Τα ηλεκτρικά στην Κίνα κατανάλωσαν ενέργεια ίση με την Ιρλανδία το ’23!

Τα ηλεκτρικά στην Κίνα κατανάλωσαν ενέργεια ίση με την Ιρλανδία το ’23!

Οι συζητήσεις που αφορούν στην ηλεκτροκίνηση σε επίπεδο καταναλωτών περιστρέφονται κατά κύριο λόγο γύρω από την τιμή των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, την εμβέλεια που προσφέρουν και ενδεχομένως τον ρυθμό φόρτισης της μπαταρίας αλλά σε επίπεδο υποδομών, τα θέματα διαφέρουν και είναι απολύτως λογικό. Ένα από αυτά που επιστρέφουν τακτικά στον δημόσιο διάλογο σχετίζεται με την επιβάρυνση του ηλεκτρικού δικτύου λόγω των plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά πλέον, έχουμε στοιχεία και μπορούμε να μιλήσουμε λίγο πιο εμπεριστατωμένα σχετικά.

Σύμφωνα με δεδομένα που παρουσιάστηκαν σε έρευνα του BloombergNEF, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα, μία χώρα όπου η ηλεκτροκίνηση έχει υψηλότερο βαθμό διείσδυσης από την πλειοψηφία των άλλων μεγάλων αγορών, κατανάλωσαν κατά τη διάρκεια του 2023  35 TWh – αυτό είναι terawattώρες αν προτιμάς ολογράφως ή 1.000.000.000 kWh αν βαριέσαι να κάνεις τα μαθηματικά. Για να έχεις μία τάξη μεγέθους, αυτό αντιστοιχεί περίπου στην ενέργεια που κατανάλωσε ολόκληρη η Ιρλανδία για ολόκληρο το 2023 ενώ αν οι προβλέψεις του BNEF επαληθευτούν, το νούμερο θα αυξηθεί στις 52 TWh που είναι περίπου ίσο με την ενέργεια που καταναλώνει ολόκληρη η Ελλάδα σε ένα έτος.

Ακόμα κι έτσι πάντως, τα ηλεκτρικά (συμπεριλαμβανομένων στη συγκεκριμένη μελέτη και των plug-in υβριδικών) δεν κατάφεραν να λυγίσουν το ηλεκτρικό δίκτυο της Κίνας. Ούτε καν πλησίασαν… Στην Κίνα κυκλοφορούν περί τα 20 εκατομμύρια ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα και στην Κίνα λειτουργούν περί τους 890.000 δημόσιους φορτιστές και ενώ κανείς δεν αμφισβητεί το γεγονός ότι το δίκτυο ηλεκτροδότησης χρειάζεται αναβάθμιση και βελτίωση, η Κίνα αποδεικνύει ότι τα πράγματα δεν είναι και τόσο ζοφερά όσο πιστεύαμε πριν από μερικά χρόνια. Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι αρκετά ευέλικτα όσον αφορά στους χρόνους και την συχνότητα φόρτισης σε αντίθεση για παράδειγμα με τη λειτουργία κλιματιστικών κατά τη διάρκεια ενός κύματος καύσωνα στη χώρα μας. Όπως αναφέρει η California Energy Commission, η κατάλληλη αρχή σε μία πολιτεία των Η.Π.Α. όπου τα ηλεκτρικά έχουν μεγαλύτερη απήχηση απ’ οποιαδήποτε άλλη, τα EV είναι υπεύθυνα για το 1% της κατανάλωσης ενέργειας κατά τις ώρες αιχμής ενώ ακόμα και μέχρι το 2030, οπότε και προβλέπεται ότι θα κυκλοφορούν γύρω στα 5.7 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα, το ποσοστό δεν θα αυξηθεί πάνω από το 4%.

Με λίγα λόγια, το δίκτυο σε γενικές γραμμές δεν έχει να φοβάται κάτι από την εξάπλωση της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης και κατά συνέπεια, ούτε εμείς θα πρέπει να την φοβόμαστε – τουλάχιστον όχι γι’ αυτόν τον λόγο.

Prev Post KIA – Έκανε ρεκόρ πωλήσεων το 2023
Next Post Οι Ford Mustang GT3 και GT4 κάνουν την επίσημη αγωνιστική τους πρεμιέρα στην Daytona
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook