Σαν το καλό κρασί, το Mazda MX-5 γίνεται καλύτερο με τον χρόνο. Το σχήμα του είναι διαχρονικό και δεν φεύγει ποτέ από την μόδα. Για την ακρίβεια, αγνοεί τις μόδες και απλά… είναι. Είναι ένα μικρό roadster με μακρύ καπό, υπέροχες αναλογίες και κλασικές γραμμές, οπότε δεν υπάρχει κάτι που να μπορεί να… χαλάσει με τον καιρό. Το ίδιο ισχύει και για το design της Mazda που χωρίς υπερβολές, χωρίς φανφάρες και περιττή επιθετικότητα, όσο περνάει ο χρόνος ωριμάζει και θα μπορούσε να πει κανείς ότι μοιάζει ακόμα πιο όμορφο γιατί συγκρίνεται με ολοένα και περισσότερο over-designed οχήματα.
Σε κάθε περίπτωση, η ιαπωνική εταιρία δεν θέλει για το μικρό roadster της να παραμείνει στάσιμο οπότε προχώρησε σε μία σειρά αλλαγών. Μικρών, αλλά ουσιαστικών, όπως για παράδειγμα στα εμπρός φωτιστικά σώματα που έγιναν πλέον LED και ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας που μέχρι πρότινος βρίσκονταν στα άκρα του προφυλακτήρα και άρχισαν να δείχνουν τα χρόνια τους. LED είναι φυσικά και τα πίσω φανάρια οπότε το MX-5 χρησιμοποιεί παντού την συγκεκριμένη τεχνολογία, ακόμα και στα φλας. Ελαφρώς ανασχεδιασμένος είναι και ο προφυλακτήρας, ώστε να είναι σε θέση να φιλοξενήσει στο αριστερό τμήμα του έναν αισθητήρα για το adaptive cruise control ενώ το πακέτο αναβαθμίσεων αναφορικά με το εξωτερικό, ολοκληρώνουν τα νέα σχέδια για τις ζάντες ελαφρού κράματος και το Aero Gray Metallic χρώμα που προστίθεται στην ήδη υπάρχουσα παλέτα.
Στο εσωτερικό, η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά στον εκμοντερνισμό του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Η οθόνη έχει μέγεθος 8.8 ιντσών και έρχεται με μικρότερα περιθώρια που αναβαθμίζουν την εμφάνιση της αλλά πιο σημαντική είναι η ουσιαστική βελτίωση στην χρηστικότητα και την ταχύτητα του συστήματος. Άξιες αναφοράς είναι και οι υπόλοιπες αλλαγές που παρατηρούμε στην καμπίνα, όπως τον νέο καθρέφτη οπισθοπορείας άνευ πλαισίου, τον ελαφρώς ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων και κάποιες επιπλέον θύρες USB-C ενώ η Mazda προσφέρει πλέον την προαιρετική επιλογή ενός ταμπά εσωτερικού με μπεζ οροφή που όπως λέει η ίδια, αντλεί επιρροές από τα “old-school roadsters”.
Το ανανεωμένο Mazda MX-5 είναι διαθέσιμο στην Ιαπωνία με τους κλασικούς πλέον βενζινοκινητήρες 1.5 και 2.0 λίτρων, με τον πρώτο να παράγει 134 ίππους και τον δεύτερο 184 και να συνδυάζονται αμφότεροι είτε με ένα μηχανικό, 6-τάχυτο κιβώτιο, είτε με ένα αυτόματο ισάριθμων σχέσεων. Αν ο πελάτης επιλέξει την… αναλογικότητα στο κιβώτιο ταχυτήτων, τότε υπάρχει και ένα νέο, “Asymmetric” διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που βελτιώνει την ευστάθεια του οχήματος και ένα νέο mode που ονομάζεται “Track” για το σύστημα ευστάθειας και επιτρέπει μεγαλύτερες… παρεκτροπές στο προστατευμένο περιβάλλον μίας πίστας. Τέλος, οι μηχανικοί έχουν βάλει το χέρι τους και στο σύστημα διεύθυνσης ώστε αυτό να προσφέρει ακόμα καλύτερη αίσθηση. Οι παραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει στην Ιαπωνία και αργά ή γρήγορα, το φρεσκαρισμένο Mazda MX-5 θα βρει τον δρόμο τους και για τις υπόλοιπες αγορές του κόσμου, όπως συνέβη και στα προηγούμενα mini-facelift.