Συνεχίζει την εξέλιξη Μ.Ε.Κ. η Toyota

Συνεχίζει την εξέλιξη Μ.Ε.Κ. η Toyota

Η Toyota πούλησε περισσότερα αυτοκίνητα το 2023 από οποιαδήποτε άλλη χρονιά στην μακρά ιστορία της αλλά τα αμιγώς ηλεκτρικά είχαν πραγματικά απειροελάχιστο αντίκτυπο στην αύξηση που παρουσίασε. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, από τα 11.2 εκατομμύρια αυτοκίνητα που παρέδωσε η ιαπωνική εταιρία μόλις 104.018 εξ αυτών ήταν αμιγώς ηλεκτρικά ή αν προτιμάς, ένα ποσοστό μικρότερο του 1% των 11.2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που πούλησαν η Toyota, η Lexus και οι θυγατρικές τους δεν εξοπλιζόταν με κάποιον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Δεν προκαλεί έκπληξη λοιπόν, το γεγονός ότι η Toyota πιστεύει ακράδαντα ότι υπάρχει ακόμα ανάγκη όχι μόνο για θερμικούς κινητήρες, αυτό είναι αυτονόητο, αλλά για την συνέχιση της εξέλιξης τους.

Κατά τη διάρκεια ομιλίας του μπροστά από περίπου 200 στελέχη και διευθυντές, ο Akio Toyoda επιβεβαίωσε ότι στα πλάνα της Toyota για το μέλλον περιλαμβάνεται και ένα “μεγάλο project εξέλιξης Μ.Ε.Κ.” ενώ επανέλαβε την πεποίθηση του ότι το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων δεν θα ξεπεράσει το 30%  ανεξαρτήτως της προόδου της τεχνολογίας, με το υπόλοιπο 70% να εκπροσωπείται από αμιγώς θερμικά, υβριδικά διαφόρων μορφών και υδρογονοκίνητα οχήματα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι στα θερμικά η Toyota δεν αναφέρει τα πετρελαιοκίνητα ενώ στο μείγμα των τεχνολογιών περιλαμβάνονται και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν υδρογόνο αντί για βενζίνη, μία λύση που συνεχίζει να εξελίσσει η εταιρία ως εναλλακτική στην κατηγορία κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του και των ερωτήσεων που δέχθηκε αμέσως μετά, ο Toyoda έθιξε και ένα θέμα για το οποίο δεν μιλάμε συχνά και αυτό είναι ο αντίκτυπος που θα έχει η ηλεκτροκίνηση στην κοινωνία. Ο Ιάπωνας δήλωσε χαρακτηριστικά ότι υπάρχουν 5.5 εκατομμύρια άνθρωποι στην Ιαπωνία και μόνο που έχουν αφιερώσει την καριέρα τους στην παραγωγή κινητήρων και ότι κάποιοι από τους προμηθευτές της που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο τομέα των Μ.Ε.Κ. αδυνατούν να πάρουν δάνεια από τις τράπεζες με τα πιστωτικά ιδρύματα να ανησυχούν για την βιωσιμότητα της επένδυσης τους. Να θυμίσουμε ότι η Toyota ανήκει σε μία μειοψηφία όσον αφορά στην στάση της απέναντι στην ηλεκτροκίνηση με τις περισσότερες εταιρίες να έχουν ανακοινώσει την κατάργηση των θερμικών μοντέλων από τις γκάμες τους μέχρι τα τέλη της δεκαετίας. Μέχρι και η Lexus έχει δηλώσει ότι από το 2035 θα πουλά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά η Toyota εμμένει στην θέση της ότι διαφορετικές τεχνολογίες καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες και ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά με μπαταρίες δεν αποτελούν μονόδρομο στην προσπάθεια για μείωση των εκπομπών CO2. Μόνο το μέλλον θα δείξει αν η Toyota έχει δίκιο που παραμένει ακλόνητη στην στρατηγική πολλαπλών επιλογών της ή αν η αγορά θα την διαψεύσει αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ακόμα και στην Ευρώπη που αποτελεί υπό μία έννοια προπύργιο της ηλεκτροκίνησης τουλάχιστον σε νομοθετικό επίπεδο, αρχίζουν να ακούγονται φωνές που καλούν για αναθεώρηση της έμμεσης απαγόρευσης των Μ.Ε.Κ. από το 2035…

Prev Post Jeep Avenger e-Hybrid – Διαθέσιμο και στη χώρα μας
Next Post Volvo – Ένα τελευταίο φρεσκάρισμα πριν την ηλεκτροκίνηση!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook