Το Renault Espace μπορεί να… ξαναγίνει MPV

Το Renault Espace μπορεί να… ξαναγίνει MPV

Από την πρώτη του γενιά το Renault Espace, από το πολύ μακρινό πλέον 1984, έχτισε το όνομα του προσφέροντας χώρους και πρακτικότητα ως ένα κλασικό, παραδοσιακό minivan – MPV αν προτιμάς. Έτσι το γνωρίσαμε και έτσι το αγαπήσαμε για 5 ολόκληρες γενιές αλλά οι εποχές έχουν αλλάξει και το ίδιο συνέβη και στις επιθυμίες του αγοραστικού κοινού. Όχι ότι σταμάτησε να θέλει χώρους και πρακτικότητα αλλά τους θέλει σε διαφορετικό σχήμα με αποτέλεσμα η δημοτικότητα της κατηγορίας των MPV να ελαχιστοποιηθεί, μέχρι που άνευ υπερβολής, καταργήθηκε ολόκληρη. Κανείς δεν ασχολείται πλέον με τα minivan και κανείς δεν τα παράγει. Ακόμα και το Espace μεταμορφώθηκε για την 6η γενιά του σε SUV – έγινε επί της ουσίας η επιμηκυμένη και 7-θέσια εκδοχή του Austral.

Η Renault όμως δεν αποκλείει μία… επιστροφή στις ρίζες για το εμβληματικό μοντέλο της. Όπως δήλωσε ο επικεφαλής για την Ampr Medium αρχιτεκτονική, Olivier Brosse, η αναβίωση του αυθεντικού Renault Espace είναι “κάτι που εξετάζεται” καθώς η γαλλική μάρκα επεκτείνει την γκάμα των ηλεκτρικών της σε επιπλέον κατηγορίες.

Τεχνικά, πιστεύω ότι είναι εφικτό αλλά μετά από αυτό θα πρέπει να σκεφτούμε αν ένα MPV θα γίνει αποδεκτό από τους Ευρωπαίους πελάτες μας.

Δήλωσε χαρακτηριστικά το υψηλόβαθμο στέλεχος της Renault. Για να μην μιλάμε εντελώς υποθετικά, σκέψου την αναβίωση του κλασικού Espace ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο το οποίο θα τοποθετηθεί ακριβώς απέναντι στο Volkswagen ID.Buzz – τόσο σε μέγεθος όσο και σε φιλοσοφία. Ρετρό, μοντέρνο, 100% ηλεκτρικό και πιστό στις ρίζες του. Δεν είναι όμως όλα τόσο εύκολα όσο τα λέμε καθώς όπως συμπληρώνει ο Brosse, ένα αμιγώς ηλεκτρικό βαν περιλαμβάνει και κάποιες βασικές τεχνικές προκλήσεις.

Πιστεύω ένα από τα προβλήματα που έχουμε είναι ότι αφού το αυτοκίνητο υπερβεί τους 2.0-2.2 τόνους, από τεχνικής άποψης είναι υποχρεωτικό να γίνει πισωκίνητο.

Ο Brosse αναφέρει το παράδειγμα του Nissan Ariya για το πώς το βάρος που μπορεί να υποστηρίξει η Ampr Medium πλατφόρμα ορίζει και την μετάδοση της κίνησης, καθώς μία αύξηση πάνω από τα 2.000 κιλά μπορεί να οδηγήσει σε αναγκαστική τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα ή σε τοποθέτηση δύο ηλεκτροκινητήρων χαρίζοντας δυνατότητες τετρακίνησης. Είναι πάντως τέτοια η ευελιξία της αρχιτεκτονικής που επιτρέπει στη Renault να εξερευνήσει πολλά και διαφορετικά μονοπάτια. Η αυγή της εποχής της ηλεκτροκίνησης χαρίζει πρόσφορο έδαφος για πειραματισμούς καθώς τόσο οι κατασκευαστές όσο και το αγοραστικό κοινό ψάχνουν τα πατήματα τους και η Renault έχει κάνει σαφή την πρόθεση της να στραφεί στο πρόσφατο (και όχι τόσο) παρελθόν της με τα επερχόμενα 5, 4 και Twingo. Γιατί λοιπόν να μην ακολουθήσει στο μέλλον και ένα ηλεκτρικό, ρετρό Espace; Αν αποδειχθεί ότι υπάρχει το κοινό, η κατηγορία των MPV είναι διαχρονική καθώς καλύπτει διαρκείς ανάγκες έστω και αν οι πελάτες έχουν στραφεί τα τελευταία χρόνια στα SUV.

Prev Post :Dribe – Κάνει τη χρήση οχήματος πιο εύκολη, άμεση και ξεκάθαρη
Next Post Η Kia προσαρμόζεται και ποντάρει στα υβριδικά!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook