Με περισσότερα από 55 χρόνια κληρονομιάς το Toyota Hilux έχει γράψει με ανεξίτηλα γράμματα το όνομα του στο βιβλίο της ιστορίας χάρη στην δύναμη, την αντοχή και την αξιοπιστία του ακόμα και στις πιο δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες. Αυτό που του επέτρεψε να το κάνει και να παραμένει όχι μόνο σχετικό αλλά ανάμεσα στα κορυφαία pickups στον κόσμο είναι το γεγονός ότι δεν σταματά να εξελίσσεται ώστε να καλύπτει ακόμα περισσότερες ανάγκες ή αυτές που καλύπτει, να το κάνει καλύτερα. Οι δύο νέες εκδόσεις δεν θα μπορούσαν να αποδεικνύουν με πιο εμφατικό τρόπο αυτή την φιλοσοφία. Ο λόγος για το Hilux Hybrid 48V που χάρη στο ήπια υβριδικό σύστημα του γίνεται το πρώτο εξηλεκτρισμένο Hilux και το Hilux GR Sport II που έρχεται να τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμας του μοντέλου.
Ξεκινώντας από το Toyota Hilux Hybrid 48V, ο μεγαλύτερος έπαινος που μπορούμε να κάνουμε είναι ότι ενισχύει τις ήδη υπάρχουσες αρετές του ιαπωνικού pickup χωρίς να θυσιάζει τίποτα. Το σύστημα συνδυάζει τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα των 2.8 λίτρων με έναν νέο ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια, μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και έναν DC-DC μετατροπέα που έχουν σχεδιαστεί για εύκολη ενσωμάτωση με αποτέλεσμα να αποφεύγονται οι όποιες πολύπλοκες τροποποιήσεις στο κινητήριο σύνολο. Ένα επιπλέον σημείο προσοχής για την Toyota ήταν ότι το σύστημα έπρεπε να είναι σε θέση να αντέχει την καταπόνηση, οπότε τα νέα μέρη, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια, είναι τοποθετημένα αρκετά ψηλά ώστε να διατηρηθεί η ικανότητα του αυτοκινήτου όχι μόνο να διαβαίνει νερά ύψους έως 700 χιλιοστών αλλά να μπορεί να σταματήσει σε αυτό το… βάθος για έως 10 λεπτά για παράδειγμα.
Στα πλεονεκτήματα που προσφέρει το ήπια υβριδικό σύστημα στον turbodiesel των 2.8 λίτρων είναι η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδησης, η ομαλότερη επιτάχυνση και επιβράδυνση ιδίως σε χαμηλές ταχύτητες, η μείωση του φορτίου στον θερμικό κινητήρα που έχει οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων έως κατά 5% αλλά και η βελτιστοποίηση της λειτουργίας του συστήματος start-stop καθώς ο ηλεκτροκινητήρας/γεννήτρια λειτουργεί και αντί μίζας. Φυσικά, η καρδιά του ήπια υβριδικού συστήματος κίνησης παραμένει ο 16βάλβιδος πετρελαιοκινητήρας που είναι ικανός για 204 ίππους στις 3.400 σ.α.λ. και 500 Nm ροπής από τις 1.600 έως τις 2.800 σ.α.λ. και είναι συμβατός, όπως και στα άλλα Hilux, με HVO100 diesel που κατασκευάζεται από μη-ορυκτές, 100% ανανεώσιμες πηγές. Περιττό να αναφέρουμε ότι η προσθήκη του ήπια υβριδικού συστήματος δεν έχει επηρεάσει στο παραμικρό τις δυνατότητες του Hilux που προσφέρει ωφέλιμο φορτίο της τάξης των 1.000 κιλών και μέγιστο βάρος ρυμούλκησης 3.500 κιλών, απόσταση από το έδαφος 310 χιλιοστών και γωνίες προσέγγισης και διαφυγής 29 και 26 μοιρών αντίστοιχα! Κλασική περίπτωση του καλού που γίνεται καλύτερο λοιπόν.
Όσον αφορά στην GR Sport II έκδοση του Toyota Hilux δεν είναι μονάχα η πιο… άγρια εμφανισιακά χάρη στα φαρδύτερα, μαύρα φτερά, την μαύρη γρίλια με το εντυπωσιακό μοτίβο, τις βαμμένες κόκκινες αναρτήσεις και τις νέες ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών αλλά σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρία προσφέρει τα καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά σε ολόκληρη την γκάμα του pickup, τόσο εντός δρόμου όσο και εκτός. Ο διαφορετικός χαρακτήρας της συγκεκριμένης έκδοσης αντικατοπτρίζεται και στην καμπίνα όπου παρατηρούμε το μαύρο, μονοχρωματικό θέμα με τις κόκκινες λεπτομέρειες, τα paddles στο τιμόνι για την χειροκίνητη επιλογή της σχέσης στο αυτόματο κιβώτιο, τα αλουμινένια πεντάλ και τα σπορ καθίσματα που είναι επενδυμένα με έναν συνδυασμό συνθετικού suede και δέρματος. Το Hilux GR Sport II είναι κάτι παραπάνω από ένα πακέτο αισθητικής αναβάθμισης όμως.
Εξοπλίζεται με νέα, φαρδύτερα ψαλίδια εμπρός, νέα και ελαφρύτερη αντιστρεπτική ράβδο, νέα αμορτισέρ με μεγαλύτερης διαμέτρου πιστόνια ενώ έχει αλλάξει και η τοποθέτηση της ανάρτησης τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος, αλλάζοντας σίγουρα και την γεωμετρία της. Όλα αυτά έχουν οδηγήσει σε αύξηση της απόστασης από το έδαφος στα 323 χιλιοστά, σε αύξηση των μετατροχίων κατά 135 και 155 χιλιοστά εμπρός και πίσω αντίστοιχα και σε αύξηση των γωνιών προσέγγισης και διαφυγής στις 29 και 30 μοίρες! Κάπως έτσι το Toyota Hilux γίνεται “GR Sport II” και κάπως έτσι το GR Sport II γίνεται το ικανότερο και πιο διασκεδαστικό Toyota Hilux στην οικογένεια του μοντέλου!