Δεν ξέρω τι συμβαίνει στην Αυστραλία. Δεν έχω επισκεφθεί την μακρινή χώρα, ούτε έχω διαβάσει αν κάτι ρίχνουν στο νερό τους ή αν υπάρχει κάτι στον αέρα. Πάντως όταν μιλάμε για αυτοκίνητα ή/και motorsports, λίγοι είναι αυτοί που μπορούν να σταθούν απέναντι στους Αυστραλούς για το πάθος και την καλή εννοούμενη τρέλα τους. Τι γίνεται λοιπόν όταν συνδυάσεις το Toyota GR Yaris με την LamSpeed Racing από την Αυστραλία; Λογικά και αναμενόμενα, γίνεται το ισχυρότερο και ταχύτερο GR Yaris στον κόσμο ενώ ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το συγκεκριμένο GR Yaris δεν περιορίζεται σε μία μορφή motorsports αλλά αποδεικνύει και επιδεικνύει τις δυνατότητες του τόσο στην ευθεία όσο και στις στροφές.
Όπως θα γνωρίζεις ήδη λοιπόν, το GR Yaris εξοπλίζεται με έναν λιλιπούτειο αλλά εξαιρετικά ικανό βενζινοκινητήρα που ενώ δεν μετρά πάνω από 1.6 λίτρα σε χωρητικότητα και δεν έχει περισσότερους από 3 κυλίνδρους, καταφέρνει να παράγει περισσότερα από 260 άλογα και 360 Nm ροπής προ-facelift και 280 άλογα με 390 Nm ροπής μετά. Για πολλούς, αυτή η ιπποδύναμη σε ένα τόσο μικρό και ελαφρύ αμάξωμα θα ήταν αρκετή αλλά η LamSpeed δραστηριοποιείται σε έναν χώρο που αυτά τα νούμερα είναι μονάχα η αρχή. Γι’ αυτό προχώρησε σε ένα εκτενέστατο πρόγραμμα αναβάθμισης που δεν άφησε σχεδόν τίποτα όπως ήταν όταν το GR Yaris βγήκε από το εργοστάσιο και είχε τελικά ως αποτέλεσμα δύο πολύ εντυπωσιακά επιτεύγματα. Πρώτα, το Toyota GR Yaris της LamSpeed Racing ολοκλήρωσε το 400άρι σε 9.864 δευτερόλεπτα με ταχύτητα εξόδου τα σχεδόν 230 km/h με 500 άλογα “μόλις” εκείνη την εποχή και στη συνέχεια, έλαβε μέρος στο World Time Attack Challenge που διεξάγεται σε ετήσια βάση στην Αυστραλία συγκεντρώνοντας τα καλύτερα βελτιωμένα αυτοκίνητα όχι μόνο από την χώρα αλλά από ολόκληρο τον κόσμο, γυρνώντας στην πίστα Sydney Motorsport Park σε χρόνο 1:34,6! Για την επίτευξη αυτής της επίδοσης έγιναν οι απαραίτητες μετατροπές βεβαίως αλλά αυτό που κάνει τα επιτεύγματα του συγκεκριμένου GR Yaris ακόμα πιο εντυπωσιακά είναι ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που επί της ουσίας δεν έχασε τον “πολιτικό” χαρακτήρα του.
Τώρα η LamSpeed Racing επιστρέφει δριμύτερη για να μας ανακοινώσει ότι η δημιουργία της είναι όχι μόνο ισχυρότερη από ποτέ αλλά και ισχυρότερη από οποιοδήποτε άλλο GR Yaris στον κόσμο. Σε πρόσφατη δυναμομέτρηση, το αυστραλο-ιαπωνικό κτήνος “έγραψε” 887 άλογα και 776 Nm ροπής σε ένα δυναμόμετρο πλήμνης που μετράει την ιπποδύναμη σχεδόν στους τροχούς. Ο βελτιωτικός οίκος υπολογίζει πολύ συντηρητικά τις απώλειες της μετάδοσης στο 11% περίπου οπότε θα μπορούσαμε να πούμε ότι το εν λόγω GR Yaris είναι ικανό για περισσότερα από 1.000 άλογα στον στροφαλοφόρο άξονα (όπως δηλαδή μετράνε την ιπποδύναμη όλοι οι κατασκευαστές ανεξαιρέτως) ενώ άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι μέγιστη δύναμη επετεύχθη στις 8.730 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή στις 7.700 σ.α.λ. Δεδομένων των επεμβάσεων που έχουν γίνει σε ολόκληρο το κινητήριο σύνολο αλλά και τον χαρακτήρα του, δεν προκαλεί έκπληξη ότι ο κινητήρας “ξυπνάει” από τις 4.200 σ.α.λ… Αυτό που μένει τώρα είναι για την LamSpeed να δει και να μας πει πώς μεταφράζονται αυτά τα νούμερα στον δρόμο και την πίστα.