Παρά τις αντιδράσεις τόσο από οργανισμούς όσο και από κράτη, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε την στήριξη της πρότασης της Κομισιόν για την μείωση των εκπομπών ρύπων των νέων αυτοκινήτων κατά 100% από το 2035. Πρακτικά, αυτό ισοδυναμεί με την απαγόρευση πώλησης οποιουδήποτε νέου αυτοκινήτου με Μ.Ε.Κ. από εκείνη την χρονιά και έπειτα απορρίπτοντας τις όποιες αντιδράσεις είχαν στόχο την μείωση του ρυθμού με τον οποίον η Ευρώπη θα στραφεί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
“Η αγορά και η οδήγηση αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών ρύπων θα γίνουν φθηνότερες για τους καταναλωτές.“
Δήλωσε ο Ολλανδός ευρωβουλευτής και επικεφαλής στην διαπραγμάτευση για τη συγκεκριμένη νομοθεσία, Jan Huitema. Η πρόταση νόμου στοχεύει στην ενθάρρυνση των κατασκευαστών ως προς την επένδυση σε τεχνολογίες εξηλεκτρισμού ενώ οφείλουμε να σημειώσουμε πως υποστηρίζεται και από έναν ακόμα ευρωπαϊκό νόμο ο οποίος “επιβάλλει” στις χώρες την εγκατάσταση εκατομμυρίων φορτιστών. Η πρόθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την κατάργηση των Μ.Ε.Κ., παρότι δεν είναι ακόμα νόμος καθώς πρέπει να περάσει το στάδιο της διαπραγμάτευσης με τα κράτη-μέλη πριν ψηφιστεί από το Ευρ. Κοινοβούλιο, έχει την στήριξη κάποιων κατασκευαστών όπως η Volvo και η Ford ενώ άλλοι, παρότι δεν έχουν εκφράσει την στήριξη τους, έχουν ανακοινώσει πλάνα που θα οδηγήσουν στην κατάργηση των Μ.Ε.Κ. μέχρι το 2035.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και… αντιρρησίες με προεξέχοντα τον VDA (την αντίστοιχη ΕΛΠΑ της Γερμανίας) που πιστεύει ότι η πλήρης και αποκλειστική στήριξη σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών ρύπων πρέπει να καθυστερήσει ενώ δεν πρέπει να αποκλείονται και εναλλακτικά καύσιμα που αποδεδειγμένα εκπέμπουν λιγότερους ρύπους από την βενζίνη και το πετρέλαιο. Να σημειώσουμε ότι πέρυσι, τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά αποτελούσαν το 18% επί του συνόλου των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων αν και η αγορά ακόμα δεν έχει συνέλθει από τις απανωτές κρίσεις. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε όχι μόνο το πώς θα κινηθεί η αγορά και πώς θα αρχίσουν να αναπτύσσονται υποδομές φόρτισης, αλλά και το πώς θα χειριστούν οι κυβερνήσεις (με τις όποιες ιδιαιτερότητες σε κάθε περίπτωση) την στροφή στις νέες τεχνολογίες όσο περνούν τα χρόνια.