Suzuki Swift 1.2 Hybrid – Oυσιαστική αλλαγή γενιάς

Suzuki Swift 1.2 Hybrid – Oυσιαστική αλλαγή γενιάς

Υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα που όταν τα παίρνουμε για δοκιμή, ξυπνάνε μνήμες των νεανικών μας χρόνων και το Suzuki Swift είναι ένα από αυτά. Όντας κάποτε, εκεί πίσω στις αρχές της δεκαετίας του ’90, ιδιοκτήτες ενός Suzuki Swift GTi, αντιλαμβάνεστε πως το συναίσθημα στη δοκιμή της, τέταρτης πλέον, γενιάς του μοντέλου, ίσως σε κάποια σημεία να μας ξεφύγει λίγο. Άλλωστε είναι απόλυτα ανθρώπινο καθώς αφενός εκείνο το λευκό GTi ήταν το πρώτο μου αυτοκίνητο, αφετέρου τα σχεδόν 400 χιλιάδες απροβλημάτιστα χιλιόμετρα μαζί του κατά τη διάρκεια της δωδεκαετούς συμβίωσής μας, ήταν ίσως η καλύτερα περίοδο της ζωής μου, από πολλές απόψεις.

suzuki swift piso

Φυσικά από τότε κύλισε πολύ νερό στον μύλο της κατηγορίας στην οποία ανήκει το Swift. Πέρασαν αρκετές γενιές, άκρως επιτυχημένης εμπορικής πορείας, γνώρισε ιδιαίτερα έντονο ανταγωνισμό και άντεξε τη στιγμή που πολλά και μεγάλα ονόματα αυτοκινήτων που στάθηκαν απέναντί του, δεν συνεχίζουν πλέον. Φυσικά στη νέα του γενιά, οι άνθρωποι της Suzuki μπορεί να μην είχαν να αντιμετωπίσουν τόσο έντονα τον ανταγωνισμό από άλλες εταιρίας, είχαν ωστόσο να αναμετρηθούν αφενός με τον ίδιο τους τον εαυτό, έχοντας βάλει ψηλά τον πήχη στη πορεία των ετών, αφετέρου να καταφέρουν να προσελκύσουν και πάλι το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, σε μία κατηγορία, η οποία τείνει και αυτή να αφανιστεί από την επέλαση των SUV. Το αν και σε ποιό βαθμό τα κατάφεραν, θα διαπιστώσετε στη συνέχεια της δοκιμής μας.

suzuki swift plaino

Φρέσκο και νεανικό

Οι σχεδιαστές της Suzuki γνωρίζουν πολύ καλά πως το Swift κατά κύριο λόγο απευθύνεται σε νεανικό κοινό και ως εκ τούτου η εξωτερική του εικόνα όφειλε να είναι ανάλογη. Η νέα γενιά του Ιαπωνικού μοντέλου είναι «χτισμένη» σε μια αναβαθμισμένη εκδοχή της πλατφόρμας Heartect η οποία χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2014. Ξεκινώντας λοιπόν από τις διαστάσεις του νέου Swift να πούμε ότι το μήκος του βρίσκεται στα 3,86 μέτρα, δηλαδή είναι κατά 20 χλστμ. πιο μακρύ από το αντίστοιχο της προηγούμενης. Το μεταξόνιό του είναι ίδιο με πριν, δηλαδή 2,45 μέτρα, το πλάτος βρίσκεται στα 1,735 μέτρα και το ύψος του στα 1,495 μέτρα. Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως οι μηχανικοί κατάφεραν να διατηρήσουν το βάρος του στα 919 κιλά, με εμφανή οφέλη σε οδική συμπεριφορά, ζωντάνια και κατανάλωση, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια.

