Mini Cooper JCW, Abarth 500e, Alpine A290, Lancia Ypsilon HF, Cupra Born VZ, MG4 XPower κ.ά. είναι μοντέλα που μπορεί να αγοράσει κάποιος σήμερα για να απολαύσει επιδόσεις και σπορ οδική συμπεριφορά και να έχει ήσυχη την περιβαλλοντική συνείδηση του. Μία κατηγορία που μέχρι πριν από λίγο καιρό ήταν κλινικά νεκρή, διανύει μία εξαιρετική περίοδο με πολλαπλές προτάσεις αλλά ένα από τα πλέον ιστορικά ονόματα της απουσιάζει. Αυτό της Peugeot και πιο συγκεκριμένα, το “GTI”. Έχει περάσει λίγο περισσότερο από ένας μήνας από τότε που ο επικεφαλής της γαλλικής εταιρίας, Alain Favey, δήλωνε πως θα εξεταστεί “σε ποιον βαθμό μπορεί να προσαρμοστεί η κληρονομιά της Peugeot στον μοντέρνο κόσμο” και τώρα, μαθαίνουμε ότι το e-208 GTI όχι μόνο πήρε το πράσινο φως αλλά θα λανσαριστεί στην αγορά το συντομότερο δυνατό.
Ο επικεφαλής της Peugeot συμπλήρωσε ότι το e-208 GTI είναι σήμα για το τι σημαίνει η επανασύνδεση με το παρελθόν και την ιστορία και ότι θα λειτουργήσει ως ένας σύνδεσμος ανάμεσα στα αυτοκίνητα που προσφέρει η εταιρία στους πελάτες της και στα αγωνιστικά της.
“Θα ξεκινήσουμε με το 208 και θα ακούσουμε το feedback από εσάς και τους πελάτες μας. Δεν αποκλείουμε την πιθανότητα να υπάρξουν και άλλες εκτελέσεις του 208 GTI αλλά για σήμερα, δεν υπάρχει απολύτως τίποτα άλλο που να έχει προγραμματιστεί.“
Δήλωσε ο Favey αναφερόμενος σε μία ευρύτερη γκάμα “GTI” που θα περιλαμβάνει και κάποια θερμική έκδοση – του 208 ή οποιουδήποτε άλλου μοντέλου. Ξέρουμε λοιπόν ότι κάποια στιγμή στο προσεχές μέλλον θα λανσαριστεί στην αγορά το Peugeot e-208 GTI, οπότε ας ξεκινήσουμε τις υποθέσεις αναφορικά με το τι θα είναι. Η λογική λέει ότι αν κοιτάξουμε σε κάποιο άλλο μοντέλο της Stellantis που να χρησιμοποιεί την ίδια αρχιτεκτονική (e-CMP) και να είναι διαθέσιμο σε κάποια “καυτή” έκδοση θα πάρουμε μία λίγο ή πολύ σωστή απάντηση.
Το μοντέλο που πληροί αυτά τα κριτήρια είναι το Abarth 600e που προσφέρεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις: την Turismo των 240 ίππων και την Scorpionissima των 280 ίππων. Για την ιστορία, θα μπορούσαμε να αναφερθούμε και στην Lancia Ypsilon HF που ταιριάζει περισσότερο στο επερχόμενο e-208 GTI σε επίπεδο αμαξώματος και εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 240 ίππων και μία μπαταρία 54 kWh που της επιτρέπουν να επιταχύνει στα 100 km/h σε όχι περισσότερο από 5.8 δευτερόλεπτα! Ίσως ο ηλεκτροκινητήρας των 240 ίππων να τοποθετηθεί στην “βασική” έκδοση του νέου GTI αφήνοντας χώρο για μία μελλοντική ειδική, ακόμα πιο σκληροπυρηνική έκδοση με 280 ίππους. Θα δείξει. Ας κρατήσουμε σε αυτό το σημείο το γεγονός ότι η Peugeot επιστρέφει σε μία κατηγορία στην οποία έχει γράψει ιστορία, οπότε οι προσδοκίες είναι εκ των πραγμάτων πολύ υψηλές.