Νομίζω μπορούμε όλοι να συμφωνήσουμε ότι το φυσικό περιβάλλον μίας Porsche 911 δεν είναι στην κορυφή του υψηλότερου ηφαιστείου στον κόσμο. Αν ήταν η Cayenne, ίσως αλλά μία 911 δεν έχει λόγο να βρίσκεται εκεί πάνω. Κι όμως, μία ομάδα με επικεφαλής τον Romain Dumas, πήρε δύο ειδικά τροποποιημένες Porsche 911 Carrera 4S με στόχο να φτάσουν εκεί που ο αέρας έχει περίπου το μισό οξυγόνο, που η θερμοκρασία πέφτει στους -30 βαθμούς Κελσίου, που ούτε φυτά φυτρώνουν λόγω των αφιλόξενων συνθηκών και τέλος, εκεί που ελάχιστα οχήματα ανεξαρτήτως είδους έχουν φτάσει: στο Ojos del Salado της Χιλής, στο υψηλότερο ηφαίστειο στον κόσμο, στα 6.007 μέτρα!
Όλα ξεκίνησαν με δύο 911 Carrera 4S και ενώ ο υπερτροφοδότουμενος, επίπεδος, εξακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 450 ίππων κράτησε την θέση του όπως και το 7-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο, οι μηχανικοί έπρεπε να αναβαθμίσουν τα μηχανικά ώστε να ανταπεξέλθουν στις νέες προκλήσεις. Πρώτα απ’ όλα, έπρεπε να αποκτήσουν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφάλειας όπως το roll cage και τα ανθρακονημάτινα καθίσματα με τις ανάλογες ζώνες ασφαλείας. Έπειτα, έπρεπε να αυξηθεί η απόσταση από το έδαφος και σε αυτό βοήθησαν πάρα πολύ οι νέοι, “portal” άξονες που την αύξησαν στα 350 χιλιοστά σε συνδυασμό με τις νέες ζάντες ελαφρού κράματος και τα off-road ελαστικά. Στο πακέτο αναβάθμισης προστέθηκαν οι κοντύτερες σχέσεις στην μετάδοση όχι για επιτάχυνση αλλά για τον βέλτιστο έλεγχο σε χαμηλές ταχύτητες, τα διαφορικά με το χειροκίνητο “κλείδωμα” και η προστασία των ευαίσθητων μερών των αυτοκινήτων με την μετατόπιση του συστήματος ψύξης ψηλότερα ώστε να μην “τραυματιστεί” κατά την ανάβαση και την τοποθέτηση του “νέου” πατώματος από Aramid που επιτρέπει στις πειραματικές 911 να γλιστρούν πάνω σε βράχους! Τέλος, προστέθηκε μία συσκευή που η Porsche ονομάζει “Warp-Connecter”: πρόκειται για ένα σύστημα που δημιουργία έναν μηχανικό σύνδεσμο ανάμεσα στους 4 τροχούς και τους επιτρέπει να διατηρούν συνεχές φορτίο ακόμα και σε σενάρια ακραίας άρθρωσης της ανάρτησης, μεγιστοποιώντας την πρόσφυση. Ένα σύστημα που σχεδιάστηκε φυσικά για motorsport εφαρμογές από τους μηχανικούς της γερμανικής μάρκας.
Για να σε προλάβω, να αναφέρουμε ότι η Porsche δεν αναφέρει σε κανένα σημείο ότι οι εν λόγω, πειραματικές 911 θα περάσουν στην παραγωγή αλλά οφείλουμε να συμπληρώσουμε πως εδώ και αρκετό καιρό κυκλοφορούν φήμες για την προσθήκη μίας “εκτός δρόμου” έκδοσης του εμβληματικού sports car με όνομα Safari. Αυτή δύσκολα θα είναι τόσο ακραία όσο οι 911 που σκαρφάλωσαν στο υψηλότερο ηφαίστειο του κόσμου αλλά με την Porsche ποτέ δεν μπορείς να είσαι απόλυτα σίγουρος.