Το ηλεκτρικό Mazda MX-5 είναι γεγονός… περίπου!

Το ηλεκτρικό Mazda MX-5 είναι γεγονός… περίπου!

Οι πιο αθώοι ανάμεσα σας θα αναρωτιούνται αν πρόκειται περί λάθους, καθώς γράφω για ηλεκτρικό Mazda MX-5 αλλά στην φωτογραφία είναι το “NA” – η πρώτη γενιά του εμβληματικού roadster. Οι πιο πονηροί θα έχουν ήδη ψιλιαστεί περί τίνος πρόκειται καθώς αυτό δεν είναι το πρώτο τους ροντέο που λένε και στο χωριό μου. Πολύ παραπάνω, δεν είναι το πρώτο ροντέο της Electrogenic, μίας εταιρίας από την όχι-και-τόσο-μακρινή Αγγλία που εξειδικεύεται σε αυτό που είναι γνωστό στην βιομηχανία ως… electromodding. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Την μετατροπή και τον εκσυγχρονισμό ενός κλασικού, vintage αυτοκινήτου με ένα αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο. Μία εκ των πραγμάτων πολωτική υπόθεση καθώς περιλαμβάνει την… κατακρεούργηση ενός ούτως ή άλλως αγαπημένου μοντέλου και την αντικατάσταση του θερμικού συνόλου, όσο καλό ή κακό είναι αυτό, με ένα αδιάφορο θα μου επιτρέψεις να πω, ηλεκτρικό.

Κάπως έτσι καταλήγουμε στο Mazda MX-5 που βλέπεις. Ένα MX-5 που αποχαιρετά δια παντός τα βενζινάδικα και ψάχνει αποκλειστικά μπρίζες. Ένα MX-5 που δεν φιλοξενεί πλέον κάποιον ασθματικό (ας είμαστε ειλικρινείς) 1600άρη ή 1800άρη και έχει στραφεί στην ηλεκτροκίνηση. Εξωτερικά, δεν διακρίνεται κάποια διαφορά καθώς η Electrogenic έχει φροντίσει ώστε να μην κόψει, ράψει ή τροποποιήσει με οποιονδήποτε τρόπο το αμάξωμα. Ίσως κάποιος παρατηρητικός να δει ότι λείπει η απόληξη της εξάτμισης από το πίσω μέρος αλλά όσο δεν κινείται, το Mazda MX-5 δεν προδίδει τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του.

Η αγγλική εταιρία δούλεψε πάρα πολύ σκληρά ώστε να μην το προδίδει ούτε στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Το βάρος είναι αυξημένο κατά 100 κιλά μόλις, αγγίζοντας πλέον τα 1.100 περίπου – ένα νούμερο που δεν είναι τραγικό καθώς πλησιάζει αυτό της δεύτερης γενιάς του μοντέλου. Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός ότι δεν έχει γίνει καμία μεταβολή στην κατανομή του βάρους ενώ η αναλογία κιλών ανά ίππο είναι κατά 21% βελτιωμένη – όχι ότι ήταν ιδιαίτερα δύσκολο. Ο ηλεκτροκινητήρας που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα παράγει 160 ίππους και 310 Nm ροπής αλλά δυστυχώς η Electrogenic δεν κατάφερε να διατηρήσει το μηχανικό κιβώτιο, οπότε η ισχύς περνά στον δρόμο μέσω ενός κλασικού για ηλεκτρικό όχημα, μονοτάχυτου.

Με τα νέα δεδομένα λοιπόν, το ηλεκτρικό MX-5 επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε ελάχιστα περισσότερο από 6 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα του αγγίζει τα 185 km/h. Μέχρι εδώ καθόλου άσχημα και το ίδιο ισχύει και για την μπαταρία που έχει χωρητικότητα 42 kWh και παρέχει αυτονομία της τάξης των 241 χιλιομέτρων. Για όποιον θέλει να την μεγιστοποιήσει, υπάρχει και το πρόγραμμα Eco ενώ όποιος ενδιαφέρεται αποκλειστικά για επιδόσεις, μπορεί να χρησιμοποιήσει το Sport mode και να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο των δυνατοτήτων του το όχημα μέχρι να εξαντληθεί, αρκετά γρήγορα φαντάζομαι, το φορτίο της μπαταρίας. Το μεγάλο ερώτημα είναι: ιεροσυλία ή κάτι φυσιολογικό;

Prev Post Δυνατότητα υποβολής νέων αιτήσεων στο “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”
Next Post “Ριζοσπαστικοί” στόχοι έφεραν την πτώση του Tavares
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook