Ακούμε διαρκώς από τους κατασκευαστές ότι το κόστος των μπαταριών που χρειάζονται τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι υπερβολικά υψηλό και είναι αλήθεια. Το κόστος της μπαταρίας ενός EV που οφείλεται σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα στο κόστος των πρώτων υλών, αναπαριστά μεγάλο μέρος του συνολικού κόστους παραγωγής ενός αυτοκινήτου και αυτός είναι ένας εκ των λόγων που ακόμα δεν έχει επιτευχθεί εξίσωση στην τιμή πώλησης ενός “συμβατικού”, θερμικού οχήματος και του αντίστοιχου, αν όχι ίδιου ηλεκτρικού. Κι όμως, μία πρόσφατη έρευνα του Γραφείου Τεχνολογιών Οχημάτων του υπουργείου Ενέργειας των Η.Π.Α. δείχνει ότι το κόστος των μπαταριών έχει μειωθεί δραστικά – συγκεκριμένα, κατά 90% από το 2008 έως το 2023!
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία το κόστος μίας μπαταρίας ιόντων λιθίου έχει μειωθεί από τα 1.415 δολάρια ανά kWh το 2008, στα 139 δολάρια ανά kWh το 2023 ενώ ακόμα και αν συνυπολογίσουμε τις επιπτώσεις του πληθωρισμού για τα 15 χρόνια που συζητάμε, η μείωση παραμένει εντυπωσιακή. Η έρευνα του υπουργείου Ενέργειας δείχνει τις προόδους που σημειώνονται στις τεχνολογίες των μπαταριών και τις διαφορετικές χημείες ως τον παράγοντα που έχει οδηγήσει στην δραστική μείωση του κόστους σε συνδυασμό βεβαίως με τις οικονομίες κλίμακας που προκύπτουν από την σημαντικά αυξημένη παραγωγή ενώ δεν παραβλέπει και την συνεισφορά στοιχείων όπως η κυκλική οικονομία (μέρος της οποίας είναι η ανακύκλωση) που εξοικονομεί τόσο πρώτες ύλες όσο και το γενικό κόστος της εξόρυξης και της επεξεργασίας των πρώτων υλών.
Η δουλειά πάντως δεν σταματά εδώ. Η έρευνα που γίνεται στον ιδιωτικό τομέα πρέπει να ενισχυθεί αν θέλουμε να στοχεύουμε σε περαιτέρω μείωση του κόστους των μπαταριών και την βελτίωση των χαρακτηριστικών τους (απόδοση, μέγεθος, ενεργειακή πυκνότητα κ.ά.) και το υπουργείο Ενέργειας των Η.Π.Α. συμμετέχει ενεργά και σε αυτόν τον τομέα χρηματοδοτώντας άμεσα τους φορείς που έχουν αναλάβει αυτό το δύσκολο έργο. Όπως έχει χρηματοδοτήσει άμεσα με κονδύλια ύψους 3.5 δισεκατομμυρίων δολαρίων την εγχώρια παραγωγή μπαταριών που προσφέρει πολλαπλά πλεονεκτήματα τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους πολίτες των Η.Π.Α. γενικότερα.