suzuki swift maska

Η αναβαθμισμένη πλατφόρμα επέτρεψε την αύξηση της ακαμψίας του πλαισίου όπως και της παθητικής ασφάλειας για τους επιβάτες. Επίσης, διευκόλυνε την τοποθέτηση του κινητήρα και των υπόλοιπων μηχανικών μερών του οχήματος με τρόπο που να αυξηθεί ο εσωτερικός διαθέσιμος χώρος, συγκριτικά με πριν, παρά το γεγονός ότι το μεταξόνιο παρέμεινε το ίδιο. Από εκεί και πέρα εξωτερικά, διακρίνεται από τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, από τα LED φώτα ημέρας και τη μεγαλύτερων διαστάσεων κάθετη μάσκα. Επίσης, τα πίσω φώτα έχουν σχεδιαστεί σαν να δίνουν μια τρισδιάστατη όψη όταν ανάβουν. Οι εξωτερικές χειρολαβές στις πίσω πόρτες είναι πλέον εμφανείς και δεν είναι ενσωματωμένες στην πίσω κολώνα του αμαξώματος.

suzuki swift zanta

Εμφανής προσπάθεια ανανέωσης

Aνέκαθεν τα μοντέλα της Suzuki δεν διακρίνονταν για την παιχνιδιάρικη εικόνα στο εσωτερικό, κάτι που προφανώς και αποτελούσε σημείο αρνητικής κριτικής. Στη νέα γενιά του Swift είναι προφανής η προσπάθεια των σχεδιαστών να αφήσουν πίσω τους το μουντό διάκοσμο και να δώσουν μια πιο ευχάριστη και φωτεινή νότα στη καμπίνα. Η πρώτη και σημαντική αλλαγή  αφορά στην ανοιχτόχρωμη επένδυση στο κάτω μέρος του ταμπλό και στα πλαϊνά των θυρών, η οποία σπάει τη μονοτονία του μαύρου και δίνει μια πιο ευχάριστη εικόνα στη καμπίνα.

suzuki swift tamplo

Το ανασχεδιασμένο ταμπλό έχει μία πιο οδηγοκεντρική προσέγγιση με την οθόνη αφής του infotainment να είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό. Αυτή είναι νέα με διαγώνιο 9” και είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Έχει καλύτερη απόκριση και είναι πιο εύχρηστη σε λειτουργία από την παλιά, προσφέροντας μάλιστα και ασύρματη σύνδεση Apple Car Play και Android Auto, όπως επιτάσσει η σημερινή ψηφιακή εποχή. Τα υλικά είναι στην πλειονότητά τους σκληρά, με την γνωστή ποιότητα συναρμογής που μας έχει συνηθίσει η Suzuki. Η ύπαρξη αρκετών φυσικών διακοπτών που δεν ακολουθεί την πεπατημένη της πλήρους ψηφιοποίησης, είναι ευπρόσδεκτη, καθώς αυξάνει την εργονομία και την ασφάλεια.

suzuki swift kathismata empros

Το νέο Swift διατηρεί τα αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, με μια ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων αναμεσά τους. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και ανεξάρτητα το σωματότυπό του, ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει τη θέση που τον βολεύει. Κι αυτό χάρη στο μεγάλο εύρος ρυθμίσεων σε ύψος και κατά τον διαμήκη άξονα σε τιμόνι και κάθισμα. Το τελευταίο είναι άνετο και προσφέρει επιπλέον ικανοποιητική στήριξη. Όσον αφορά τους πίσω επιβάτες και πάντα δεδομένων των κόμπακτ εξωτερικών διαστάσεων του Swift, έχουν στη διάθεσή τους πολύ ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι. Aντίθετα θα θέλαμε κάτι παραπάνω από τον χώρο των αποσκευών καθώς τα 265 λίτρα της χωρητικότητας του δεν θα σας βολέψουν, αλλά προφανώς δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα από ένα μοντέλο αυτών των διαστάσεων.

