Πέφτει η αυλαία για τον εμβληματικό VR6 κινητήρα της Volkswagen

Πέφτει η αυλαία για τον εμβληματικό VR6 κινητήρα της Volkswagen

Διανύουμε για καλό ή για κακό μία εποχή που οι κανονισμοί εκπομπών ρύπων ορίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό ποιος κινητήρας θα ζήσει και ποιος θα πεθάνει. Αυτό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η διαφορετικότητα έχει αφήσει το σώμα της βιομηχανίας αυτοκινήτου εδώ και αρκετά χρόνια, μας έχουν οδηγήσει στην εποχή που ο αυθεντικός χαρακτήρας σε ένα μοντέλο λείπει. Εννοείται ότι υπάρχουν εξαιρέσεις αλλά οι περισσότερες εξ αυτών βρίσκονται σε ένα επίπεδο τιμής που είναι πρακτικά απλησίαστο για την συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου. Παλαιότερα οι κατασκευαστές πειραματίζονταν (με μεικτά αποτελέσματα βεβαίως) αλλά αυτοί οι πειραματισμοί μας έδωσαν διαμάντια όπως ο εμβληματικός VR6 κινητήρας που έπειτα από 34 χρόνια έφτασε στο τέλος της ζωής του.

Ο VR6 “γεννήθηκε” το 1991, αν και είμαστε σίγουροι ότι η σύλληψη του συνέβη κάποια χρόνια πριν, όταν πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στο ομώνυμο Golf. Αυτό που τον έκανε να ξεχωρίζει δε, ήταν στο όνομα του. Το 6 υποδηλώνει φυσικά τον αριθμό των κυλίνδρων οπότε μιλάμε για έναν 6-κύλινδρο βενζινοκινητήρα. Το V προέρχεται από το “V-Motor” που περιγράφει το γεγονός ότι στον συγκεκριμένο εξακύλινδρο οι κύλινδροι δεν βρίσκονται στην ίδια ευθεία όμως έρχεται το R, από το γερμανικό Reihenmotor για να μας πει το ακριβώς αντίθετο – ότι είναι. Επί της ουσίας, ο VR6 γεννήθηκε από την ανάγκη για έναν εξαιρετικά compact κινητήρα και αυτό που τον έκανε να ξεχωρίζει από όλους τους υπόλοιπους V6 ήταν το γεγονός ότι η περιεχόμενη γωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές του V ήταν εξαιρετικά μικρή: ενώ ένας παραδοσιακός V6 είχε γωνία που κυμαίνονταν από τις 45 έως τις 90 μοίρες, ο VR6 αρκούνταν στις 10.5-15 μοίρες και ακριβώς αυτό τον έκανε εξαιρετικά compact ενώ παρείχε και οφέλη στον τομέα του κόστους παραγωγής καθώς δεν υπήρχε η ανάγκη για δύο κυλινδροκεφαλές.

Από την πρεμιέρα του στο Golf VR6 του 1991 με χωρητικότητα 2.8 λίτρων, ο θρυλικός βενζινοκινητήρας τοποθετήθηκε σε πολλά διαφορετικά μοντέλα – τα περισσότερα φορούσαν τα σήματα της Volkswagen αλλά ο VR6 βρήκε τον δρόμο του για το εμπρός μέρος του Audi TT, της Porsche Cayenne, του Skoda Superb και όχι μόνο. Στα 34 χρόνια που παρέμεινε στην παραγωγή ο VR6 η Volkswagen κατασκεύασε 1.87 εκατομμύρια κινητήρες αυτού του είδους ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο VR6 “γέννησε” και τον ακόμα πιο περίεργο VR5. Όπως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ανάμεσα στα δεκάδες μοντέλα που τοποθετήθηκε είναι σε μία πολύ περίεργη τροπή της τύχης και σε κάποια τροχοκινούμενα της Winnebago. Η είδηση της κατάργησης του VR6 ήρθε από τον Andreas Schleith ο οποίος έκλεισε με τον πλέον κατάλληλο τρόπο: Ο VR6 μπορεί να αποσύρεται αλλά η κληρονομιά του θα συνεχίσει να ζει…

Prev Post Με “εικονικές” αλλαγές ταχυτήτων το νέο Honda Prelude
Next Post Η BMW “θυσίασε” ένα σχεδόν έτοιμο supercar για την XM
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook