Η Suzuki και η Toyota αποφάσισαν να εμβαθύνουν περαιτέρω την συνεργασία τους με την πρώτη να… δανείζει ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV στην δεύτερη. Ναι, παρότι η διαφορά μεγέθους ανάμεσα στις δύο εταιρίες είναι τεράστια και μέχρι στιγμής η Toyota ήταν αυτή που βοηθούσε την Suzuki (βλ. Toyota Corolla Touring Sports/Suzuki Swace και Toyota RAV4/Suzuki Across), την άνοιξη του 2025 οι ρόλοι θα αναστραφούν με την Suzuki να παρέχει το αμιγώς ηλεκτρικό SUV που θα εξελίξει, στην Toyota. Αυτή θα είναι η πρώτη φορά που οι δύο εταιρίες συνεργάζονται στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων και σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση θα είναι μία παγκόσμια προσπάθεια με τα επερχόμενα μοντέλα να κατασκευάζονται από την Suzuki στο εργοστάσιο της στην Ινδία και να εξάγονται από εκεί στις αγορές του κόσμου – αν και σε αυτό το σημείο δεν έχουμε κάποια ενημέρωση σχετικά με το ποιες είναι οι αγορές που περιλαμβάνονται στα πλάνα των δύο εταιριών στην προκειμένη περίπτωση.
Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι το νέο μοντέλο έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί αποκλειστικά ως ηλεκτρικό και πρόκειται για ένα “ευέλικτο SUV” με κοφτερά δυναμικά χαρακτηριστικά, άφθονη αυτονομία και άνετη καμπίνα ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ενώ η βασική έκδοση θα είναι δικίνητη, η Suzuki επέλεξε να προσφέρει και μία με σύστημα τετρακίνησης ώστε να επεκτείνει τις δυνατότητες του νέου μοντέλου της και εκτός δρόμου ή να του χαρίσει βελτιωμένες επιδόσεις όταν κινείται σε άσφαλτο!
Από εδώ και πέρα ξεκινούν οι υποθέσεις καθώς οι δύο εταιρίες ήταν εξαιρετικά φειδωλές στις επίσημες ανακοινώσεις τους. Με την Suzuki και την Toyota να κάνουν λόγο για ένα compact, αμιγώς ηλεκτρικό SUV λοιπόν, το μυαλό μας δεν γίνεται να μην πάει σε δύο πρωτότυπα που παρουσιάστηκαν από τις δύο εταιρίες την ίδια χρονιά – έστω και αν το Suzuki eVX Concept πραγματοποίησε την πρεμιέρα του τον Ιανουάριο του 2023 και το Toyota Urban SUV Concept τον Δεκέμβριο. Τώρα που έγινε γνωστή η συνεργασία ανάμεσα στις δύο εταιρίες και σε αυτόν τον τομέα, νιώθουμε λίγο… χαζοί που δεν παρατηρήσαμε τις ομοιότητες καθώς αμφότερα τα δύο πρωτότυπα έχουν μήκος 4.3 μέτρων, πλάτος 1.8 και ύψος 1.6. Συνεχίζοντας με τις ομοιότητες, η Suzuki δήλωνε πριν από δύο χρόνια ότι η έκδοση παραγωγής του eVX Concept θα διαθέτει “το ισχυρό 4×4 DNA” της μάρκας και η Toyota που δεν συνηθίζει να εξοπλίζει τα μοντέλα της με σύστημα τετρακίνησης επιβεβαίωνε ότι το Urban SUV Concept, για την ακρίβεια η έκδοση που θα κυκλοφορήσει στην αγορά, θα είναι διαθέσιμη είτε με έναν ηλεκτροκινητήρα (στον εμπρός άξονα), είτε με δύο (έναν σε κάθε άξονα) ώστε να προσφέρει δυνατότητες τετρακίνησης!
Ορίστε, τώρα έχουμε όλα τα δεδομένα και η υπόθεση αρχίζει να βγάζει νόημα. Σκέψου λοιπόν την αμιγώς ηλεκτρική B-SUV κατηγορία στα τέλη του 2025 με μοντέλα όπως αυτά των Suzuki και Toyota και απέναντι τον ανταγωνισμό. Είναι σαφές ότι οι κατασκευαστές προσπαθούν να δώσουν στον κόσμο αυτό που νομίζουν ότι θέλει. Το θέμα είναι αν ο κόσμος όντως θέλει αυτό που νομίζουν και φυσικά, αν μπορεί να το αγοράσει…