Πριν από περίπου 16 μήνες η Dodge παρουσίασε το Charger Daytona Concept EV. Ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο που εκτελούσε χρέη προάγγελου για τη νέα γενιά του sedan της αμερικανικής εταιρίας. Ακόμα περισσότερο όμως, το εν λόγω concept ήταν προάγγελος της νέας εποχής για την Dodge υιοθετώντας την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης και συνδυάζοντας την με το συναίσθημα, τον δυναμισμό και την ωμή δύναμη που αποτελούν χαρακτηριστικά της εταιρίας όχι μονάχα τα τελευταία χρόνια αλλά για σχεδόν ολόκληρη την ιστορία της. Ο χρόνος πέρασε όμως, το πρωτότυπο ωρίμασε και έφτασε η ώρα να δούμε το Dodge Charger που θα περάσει στην παραγωγή και θα λανσαριστεί στην αγορά στην άλλη όχθη του ωκεανού.
Αυτό είναι λοιπόν το νέο Dodge Charger! Το πρώτο πραγματικά ολοκαίνουριου Charger από τότε που πραγματοποίησε το ντεμπούτο της η απερχόμενη γενιά 19 χρόνια πριν. Ένα Charger με ολοκαίνουρια αρχιτεκτονική, νέο design και νέους κινητήρες που φέρνει και δύο πάρα πολύ σημαντικές πρωτιές καθώς είναι το πρώτο που θα είναι διαθέσιμο και ως αμιγώς ηλεκτρικό αλλά και το πρώτο που δεν θα είναι διαθέσιμο με κάποιον V8 κινητήρα! Ιεροσυλία! Σοκ! Κι όμως, οι εποχές αλλάζουν και το Dodge Charger έπρεπε να βρει διαφορετικούς τρόπους να εκφράσει τον χαρακτήρα του. Καταρχάς, να αναφέρουμε ότι το νέο Charger αντικαθιστά επί της ουσίας και το Challenger. Θα είναι διαθέσιμο τόσο ως δίθυρο όσο και ως 4-θυρο αν και η αμερικανική εταιρία έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες μονάχα του δεύτερου. Αμφότερα βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα και μοιράζονται το ίδιο μεταξόνιο των 3.074 χιλιοστών που είναι μόλις 20 χιλιοστά μεγαλύτερο από το απερχόμενο Charger. Η νέα γενιά όμως είναι 20 εκατοστά μεγαλύτερη σε μήκος και σχεδόν 13 εκατοστά πιο πλατιά που την κάνει μεγαλύτερη ακόμα και από μία Mercedes-Benz S-Class! Μιλάμε λοιπόν για ένα πραγματικά τεράστιο όχημα.
Με αυτό το μέγεθος, το νέο Dodge Charger χρειάζεται και ανάλογη δύναμη για να κινηθεί αξιοπρεπώς. Κάτω από το καπό, βρίσκουμε έναν εξακύλινδρο εν σειρά, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα που η εταιρία ονομάζει “Sixpack” και είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις: η “Standard Output” προσφέρει 420 ίππους και είναι ήδη ταχύτερη από την έκδοση με τον Hemi V8 των 5.7 λίτρων της προηγούμενης γενιάς αλλά για όποιον δεν είναι αρκετή, υπάρχει και η “High Output” με τα 550 άλογα! Σε κάθε περίπτωση, το βενζινοκίνητο Charger εξοπλίζεται με σύστημα τετρακίνησης που αυξάνει δραστικά την πρόσφυση βελτιώνοντας τόσο τις επιδόσεις (αν και η εταιρία δεν αναφέρει ακόμα νούμερα) όσο και την ασφάλεια.
Ας είμαστε ειλικρινείς όμως. Το piece de resistance του νέου Dodge Charger είναι οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Χάρη στην STLA Large αρχιτεκτονική, το Charger Daytona όπως ονομάζεται επίσημα το sedan μηδενικών εκπομπών ρύπων είναι και πάλι διαθέσιμο σε δύο διαφορετικές εκδόσεις: Στην “R/T” οι δύο ηλεκτροκινητήρες προσφέρουν ελάχιστα περισσότερο από 500 ίππους και 550 Nm ροπής που είναι αρκετοί για να επιταχύνουν το αμάξωμα στα 96 km/h (60 μίλια ανά ώρα) σε 4.7 δευτερόλεπτα. Στην κορυφαία, προς το παρόν, έκδοση “Scat Pack” η ιπποδύναμη αυξάνεται στα 680 άλογα, η ροπή στα 850 Nm και το 0-96 km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 3.3 δευτερόλεπτα. Η πλάκα είναι ότι η Dodge δεν θα σταματήσει εκεί καθώς προγραμματίζει ήδη την προσθήκη μίας ακόμα ισχυρότερης έκδοσης, με ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V (τόσο το R/T όσο και το Scat Pack είναι 400V) και εξωπραγματικές επιδόσεις! Μέχρι τότε όμως, να αναφέρουμε ότι το Charger Daytona, ανεξαρτήτως έκδοσης, εξοπλίζεται με μία μπαταρία 100.5 kWh η οποία εξασφαλίζει αυτονομία της τάξης των 510 χιλιομέτρων στο R/T και 420 χιλιομέτρων στο ισχυρότερο Scat Pack. Όταν το φορτίο εξαντληθεί δε, η φόρτιση γίνεται με τον κατάλληλο DC ταχυφορτιστή με ρυθμό έως 350 kW που σημαίνει ότι από το 20, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της χρειάζονται μόλις 27 λεπτά.
Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι το Charger Daytona ζυγίζει σχεδόν 2.650 κιλά και αυτό έχει οδηγήσει την Dodge στο να τοποθετήσει τα φαρδύτερα ελαστικά στην ιστορία του μοντέλου (305/35/20 εμπρός και 325/30/20 πίσω) με το Track Package που είναι αποκλειστικά διαθέσιμο στο Scat Pack ενώ στο σύστημα πέδησης βρίσκουμε δίσκους 16 ιντσών με 6-πίστονες δαγκάνες για τους τροχούς του εμπρός άξονα. Όλα τα Charger Daytona πάντως διαθέτουν μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα. Κατά τα άλλα, το ηλεκτρικό Charger έρχεται με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον εμπρός άξονα και έναν πλήρως ανεξάρτητο πίσω με ημι-ενεργά αμορτισέρ προαιρετικά στο Scat Pack με το Track Package.
Όσον αφορά στο design, το αμάξωμα είναι σαφώς πιο διακριτικό από την προηγούμενη γενιά και ταυτόχρονα, σαφώς πιο σύγχρονο και μοντέρνο χωρίς όμως να χάνει εκείνα τα στοιχεία που το συνδέουν με το παρελθόν. Το ίδιο ισχύει και για την καμπίνα όπου υπάρχουν φυσικά οι αναμενόμενες οθόνες με την κεντρική να έχει μέγεθος 12.3 ιντσών και στις δύο εκδόσεις και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να φιλοξενείται σε μία οθόνη 10.25 ιντσών στο R/T και σε μία 16 ιντσών στο Scat Pack. Δυστυχώς, δεν περιμένουμε από την Dodge να λανσάρει το νέο Charger στην Ευρώπη καθώς το μέγεθος του και μόνο το κάνει πρακτικά ακατάλληλο για την συντριπτική πλειοψηφία των πόλεων, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι απαγορεύεται να το θαυμάζουμε σε ολόκληρο το μεγαλείο του και να περιμένουμε να δούμε τι παρανοϊκό ετοιμάζει η αμερικανική εταιρία για μετά…