Ο προγραμματισμός της Tesla παρουσιάζει ενδιαφέρον καθώς πρόκειται για μία νέα αλλά τεράστια εταιρία που οδηγεί ακόμα και τώρα την κούρσα της ηλεκτροκίνησης. Από την άλλη, το πλάνο δεν είναι κάτι που θα πρέπει να θεωρούμε ως οριστικό ούτε όσον αφορά στα μοντέλα που περιλαμβάνει, ούτε όσον αφορά στους χρόνους υλοποίησης του. Σε κάθε περίπτωση, η Tesla μοιράστηκε με τους επενδυτές μία σειρά εγγράφων που εστιάζουν στην στρατηγική της και την βιωσιμότητα αλλά περιλαμβάνουν και κάποιες πολύ… ζουμερές πληροφορίες αναφορικά με μελλοντικά προϊόντα της.
Το “Master Plan Part 3” όπως ονομάζεται το μεσοπρόθεσμο πλάνο της Tesla, εστιάζει σε 7 διαφορετικές κατηγορίες οχημάτων (compact, μεσαία, επαγγελματικά/επιβατικά vans, μεγάλα sedans, SUVs και pickups, λεωφορεία, φορτηγά βαρέως τύπου με μικρή εμβέλεια και φορτηγά βαρέως τύπου με μεγάλη εμβέλεια). Σε 4 από αυτές, η αμερικανική εταιρία έχει ήδη κάποιο από τα Model 3, Model S, Model X, Model Y, Cybertruck και Semi αλλά υπάρχουν και τρεις κατηγορίες όπου η Tesla δεν έχει εκπροσώπηση… προς το παρόν. Σύμφωνα με το πλάνο, η Tesla θα λανσάρει ένα compact μοντέλο, ένα επαγγελματικό/επιβατικό van και ένα λεωφορείο χωρίς βεβαίως να διευκρινίζει πότε θα γίνει αυτό. Ο επερχόμενος Βενιαμίν της οικογένειας, αναμένεται να παράγεται στο νέο Gigafactory στο Μεξικό αλλά και στα Gigafactories της μάρκας στο Βερολίνο και την Σαγκάη με την συνολική του ετήσια παραγωγή να αγγίζει τα 4 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Αυτό που αξίζει να σημειώσουμε είναι πως το “Model 2” ή “Model Q”, όπως φημολογείται πως θα ονομαστεί, θα διαθέτει μία μπαταρία 53 kWh τεχνολογίας LFP (lithium iron phosphate) και θα τοποθετηθεί σε μία κατηγορία που αυτή την στιγμή δεν υπάρχει πολύ σκληρός ανταγωνισμός, οπότε μπορεί να κατακτήσει πολύ μεγάλο μερίδιο της αγοράς εφόσον η αρχική του τιμή είναι κοντά στα $25.000 όπως ακούγεται.
Ίδια (LFP) χημεία θα χρησιμοποιηθεί και για την σημαντικά μεγαλύτερη μπαταρία του λεωφορείου της Tesla ενώ το επερχόμενο επαγγελματικό ή επιβατικό van θα κάνει χρήση μίας μπαταρίας υψηλής περιεκτικότητας σε νικέλιο (με μηδενικό κοβάλτιο) 100 kWh. Εντυπωσιακές αν και κάπως αισιόδοξες σύμφωνα με κάποιους είναι και οι προβλέψεις της εταιρίας όσον αφορά στις πωλήσεις, με τις εκτιμήσεις για το compact μοντέλο να βλέπουν δυναμική για 42 εκατομμύρια αυτοκίνητα στον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου ή αν προτιμάς, περί τα 4 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως με τα δύο να προέρχονται από το Μεξικό και τα άλλα δύο να μοιράζονται ανάμεσα στο Βερολίνο και την Σαγκάη.