Το Dacia Sandero θα μπορούσε να πει κάποιος ότι ήταν η αποκάλυψη των ευρωπαϊκών πωλήσεων ολόκληρο το 2022 αλλά και το 2023 μέχρι τώρα. Αυτός ο κάποιος βέβαια θα πρέπει να έχει πλήρη άγνοια της αγοράς καθώς αυτοί που την παρακολουθούν δεν εξεπλάγησαν ιδιαίτερα από τις επιδόσεις του προσιτού hatchback αλλά όπως και να έχει. Το Sandero είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά της Dacia και η τρέχουσα γενιά του θα παραμείνει στην αγορά μέχρι το 2027 ή το 2028, οπότε και θα παρουσιαστεί ο αντικαταστάτης του. Ένας αντικαταστάτης που θα αποτελέσει τον σημαιοφόρο, αν μου επιτρέπεις, της τακτικής της εταιρίας όσον αφορά στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων: χαμηλό κόστος για τα απαραίτητα, αυτά που επιθυμεί ο κόσμος και όχι περιττή τεχνολογία για χάρη της τεχνολογίας.
Ο CEO της Dacia, Denis Le Vot, αποκάλυψε ότι για να γίνει εφικτό αυτό, για να παραμείνει το Sandero ένα από τα πιο προσιτά αυτοκίνητα στην κατηγορία του, θα πρέπει να κάνει υποχωρήσεις σε κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά-επικεφαλίδες. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, το αμιγώς ηλεκτρικό Sandero δεν θα είναι σε θέση να προσφέρει μεγάλη αυτονομία και πολύ χαμηλούς χρόνους φόρτισης αν θέλει να είναι προσιτό αλλά όχι… φθηνιάρικο. Ο Le Vot ανέφερε ότι η τιμή εκκίνησης των 35, 40 ή 45 χιλιάδων ευρώ κάποιων mainstream ηλεκτρικών μοντέλων λειτουργεί αποτρεπτικά για την ευρεία διάδοση της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης και πρόσθεσε ότι η Dacia θα πρέπει να βρει τον βέλτιστο τρόπο για την μείωση του κόστους. Σίγουρα οι συνέργειες που θα δημιουργηθούν εντός της Συμμαχίας θα διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο αλλά από εκεί και πέρα, θα πρέπει να γίνουν σοβαρές προσπάθειες σε διάφορους τομείς.
Είναι δεδομένο για παράδειγμα ότι το επόμενο, ηλεκτρικό Sandero δεν θα προσφέρει 500 ή 600 χιλιόμετρα αυτονομίας. Θα πρέπει όμως να μεγιστοποιήσει την αυτονομία του διαθέσιμου κινητήριου συνόλου και η μείωση του βάρους για παράδειγμα είναι ένας καλός τρόπος. Για να μειωθεί ουσιαστικά το βάρος όμως, θα πρέπει να μειωθεί το μέγεθος της μπαταρίας. Πολύ σημαντική είναι επίσης και η επιλογή της σωστής χημείας για την μπαταρία – ίσως μία μπαταρία με βάση το νάτριο να είναι η ενδεδειγμένη λύση παρά το γεγονός ότι η ενεργειακή πυκνότητα αυτών των μπαταριών είναι χαμηλή και το βάρος τους υψηλό. Είναι νωρίς ακόμα για να έχουμε σαφείς απαντήσεις αφού ακόμα δεν γνωρίζουμε αν η ίδια η Dacia τις έχει αλλά τουλάχιστον θα πρέπει να έχεις αρχίσει να καταλαβαίνεις τις ισορροπίες που θα πρέπει να βρει.
Όσον αφορά στο design, η επόμενη γενιά του Sandero θα είναι άμεσα αναγνωρίσιμη και ενώ θα ενσωματώσει περισσότερα off-road στοιχεία (τα νούμερα του Sandero Stepway αποτελούν οδηγό για την εταιρία), δεν θα είναι ένα καθαρόαιμο SUV γιατί μία γκάμα που θα αποτελείται αποκλειστικά από SUVs δεν είναι αυτό που θέλει η εταιρία. Από τις περιγραφές λοιπόν, καταλαβαίνουμε ότι η επόμενη γενιά του Dacia Sandero θα είναι ένα υπερυψωμένο hatchback με πλαστικά προστατευτικά και αρκετά χαμηλή τιμή ώστε να επιτρέπει στον εκάστοτε ιδιοκτήτη ένα πιο… ενεργό lifestyle χωρίς την έννοια της όποιας γρατζουνιάς. Η εικόνα που σχηματίζουμε λοιπόν, είναι ενός πρακτικού, ευέλικτου, προσιτού ηλεκτρικού με τον σχεδιαστικό χαρακτήρα και την φιλοσοφία της Dacia αποτυπωμένο σε κάθε σπιθαμή του αμαξώματος, του εσωτερικού και της τεχνολογίας που θα προσφέρει. Αν μη τι άλλου, ενδιαφέρον.