Οι εποχές των σκληροπυρηνικών εκτός δρόμου οχημάτων, όπως όλα δείχνουν πέρασαν και έδωσαν τη θέση τους στις κροσσόβερ κατασκευές οι οποίες δίνουν περισσότερη έμφαση στις εντός δρόμου ικανότητες, χωρίς ωστόσο να αφήνουν τελείως στο περιθώριο και τις εκτός δρόμου δυνατότητες. Η Suzuki αντιλαμβανόμενη τη στροφή αυτή, έβγαλε το Grand και επανέφερε στη γκάμα της το Vitara, προκειμένου να συμβαδίζει με τις σύγχρονες προσταγές και βεβαίως για να μην μείνει εκτός ανταγωνισμού αλλά και πωλήσεων. Μπορεί όλο αυτό να μην αρέσει στους φανατικούς λάτρεις των εκτός δρόμων καταστάσεων, αλλά όπως όλα δείχνουν αυτοί τείνουν να γίνουν(με) μειονότητα, οπότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσαρμόζονται στα θέλω των πολλών.
![](https://enkinisi.gr/wp-content/uploads/2022/06/SUZUKI-2-1024x683-1.jpg)
Εξακολουθεί να δείχνει φρέσκο
Εξωτερικά το Vitara συνεχίζει να δείχνει φρέσκο, παρά το γεγονός πως βρίσκεται πλέον αρκετά χρόνια στην αγορά. Μοντέρνο, νεανικό και όσο πρέπει δυναμικό, καταφέρνει αφενός να μην αφήνει σχεδόν κανέναν ασυγκίνητο με την εξωτερική του εικόνα, αφετέρου να δίνει την αίσθηση ότι πρόκειται για ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Ωστόσο με μήκος 4.175 μέτρα, πλάτος 1.775 και ύψος 1.61 μέτρα σαφώς και δεν το λες μεγάλο, καθώς αν και στηρίζεται στο πάτωμα του S-Cross είναι σαφώς μικρότερο. Η απόσταση των 18.5 εκατοστών από το έδαφος είναι παραπάνω από ικανοποιητική για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
![](https://enkinisi.gr/wp-content/uploads/2022/06/SUZUKI-3-1024x683-1.jpg)
Περνώντας στο εσωτερικό, το πρώτο πράγμα που παρατηρείς και σε εντυπωσιάζει είναι πως παρά τις συμμαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις, οι χώροι της καμπίνας είναι σε θέση να φιλοξενήσουν ακόμη και πέντε άτομα, ενώ και αυτός των αποσκευών, δεν θα σας δημιουργήσει πρόβλημα χωρητικότητας. Από εκεί και πέρα αναγνωρίζεις ότι βρίσκεσαι σε Suzuki από το τιμόνι και το σύστημα κλιματισμού. Το ψηλό ταμπλό χαρακτηρίζεται από τους στρογγυλούς αεραγωγούς, το μεγάλο αναλογικό ρολόι στο κέντρο του και τη γυαλιστερή φάσα που το διατρέχει απ’ άκρη σ’ άκρη. Η οθόνη αφής 7’’ είναι εύκολη στη χρήση και ευανάγνωστη ακόμα και με έντονη ηλιοφάνεια. Ένα από τα λίγα ψεγάδια εργονομίας είναι η στριμωγμένη θέση της παροχής ρεύματος και της θύρας USB. Περισσότερα παράπονα ίσως έχεις από τα υλικά, αφού τις σκληρές επιφάνειες σε όλο το ταμπλό άλλος θα τις εκλάβει ως ταιριαστές με τον χαρακτήρα του Vitara και άλλος θα τις θεωρήσει απλώς φθηνές.
![](https://enkinisi.gr/wp-content/uploads/2022/06/SUZUKI-5-1024x683-1.jpg)
Με γνώμονα την αξιοπιστία
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 1.6 λίτρων με απόδοση 120 ίππων και ροπή που φτάνει τα 156 Nm και συνδυαζόταν με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, με τη κίνηση να μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποτελεί ένα ιδιαίτερα πολιτισμένο και ευχάριστο σύνολο, χωρίς κραδασμούς και με πολύ χαμηλή ηχητική αποτύπωση. Η απόδοση του είναι γραμμική, με ένα-δύο ανεπαίσθητα σκαλοπάτια ισχύος κάπου στις 1.500 και στις 4.200 σ.α.λ. Όσο για την κατανάλωση, παραμένει σε λογικά επίπεδα, καθώς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 7 λτ./100 χλμ.
![](https://enkinisi.gr/wp-content/uploads/2022/06/SUZUKI-4-1024x683-1.jpg)
Αξιοπρεπέστατο
Η αλήθεια είναι πως όταν έχεις συνηθίσει να οδηγείς turbo κινητήρες, βενζίνης και πετρελαίου, το άκουσμα και μόνο της δοκιμής ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα σου δημιουργεί έντονη διάθεση οδήγησης, προκειμένου να δεις πως στέκεται σε σχέση με την υπερσυμπίεση. Και το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο είναι κάτι παραπάνω από αξιοπρεπές για τον χαρακτήρα και τον όγκο του αυτοκινήτου. Μπορεί να μην δημιουργεί ρίγη συγκίνησης με τις επιδόσεις του, αλλά στη πράξη τα καταφέρνει πολύ καλά, ενώ σου δημιουργεί έντονα και το αίσθημα πως θα αντέξει χωρίς κανένα πρόβλημα, στο χρόνο, στα χιλιόμετρα και στη κακομεταχείριση.
![](https://enkinisi.gr/wp-content/uploads/2022/06/SUZUKI-9-1024x683-1.jpg)
Στο δρόμο το βενζινοκίνητο Vitara διατηρεί τον ασφάλτινο προσανατολισμό του, με σαφή κλίση προς την άνεση. Οι σχετικά αυξημένες διαδρομές των αναρτήσεων ενέχουν μεν κάποιες κλίσεις στις στροφές (που δεν φτάνουν σε σημείο να τρομάξουν τον οδηγό) από την άλλη όμως διαχειρίζονται αρκετά καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το σύστημα διεύθυνσης, με τη σειρά του, είναι αδιάφορο σε αίσθηση αλλά ακριβές στις εντολές του οδηγού. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν ή έκδοση GL+ από την οποία δεν έλειπε πραγματικά τίποτα και με τη τιμή να βρίσκεται στα 17650 Ευρώ.
![](https://enkinisi.gr/wp-content/uploads/2022/06/SUZUKI-6-1024x683-1.jpg)
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Εμφάνιση
- Aξιοπιστία
- Χώροι
- Εξοπλισμός
[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Επιδόσεις
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 1600 κ.εκ. |
Ίπποι | 120 |
0-100 | 12″ |
Τελική ταχύτητα | 180 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 7 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 130 γρ/χλμ |
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
![](https://enkinisi.gr/wp-content/uploads/2022/06/SUZUKI-8-1024x683-1.jpg)