Η στρατηγική της Audi όσον αφορά στην ονοματολογία των μοντέλων της έχει αλλάξει και δημιουργεί μία μικρή σύγχυση μέχρι να ανανεωθεί η γκάμα και να υπάρξει η απαραίτητη συνέχεια και συνέπεια αλλά αυτό δεν αφαιρεί από το γεγονός ότι η παρουσίαση της νέας γενιάς των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της γερμανικής μάρκας έχει πάρα πολύ ενδιαφέρον. Στην προκειμένη περίπτωση είναι το ολοκαίνουριο A6 και S6, διαθέσιμα τόσο ως Sportback όσο και ως Avant που στοχεύουν απευθείας στον εγχώριο ανταγωνισμό όπως η Mercedes-Benz EQE και η νέα BMW i5 και όχι μόνο στέκονται αντάξια των περιστάσεων αλλά σε πολύ μεγάλο βαθμό ανεβάζουν τον πήχη αποδεικνύοντας ότι η Audi δεν αστειεύεται όταν μιλάει για ηλεκτρική υπεροχή.
Το νέο A6 λοιπόν βασίζεται στην PPE αρχιτεκτονική που έχουμε ήδη δει στο Q6 e-tron αλλά και την αμιγώς ηλεκτρική Porsche Macan και σε επίπεδο σχεδιασμού, δεν απέχει πολύ από τους concept “προγόνους” του. Παρατηρούμε λοιπόν τα διπλά φωτιστικά σώματα εκατέρωθεν μίας επιβλητικής μάσκας και ενός βελτιστοποιημένου αεροδυναμικά προφυλακτήρα. Το design του νέου A6 είναι στο σύνολο του βελτιστοποιημένο αεροδυναμικά όπως φαίνεται και από τους ψηφιακούς καθρέπτες, τις κρυφές χειρολαβές και τα προσεκτικά σχεδιασμένα μαρσπιέ και το αποτέλεσμα έπειτα από 1.300 προσομοιώσεις και εκτενείς δοκιμές σε αεροδυναμικές σήραγγες είναι ένας πάρα πολύ χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας Cd της τάξης του 0.21 για το Sportback και 0.24 για το Avant που το καθιστούν όχι μόνο το πιο αεροδυναμικό Audi στην ιστορία της εταιρίας αλλά και ένα από τα πιο αεροδυναμικά μοντέλα μαζικής παραγωγής στον κόσμο καθώς υστερεί ελάχιστα μονάχα σε σύγκριση με την ακριβότερη και μεγαλύτερη Mercedes EQS, το Tesla Model S και το Lucid Air.
Με λίγα λόγια το αμάξωμα καταφέρνει να είναι χαρακτηριστικό και ταυτόχρονα επαρκώς διαφορετικό, μοντέρνο αν και ελαφρώς άτολμο και ευτυχώς ή δυστυχώς το ίδιο ισχύει και για την καμπίνα. Εκεί, την παράσταση κλέβει το κυρτό πάνελ που ενσωματώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 11.9 ιντσών και την κεντρική οθόνη 14.5 ιντσών του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης ενώ ακριβώς δίπλα από αυτό το πάνελ υπάρχει μία εξτρά οθόνη 10.9 ιντσών για τον συνοδηγό. Αν ο πελάτης επιλέξει τους προαιρετικούς ψηφιακούς καθρέπτες δε, στα άκρα του ταμπλό τοποθετούνται δύο επιπλέον, μικρές οθόνες όπου προβάλλονται αυτά που “βλέπουν” οι κάμερες ενώ από το πακέτο του Audi A6 δεν θα μπορούσε να λείπει ούτε η υπερπλήρης γκάμα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, ούτε στοιχεία όπως η πανοραμική, ηλεκτροχρωμική ηλιοροφή που αλλάζει την φωτοδιαπερατότητα της με ένα κουμπί, ο τετραζωνικός κλιματισμός με το αυτόματο αρωματικό σύστημα και το premium ηχοσύστημα της Bang & Olufsen με 20 ηχεία και ισχύ 830 watt.
Μιας που μιλήσαμε για ισχύ, έφτασε η ώρα να αναφερθούμε και στα κινητήρια σύνολα με τα οποία θα είναι διαθέσιμο το Audi A6. Στην βάση της πυραμίδας θα υπάρχει το A6 e-tron Performance με έναν ηλεκτροκινητήρα 367 ίππων που κινεί τους τροχούς του πίσω άξονα και γι’ αυτούς που επιθυμούν περισσότερα (και δυνατότητες τετρακίνησης), ακριβώς από πάνω του θα βρίσκεται το A6 e-tron quattro με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 428 ίππων. Στην κορυφή, προσωρινά βεβαίως, είναι το S6 e-tron με το σύστημα τετρακίνησης με την πισωκίνητη κατανομή και 503 ίππους που αυξάνονται προσωρινά σε 551 ίππους όταν ενεργοποιείται το σύστημα launch control. Με αυτόν τον τρόπο τα 100 km/h έρχονται από στάση σε 3.7 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 240 km/h. Αργότερα θα ακολουθήσει το πραγματικά κορυφαίο RS6 e-tron που θα είναι πολύ πιο επιθετικό σε όλους τους τομείς και για να είμαστε ειλικρινείς, αδημονούμε.
Μέχρι τότε, να προσθέσουμε ότι τόσο το A6 όσο και S6 εξοπλίζονται με μία μπαταρία 100 kWh (94.4 kWh ωφέλιμο) που προσφέρει μία άκρως εντυπωσιακή αυτονομία όχι μόνο για την κατηγορία αλλά γενικά. Σύμφωνα με την Audi, το A6 είναι σε θέση να διανύσει έως 720-750 χιλιόμετρα ανάλογα με τον εξοπλισμό και το S6 έως 640-670. Όταν εξαντληθεί το φορτίο η αρχιτεκτονική των 800V υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 270 kW στο κατάλληλο ταχυφορτιστή φυσικά, ενώ σε οικιακό φορτιστή, ο ρυθμός φόρτισης των 11 kW δεν είναι κάτι εντυπωσιακό αλλά είναι το στάνταρ – αργότερα θα γίνει διαθέσιμη και μία αναβάθμιση στα 22 kW, όπως και μία μικρότερη μπαταρία 83 kWh (79 kWh ωφέλιμο) που θα επιτρέψει μία χαμηλότερη τιμή πώλησης. Όχι ότι η τιμή του Audi A6 e-tron είναι υπερβολική καθώς στη Γερμανία, όπου η παραγγελίες θα ξεκινήσουν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, το αμιγώς ηλεκτρικό sedan/station wagon ξεκινά από τα €75.600 για το A6 Sportback e-tron Performance και καταλήγει στα €99.500 για το S6 Sportback e-tron, με την έκδοση Avant να προσθέτει €1.650 σε κάθε περίπτωση.