Η Renault δεν είναι ξένη στις διεθνείς αγορές. Για την ακρίβεια, είναι η γαλλική μάρκα με τις υψηλότερες πωλήσεις παγκοσμίως, καταγράφοντας 634.124 αυτοκίνητα το 2022. Το 43% των πωλήσεων της προέρχεται από τις διεθνείς αγορές και πέντε από τις 10 κορυφαίες σε πωλήσεις χώρες βρίσκονται έξω από την Ευρώπη: Βραζιλία (#2), Τουρκία (#4), Ινδία (#5), Ν. Κορέα (#8) και Κολομβία (#9). Γι’ αυτό επενδύει 3 δισεκατομμύρια δολάρια στις διεθνείς αγορές και προγραμματίζει το λανσάρισμα 5 νέων μοντέλων στο C- και το D-segment καθώς και την ενίσχυση της θέσης της στο B-segment με το Kardian που θα κυκλοφορήσει στις αγορές της Λ. Αμερικής και του Μαρόκο ήδη από το 2024.
Στο επίκεντρο αυτής της προσπάθειας βρίσκεται η CMA, αρθρωτή αρχιτεκτονική που αποτελεί προϊόν της συνεργασίας των Γάλλων με την Geely και θα επιτρέψει στη Renault να την χρησιμοποιήσει σε μία ευρεία γκάμα μοντέλων αφού μπορεί να υποστηρίξει οχήματα μήκους 4 έως 5 μέτρων, μεταξόνια μήκους 2.6 έως 3 μέτρων και πολλαπλά κινητήρια σύνολα (θερμικά, flex-fuel, ήπια υβριδικά και full υβριδικά με την κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς) με στόχο την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων. Όλα αυτά και ακόμα περισσότερα αναπαριστά το Renault Niagara Concept που πραγματοποίησε το ντεμπούτο του, έστω και σε μορφή πρωτότυπου, στη Λ. Αμερική.
Πρόκειται για ένα διπλοκάμπινο, τουλάχιστον έτσι όπως το βλέπουμε εδώ χωρίς να γνωρίζουμε αν θα υπάρχουν επιπλέον εκδόσεις, pickup με μήκος περί τα 4.9 μέτρα που το κάνει σημαντικά μικρότερο από τα κλασικά pickup 1 τόνου (βλ. Ford Ranger, Nissan Navara κ.ά.). Για το design, μπορούμε να πούμε ότι το Niagara Concept είναι μυώδες, επιθετικό και σκληροτράχηλο με τονισμένα, πλαστικά φτερά, έντονες γραμμές και μία άκρως μοντέρνα μάσκα που χαρακτηρίζεται από την 3D-effect γρίλια και τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα ενώ κάτω από το εντυπωσιακό παρουσιαστικό, κρύβεται η E-Tech Hybrid 4WD τεχνολογία. Μία τεχνολογία που συνδυάζει έναν ήπια υβριδικό (48V) κινητήρα που κινεί τους τροχούς του εμπρός άξονα και έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί αυτούς του πίσω άξονα χαρίζοντας στο μικρό pickup δυνατότητες τετρακίνησης και κίνησης μηδενικών εκπομπών ρύπων. Προς το παρόν, το Renault Niagara Concept προορίζεται αποκλειστικά για τις διεθνείς αγορές αλλά με την αύξηση στην δημοτικότητα των pickup στην Ευρώπη θα ήταν κρίμα να μην λανσαριστεί και εδώ. Έχει περάσει καιρός από το Alaskan…