Το Lada Niva είναι το αυτοκινητιστικό αντίστοιχο ενός προϊστορικού τέρατος που ξυπνά έπειτα από χρόνια λήθαργου στην παγωμένη Σιβηρία και βγαίνει στον κόσμο για να προκαλέσει χάος. Είναι ένας δεινόσαυρος της αυτοκίνησης με ιστορία η οποία ξεκινά το 1977 και συνεχίζει μέχρι σήμερα χωρίς ωστόσο κάποια δραστική αλλαγή. Παραμένει το ίδιο σε πείσμα της προόδου και της τεχνολογίας, ωμό, αναλογικό, αδιαπραγμάτευτα… μινιμαλιστικό και μέχρι τώρα, απελπιστικά αργό. Το να βάλει φωτιά στον δρόμο δεν ήταν ποτέ ψηλά στην λίστα των προτεραιοτήτων του άλλωστε! Τώρα όμως, είναι διαθέσιμο και σε έκδοση “Sport” που αντικειμενικά, κάνει ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός καθώς αντικαθιστά τον… αειθαλή 1700άρη βενζινοκινητήρα των 80κάτι ίππων και 130 Nm ροπής (τις καλές ημέρες του) με έναν “ολοκαίνουριο” τετρακύλινδρο.
Αυτός είναι ικανός για 124 άλογα και 150 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα αναβαθμισμένο και ενισχυμένο 5-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο. Από το πακέτο δεν θα μπορούσε να λείπει το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης ενώ σύμφωνα με την Lada, η νέα έκδοση εξοπλίζεται με “σπορ ανάρτηση και σύστημα πέδησης” που λογικά στα ρωσικά σημαίνει ότι δεν συμπεριφέρεται ως καροτσάκι σούπερ-μάρκετ στον δρόμο και ενδεχομένως να χρειάζεται λιγότερο χώρο από το διαστημικό Buran για να φρενάρει. Σπορ δεν το λες λοιπόν, αλλά ούτως ή άλλως ζούμε σε μία εποχή που η Porsche προσφέρει μία “Turbo” έκδοση αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, οπότε οι λέξεις δεν έχουν νόημα και η Lada έχει κάθε δικαίωμα να θεωρεί “Sport” το Niva. Υποθέτουμε τουλάχιστον ότι οι αλλαγές που έχουν γίνει στα μηχανικά θα έχουν κάνει λίγο πιο φιλικό το ιστορικό, κυριολεκτικά και μεταφορικά, εκτός δρόμου όχημα.
Όσον αφορά στην εμφάνιση, το Niva Sport διαθέτει φαρδύτερα φτερά, έναν νέο αεραγωγό στο καπό, πρόσθετα LED στον προφυλακτήρα και ένα νέο σετ ζαντών ελαφρού κράματος 16 ιντσών ενώ το κερασάκι στην τούρτα είναι το κόκκινο σήμα στην γρίλια. Το περίεργο είναι ότι η Lada δεν επέλεξε ούτε την πιο επιθετική γρίλια, ούτε τους βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος προφυλακτήρες που βρίσκουμε σε άλλες εκδόσεις και πιθανότατα θα ταίριαζαν στον χαρακτήρα του “Sport”. Στο εσωτερικό πάντως βρίσκουμε κόκκινες λεπτομέρειες στα καθίσματα, το τιμόνι, τον πίνακα οργάνων και αλλού ενώ φαίνεται πως μέρος του βασικού εξοπλισμού του Niva Sport είναι το σύστημα A/C, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες και όχι πολλά άλλα… Επίσης, δεν γνωρίζουμε την τιμή της νέας έκδοσης αλλά η λογική λέει πως θα κυκλοφορήσει στην αγορά κάτω από το ψυχολογικό όριο των 2 εκατομμυρίων ρουβλιών. Το Niva ξεκινά από τα 981.000 ρούβλια (περίπου €9.400 με την τρέχουσα ισοτιμία) για το σπαρτιατικό Classic και φτάνει μέχρι τα 1.485.000 ρούβλια (€14.250) για το off-road Bronto Presige.