Η τελευταία φορά που η Lexus υιοθέτησε μία πολύ μεγάλη αλλαγή στην σχεδιαστική ταυτότητα της ήταν στις αρχές της δεκαετίας του 2010. Τότε έκανε για πρώτη φορά την εμφάνιση της η… διαβόητη “spindle” γρίλια που για περισσότερα από 10 χρόνια αποτελεί σήμα κατατεθέν της ιαπωνικής μάρκας. Επρόκειτο για μία εξαιρετικά πολωτική απόφαση που όπως κάνουν όλες οι πολωτικές αποφάσεις στην αρχή δίχασε τον κόσμο – οι μισοί την λάτρεψαν και οι άλλοι μισοί την παρομοίωσαν με την μάσκα του Darth Vader. Όσο διστακτική κι αν είναι μία εταιρία στην αλλαγή όμως, κάποια στιγμή θα πρέπει να διαφοροποιηθεί και η ώρα αυτή πλησιάζει για την Lexus που αναρωτιέται μέσω του επικεφαλής σχεδιασμού της, Simon Humphries.
“Είναι σημαντικό να σκεφτεί κανείς, “Θα είναι ΟΚ; Μήπως είναι υπερβολικό;”
Ο προβληματισμός αυτός πηγάζει από την ριζική αλλαγή στην κατεύθυνση για το design των μελλοντικών Lexus, όπως μας έδειξε σχετικά η ιαπωνική μάρκα στο Japan Mobility Show με τα πρωτότυπα LF-ZC και LF-ZL που αναμένεται να λανσαριστούν στην αγορά λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας που διανύουμε ως η νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρίας.
Τόσο όσον αφορά στο αμάξωμα όσο και στην καμπίνα, τα LF-ZC και LF-ZL κινούνται στα όρια αυτού που μπορεί να θεωρήσει αποδεκτό το target group της Lexus που παραδοσιακά ήταν αρκετά συντηρητικό αλλά τα τελευταία χρόνια δείχνει σημάδια… προοδευτικότητας. Σύμφωνα με τον Humphries, η σχεδιαστική γλώσσα των νέων concepts είναι ένα τεράστιο βήμα προς μία διαφορετική κατεύθυνση αλλά “αυτό ήταν εξαρχής το νόημα για την Lexus” που προσπαθεί διαρκώς να προκαλεί το κατεστημένο και ότι θεωρείται de facto για μία εποχή. Αυτό έκανε με την spindle γρίλια πριν από πολλά χρόνια και την υπηρέτησε πολύ καλά. Για τα μελλοντικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της λοιπόν, η Lexus στοχεύει στον χαρακτήρα, στην προηγμένη αεροδυναμική και τις σφηνοειδείς σιλουέτες που συνδυάζονται με χαρακτηριστικά όπως οι χαμηλές γραμμές και οι σμιλευμένες επιφάνειες που οπτικοποιούν τα δυναμικά χαρακτηριστικά τους ενώ οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και η ευρυχωρία της καμπίνας δημιουργούν τις απαραίτητες συνθήκες για μία ιδιαίτερα ευχάριστη και εύκολη συμβίωση. Φυσικά υπάρχουν προκλήσεις σε μηχανολογικό και τεχνολογικό επίπεδο, όπως για παράδειγμα η ανάγκη για πιο λεπτές μπαταρίες με μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα αλλά αυτόν τον τομέα τον έχει ήδη καλύψει η Toyota με το πρόγραμμα εξέλιξης της εν λόγω τεχνολογίας. Το θέμα για την Lexus είναι να θέτει προκλήσεις για την ίδια, να ανεβάζει τον πήχη και να εξαναγκάζει με αυτόν τον τρόπο την πρόοδο από την οποία επωφελούμαστε όλοι.