulse προστίθεται ένας επιπλέον ηλεκτροκινητήρας και κατά συνέπεια δυνατότητες τετρακίνησης, η έκδοση “Summit” συνδυάζει το προαναφερθέν σύστημα τετρακίνησης με premium ποιότητα και πρακτικές καινοτομίες ενώ γι’ αυτούς που αναζητούν κομψότητα και αποδοτικότητα υπάρχει η έκδοση “Premium”. Σε περίπτωση που αναρωτιέσαι, η κορυφαία έκδοση “Brabus” θα προστεθεί στην γκάμα σε δεύτερο χρόνο. Η εταιρία δεν παρέχει πολλές επιπλέον λεπτομέρειες, αρκούμενη να δηλώσει ότι οι τετρακίνητες εκδόσεις επιταχύνουν στα 100 km/h σε μόλις 4.9 δευτερόλεπτα και ότι η φόρτιση 4C επιτρέπει την φόρτιση της μπαταρίας από το 10, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της σε 18 λεπτά (υπό τις βέλτιστες συνθήκες) ενώ με την λειτουργικότητα Vehicle-to-Load το #5 μπορεί να εκτελέσει καθήκοντα power-bank επιτρέποντας στους χρήστες να φορτίσουν ηλεκτρονικές συσκευές μέσω της θύρας 230V.
Περισσότερα δεν γνωρίζουμε αλλά οι παραγγελίες για το Smart #5 ξεκινούν στη Γερμανία σε ακριβώς έναν μήνα από τώρα με επιπλέον αγορές να προστίθενται κατά το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο του 2025. Η τιμή του νέου μοντέλου ξεκινούν από τις €45.900 στην έκδοση Pro και φτάνουν τις €56.900 στην έκδοση Summit.