suzuki swift kathismata piso

Στο κομμάτι των συστημάτων ασφαλείας, έχουμε και εκεί σημαντική αναβάθμιση με την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία να προικίζει το μοντέλο της με ένα πλήρες μπουκέτο ADAS που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, Dual Sensor Brake Support II για την ανίχνευση οχημάτων, ποδηλάτων και πεζών εμπρός από το αυτοκίνητο, Lane Keep Assist (LKA), το οποίο συνεργάζεται με το adaptive cruise control, Driver Monitoring System (DMS) που εντοπίζει τυχόν σημάδια κόπωσης του οδηγού, καθώς και άλλα αντίστοιχα συστήματα υποβοήθησης, όπως Lane Departure Prevention (LDP), Adaptive Cruise Control (ACC), Traffic Sign Recognition (TSR). Blind Spot Monitor (BSM), Rear Cross Traffic Alert (RCTA).

suzuki swift horos aposkeyon

Σπιρτόζικο και οικονομικό

Ο λόγος για τον νέο τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 1,2 λίτρων, ο οποίος συνδυάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης “SHVS” που λειτουργεί με τάση 12V. Η ισχύς φτάνει στους 82 ίππους και η ροπή των 112 NM που περνάει στο δρόμο μέσω των μπροστινών τροχών, είναι άκρως ικανοποιητική για τις καθημερινές μετακινήσεις.  Η συνεισφορά του μικρού ηλεκτροκινητήρα ο οποίος παίζει, επίσης, τον ρόλο και της μίζας, και της γεννήτριας (ISG) βοηθάει σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης, ενώ η κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα. Στη πράξη αυτή σήμανε πως κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είμασταν μονίμως κάτω από τα έξη λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, χωρίς κανέναν περιορισμό στο γκάζι. Αυτό σημαίνει πως με λίγη περισσότερη σύνεση, δεν θα δυσκολευτείτε να βρεθείτε ακόμη και στη περιοχή των πέντε λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα.

suzuki swift kinitiras

Εντός και εκτός πόλης

Είναι προφανές πως οι αστικές μετακινήσεις είναι βούτυρο στο ψωμί του νέου Swift. Μικρές διαστάσεις, ευκολία στον χειρισμό, πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και χαμηλή κατανάλωση, το καθιστούν ιδανική συντροφιά για την πόλη. Η νέα ρύθμιση της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης έχει κάνει το Swift να είναι πιο άμεσο στην κατευθυντικότητά του.  Στο ταξίδι, παραμένει σχετικά ήσυχο και μόνο όταν αυξηθεί η ταχύτητα κίνησης ακούγεται κάποιος αεροδυναμικός θόρυβος, ενώ αυξάνεται και αυτός από τα ελαστικά και τον δρόμο. Σε κάθε περίπτωση, το νέο Swift είναι άνετο και ευτυχώς -για τον χαρακτήρα του- οι άνθρωποι της Suzuki δεν επέλεξαν να ρυθμίσουν πιο σκληρά την ανάρτησή του.

suzuki swift kinisi empros

Η οδική συμπεριφορά του είναι καλή ακόμη κι αν ο οδηγός θέλει να κινηθεί πιο σβέλτα. Το καλό σε αίσθηση τιμόνι και η ανάρτηση κάνουν το νέο supermini να είναι ευχάριστο στον δρόμο και να ακολουθεί σαφώς την πορεία που αυτός επιλέγει στις στροφές. Το μικρότερο βάρος του καινούργιου Suzuki, συγκριτικά με αυτό των άμεσων ανταγωνιστών του, «κρύβει» τη σχετικά μικρή απόδοση του κινητήρα του. Τα 12.5’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα και τα 165 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, είναι συμπαθητικά νούμερα για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το νέο Suzuki Swift παράγεται στην Ιαπωνία   και έχει όλα αυτά που χρειάζεται ο οδηγός για να κάνει τις μετακινήσεις του εύκολα και χωρίς άγχος. Τέλος να πούμε ότι οι τιμές του νέου Suzuki Swift ξεκινάνε από τις 17450 Ευρώ.

suzuki swift kinisi piso

 

Prev Post Ford Pro – Με έμφαση στην παραγωγικότητα στην έκθεση IAA TRANSPORTATION 2024
Next Post Διετή παράταση αναζητούν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook