Η Alfa Romeo βρίσκεται σε μία περίεργη θέση. Δεν είναι κάτι καινούριο για την ιταλική εταιρία καθώς βρίσκεται σε διαφορετικές περίεργες θέσεις τα τελευταία 40 χρόνια αλλά τώρα τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Τώρα, ολόκληρη η βιομηχανία αυτοκινήτου προετοιμάζεται για την μεγαλύτερη αλλαγή στην ιστορία της και με την στήριξη της Stellantis, η Alfa Romeo έχει την ευκαιρία να επανεφεύρει τον εαυτό της. Με την δημοτικότητα που απολαμβάνουν τα SUVs, ας αφήσουμε προς το παρόν έξω από την κουβέντα όνειρα όπως ένα MPV ή ο διάδοχος της Alfetta και ας εστιάσουμε στην πλέον δημοφιλή κατηγορία, ανεξαρτήτως μεγέθους.
Η Alfa Romeo έχει ήδη την Tonale. Σύντομα, πιθανότατα εντός του 2024 θα παρουσιαστεί το νέο B-SUV της και ασχέτως με το αν θα ονομάζεται Brennero ή οτιδήποτε άλλο, θα καλύψει το κάτω άκρο της αγοράς. Το επόμενο βήμα θα είναι η αμιγώς ηλεκτρική Stelvio λίγο αργότερα για να τοποθετηθεί πάνω από την Tonale αλλά υπάρχει άπλετος χώρος και πάνω από την Stelvio. Ένας χώρος με ιδιαίτερα υψηλά περιθώρια κέρδους όπου προς το παρόν, οι Γερμανοί παίζουν χωρίς αντίπαλο! Εκεί λοιπόν, θα τοποθετηθεί το 2027 ένα μεγάλο SUV. Το SUV αυτό φημολογείται πως θα ονομαστεί Castello (ως φόρος τιμής στο Castello Sforzesco – ένα μεσαιωνικό κάστρο στο κέντρο του Μιλάνο) και θα βασίζεται στην STLA Large αρχιτεκτονική του ομίλου Stellantis.
Αυτή η πλατφόρμα έχει εξελιχθεί ειδικά για τις premium μάρκες του ομίλου (βλ. Alfa Romeo, DS, Lancia και Maserati) και εξοπλίζεται με όλα τα καλούδια που έχει να προσφέρει η Stellantis, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής 800V και της ευελιξίας όσον αφορά στην φιλοξενία μπαταριών και ηλεκτροκινητήρων. Αξίζει να αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι με αυτή την αρχιτεκτονική είναι η εφικτή η δημιουργία μίας κορυφαίας έκδοσης με… τετραψήφια ισχύ, ωστόσο θα υπάρχουν κι άλλες εκδόσεις γι’ αυτούς που επιθυμούν μεγάλη αυτονομία ή έναν συμβιβασμό ανάμεσα στα δύο. Το μεγάλο SUV της ιταλικής εταιρίας προορίζεται κατά κύριο λόγο για αγορές όπως η Κίνα και οι Η.Π.Α. όπου η Alfa Romeo δεν έχει καταφέρει να διεισδύσει σε ικανοποιητικό βαθμό ακόμα αλλά θα λανσαριστεί και στην Ευρώπη, αν μη τι άλλου για ιστορικούς λόγους. Με την Castello λοιπόν, η γκάμα SUV της Alfa Romeo θα ολοκληρωθεί καθώς θα διαθέτει παρουσία στα βασικά segments και σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες προτάσεις, θα έχει λίγο ή πολύ εξασφαλισμένους όγκους πωλήσεων και υψηλά περιθώρια κέρδους. Όλα αυτά στην θεωρία όμως, αφού στην πράξη θα είναι πάρα πολύ δύσκολο να ανταγωνιστεί το κατεστημένο τόσο στην premium κατηγορία, όσο και σε αυτή των αμιγώς ηλεκτρικών και μάλιστα σε αγορές όπου παραδοσιακά δυσκολεύεται.