Το Παρίσι τριπλασιάζει το κόστος της στάθμευσης για τα βαριά οχήματα!

Το Παρίσι τριπλασιάζει το κόστος της στάθμευσης για τα βαριά οχήματα!

Πριν από λίγες ημέρες ο οργανισμός Transport & Environment έδωσε στη δημοσιότητα μία μελέτη σύμφωνα με την οποία το πλάτος των αυτοκινήτων αυξάνεται κατά μέσο όρο 1 εκατοστό ανά δύο χρόνια με ότι αυτό συνεπάγεται για την κίνηση τους στους ευρωπαϊκούς δρόμους αλλά και την στάθμευση τους σε πυκνοκατοικημένες περιοχές με περιορισμένο χώρο. Ένας ακόμα παράγοντας που επηρεάζεται από αυτή την… μεγέθυνση είναι η “οικολογικότητα” των αυτοκινήτων καθώς τα ολοένα και μεγαλύτερα οχήματα απαιτούν ολοένα και περισσότερα υλικά για την παραγωγή τους και ολοένα και περισσότερη ενέργεια για την κίνηση τους – ανεξαρτήτως του είδους του κινητήριου συνόλου με το οποίο εξοπλίζονται, θερμικό, υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό. Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλοί ακτιβιστές καλούν για μέτρα που θα περιορίσουν αυτή την τάση και απ’ ότι φαίνεται, η πόλη του Παρισιού μάλλον είναι ένα βήμα μπροστά από τις εξελίξεις καθώς με πρόσφατο δημοψήφισμα αποφάσισε τον τριπλασιασμό του κόστους στάθμευσης για μεγάλα οχήματα!

Συγκεκριμένα, οι Παριζιάνοι ψήφισαν σε ποσοστό 54.55%  την ωριαία επιβάρυνση ύψους €18 για οχήματα με βάρος μεγαλύτερο των 1.6 τόνων που θέλουν να σταθμεύσουν στο κέντρο της πόλης ή €12 αν η θέση είναι πιο έξω. Από αυτές τις χρεώσεις εξαιρούνται οι κάτοικοι, οι οδηγοί ταξί, οι έμποροι, οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας και οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες φυσικά ενώ όσον αφορά στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, αυτά θα πρέπει να ζυγίζουν λιγότερο από 2 τόνους για να… γλυτώσουν.

Το κακό είναι ότι στο δημοψήφισμα που έλαβε χώρα την Κυριακή που μας πέρασε και έδινε την δυνατότητα στους κατοίκους να ψηφίσουν σε έναν από τα 39 κέντρα που είχαν στηθεί ειδικά για την περίσταση, εν τέλει ψήφισαν μόλις 78.000 άνθρωποι από τους 1.3 εκατομμύρια που είχαν το δικαίωμα ή αν προτιμάς, ένα ποσοστό της τάξης του 5.7%. Αυτό όμως ελάχιστη σημασία έχει καθώς οι κάλπες ήταν ανοιχτές για όλους εκείνους που είχαν δικαίωμα ψήφου και το γεγονός ότι ο κόσμος αδιαφόρησε δεν βαραίνει τις αρχές. Αυτό που τις βαραίνει είναι η κριτική που δέχονται σχετικά με αυτούς που θα επηρεαστούν από τις τεράστιες αυξήσεις στο κόστος στάθμευσης. Ήδη υπάρχουν εκείνοι που ισχυρίζονται ότι η στόχευση του νέου κανονισμού είναι ανακριβής στην καλύτερη των περιπτώσεων ενώ αμφισβητείται ακόμα και το αν και κατά πόσο ο νέος κανονισμός έχει περιβαλλοντικές βάσεις καθώς όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά “ένα νέο, μοντέρνο SUV δεν μολύνει περισσότερο, μπορεί να μολύνει λιγότερο μάλιστα, από ένα μικρό πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε πριν το 2011”.

Ακόμα και ο υπουργός Περιβάλλοντος της Γαλλικής κυβέρνησης, Christophe Bechu, τοποθετήθηκε επί τους θέματος δηλώνοντας ότι η επιπλέον χρέωση είναι ένα είδος τιμωρητικής οικολογίας. Σε κάθε περίπτωση, ο επικεφαλής του τομέα μεταφορών της τρέχουσας δημάρχου του Παρισιού, David Belliard, ανέφερε ότι σύμφωνα με προβλέψεις και μελέτες, η αύξηση στο κόστος της στάθμευσης θα επηρεάσει περίπου το 10% των αυτοκινήτων της πόλης και αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την εισροή περίπου 35 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως στα ταμεία του δήμου. Φυσικά, η απόφαση του Παρισιού δεν πέρασε απαρατήρητη ούτε από άλλες γαλλικές πόλεις, ούτε από άλλες χώρες και μένει να δούμε πώς θα εξελιχθεί αυτό και πού αλλού θα δούμε να εφαρμόζεται κάτι αντίστοιχο.

Prev Post H Kosmocar – Škoda παρούσα και πάλι στο L’Étape Greece by Tour de France
Next Post Το νέο MG3 μας δείχνει το εσωτερικό του
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook