Το νέο Renault 5 “δεν προσπαθεί να είναι vintage”

Το νέο Renault 5 “δεν προσπαθεί να είναι vintage”

Το ολοκαίνουριο Renault 5 ήταν αδιαμφισβήτητα ο αστέρας της φετινής έκθεσης της Γενεύης και θα συζητιέται για πολύ καιρό ακόμα, μέχρι να λανσαριστεί στην αγορά και την σκυτάλη να πάρει η κουβέντα για άλλα στοιχεία του. Αυτό που έχει ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον είναι ότι η γαλλική εταιρία σκόπιμα κατευθύνει την συζήτηση στα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου R5, στο χαμηλό του βάρος και τον αντίκτυπο που έχουν όλες οι αποφάσεις των μηχανικών για το πλαίσιο, την ανάρτηση, την κατανομή του βάρους και όλα τα υποσυστήματα στον τρόπο που το νέο EV θα πατάει στον δρόμο αλλά είναι νωρίς ακόμα να μιλήσουμε για όλα αυτά όταν οι σχεδιαστές δημιούργησαν ένα έξοχο ρετρο-μοντέρνο σχήμα με πολλαπλές αναφορές στο αυθεντικό.

Κι όμως. Το Renault 5 δημιουργήθηκε υπό μία έννοια από μία αναγκαιότητα καθώς η γαλλική μάρκα έπρεπε να αντικαταστήσει τόσο το Clio όσο και το Twingo αλλά δεν μπορούσε να το κάνει ταυτόχρονα. Μία ιδέα που δούλευαν οι σχεδιαστές όταν ο Luca de Meo ανέλαβε τα ηνία της φίρμας πριν από σχεδόν τέσσερα χρόνια ήταν η αναβίωση του εμβληματικού Renault 5 και δεν χρειάστηκε πολύ από οτιδήποτε για να επιλέξει αυτόν τον δρόμο το νέο, τότε, αφεντικό της εταιρίας. Το θέμα είναι ότι οι σχεδιαστές δεν προσπάθησαν να δημιουργήσουν την μοντέρνα εκδοχή του κλασικού R5. Φυσικά άντλησαν έμπνευση ενώ υπάρχουν και αρκετές αναφορές αλλά αυτό που προσπάθησαν να κάνουν, είναι να δημιουργήσουν κάτι “cool”.

Τα παιδιά μου δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τα παλιά αυτοκίνητα – ούτε που τα ξέρουνε. Επομένως, το νέο 5 πρέπει να είναι cool γι’ αυτό που είναι.

Δήλωσε ο επικεφαλής σχεδιασμού της Renault, Gilles Vidal, για να συμπληρώσει ότι βασική προϋπόθεση κατά τον σχεδιασμό του αυτοκινήτου είναι να εκφράζει έναν μοντερνισμό. Εκεί που ενδεχομένως να αντιμετωπίσει κάποιο… θέμα το τμήμα σχεδιασμού της εταιρίας είναι όταν το R5 χρειαστεί φρεσκάρισμα ή αντικατάσταση όμως ο επικεφαλής σχεδιασμού του ομίλου, Laurens van den Acker φαίνεται πως έχει στο μυαλό του διαχρονικά μοντέλα όπως το Mini, το Fiat 500 ή ακόμα και η Porsche 911. Όλα αυτά ανανεώνονται όσο περνά ο καιρός αλλά τα βασικά στοιχεία τους δεν αλλάζουν. Με αυτή τη λογική, το Renault 5 μπορεί να αντέξει ακόμα και 20 χρόνια διατηρώντας τα κύρια χαρακτηριστικά του και αφήνοντας τον ρόλο της αλλαγής σε άλλα μοντέλα, όπως για παράδειγμα το Clio.

Prev Post Volvo – Με τεχνολογία που προειδοποιεί τους οδηγούς για ατυχήματα στην πορεία τους
Next Post Η Renault επιβεβαιώνει συζητήσεις με την Volkswagen
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook