Ένα από τα πλέον σημαντικό, αν όχι το σημαντικότερο μοντέλο στη γκάμα της Suzuki, ήταν και συνεχίζει να είναι το Swift. Ένα αυτοκίνητο το οποίο μέσα από το πέρασμα των γενεών του, άφηνε πίσω του άκρως ικανοποιημένους τους κατόχους του, καθώς οι περισσότεροι το επέλεγαν ως αυτοκίνητο πόλης και στη πορεία διαπίστωναν ότι μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα από αστικές μετακινήσεις. Βεβαίως δεν θα μπορούσαμε να μην κάνουμε και μία ειδική μνεία στο Swift GTi, το οποίο στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ήταν χωρίς αμφιβολία μία από τις καλύτερες προτάσεις της εποχής, την οποία μάλιστα είχα την ευκαιρία να αποκτήσω και να διανύσω μαζί του πάνω από 300 χιλιάδες απροβλημάτιστα χιλιόμετρα, μέχρι να συνειδητοποιήσω ότι ήταν τεράστιο λάθος η απόφασή μου να το αποχωριστώ.

Ελπίζουμε πάντως η Suzuki κάποια στιγμή να αποφασίσει να βγάλει στη παραγωγή κάτι αντάξιο του GTi. Bέβαια από τότε τα πράγματα και κυρίως οι απαιτήσεις των αγοραστών διαφοροποιήθηκαν άρδην, φτάνοντας στο σήμερα και αποτυπώνοντας την αλλαγή αυτή στην απόφασή της Suzuki, αλλά και πολλών άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών είναι η αλήθεια, να παράγει το Swift μόνο ως πεντάθυρο, καταργώντας τη τρίθυρη εκδοχή του. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι το Ιαπωνικό μοντέλο έπαψε να είναι ένα αυτοκίνητο που, εκτός των υπολοίπων χαρακτηριστικών του, είναι σε θέση να αφήσει και μία απολαυστική αίσθηση οδήγηση στον οδηγό του, τηρουμένων πάντα των αναλογιών, όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια.

Στρογγύλεψε
Ο λόγος για την εξωτερική εικόνα του νέου Swift, το οποίο άφησε πίσω του τις όποιες γωνίες και ακμές χαρακτήριζαν τον προκάτοχό του και αποφάσισε να υιοθετήσει περισσότερες καμπύλες. Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος το χαρακτηριστικότερο στρογγύλεμα το συναντούμε στα φωτιστικά σώματα τα οποία μαζί με τη χαρακτηριστική μάσκα συνθέτουν μία αρκετά έντονη εικόνα. Δυνατή σχεδίαση διαθέτει όμως και το πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου, με έντονες γραμμές λόγω της κλίσης που έχει η οροφή προς τα πίσω καθώς και των «κρυφών» χειρολαβών στις πίσω πόρτες, ενώ το σύνολο ολοκληρώνεται στο πίσω μέρος με τα φώτα να «αγκαλιάζουν» τις γωνίες του αμαξώματος.

Σε ότι αφορά στις διαστάσεις, το μήκος μειώθηκε κατά ένα εκατοστό σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και πλέον βρίσκεται στα 3,84 μέτρα. Το πλάτος όμως αυξήθηκε κατά τέσσερα εκατοστά φτάνοντας στα 1.735 μέτρα, ενώ το ύψος μειώθηκε κατά ενάμιση πόστο στα 1.495 μέτρα. Η πιο σημαντική αλλαγή αφορά στο μεταξόνιο που αυξήθηκε κατά δυο πόντους ενώ και τα μετατρόχια μεγάλωσαν κατά τρία εκατοστά, με ευεργετικές επιδράσεις σε χώρους αλλά και οδική συμπεριφορά.

Συγκρατημένο
Η εσωτερική εικόνα του Swift ανέκαθεν χαρακτηριζότανε από έναν σχετικό συντηρητισμό. Αυτή συνεχίζει να υπάρχει και στη νέα γενιά του μοντέλου, όπου ωστόσο οφείλουμε να σημειώσουμε πως τόσο το φινίρισμα όσο και η απτή αίσθηση των υλικών αλλά και της ποιότητας είναι σαφώς αναβαθμισμένη σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης. Η θέση οδήγηση θα βολέψει τους περισσότερους σωματότυπους, ενώ συνολικά οι διαθέσιμοι χώροι είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά του αυτοκινήτου, αφού τέσσερα ενήλικα άτομα θα βολευτούν χωρίς κανένα πρόβλημα για τα γόνατα και τα κεφάλια τους, ενώ και τα 265 λίτρα του χώρου των αποσκευών είναι μία άκρως ικανοποιητική τιμή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το σύστημα infotainment που ρυθμίζεται μέσω της οθόνης αφής είναι πλήρες και αρκετά εύκολο στη λειτουργία του. Οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο το συνολικά εργονομικό εσωτερικό του νέου Swift.

Aγαστή συνεργασία
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρος 1200άρη DualJet ο οποίος αποδίδει 90 ίππους με τη ροπή του να φτάνει τα 12.2 κιλά. Η «αγαστή συνεργασία» έχει να κάνει με το ότι συνδυαζόταν με ένα εξαιρετικό πραγματικά CVT κιβώτιο ταχυτήτων, αμφότερα, κινητήρας – κιβώτιο, με πολύ ραφιναρισμένη και αθόρυβη λειτουργία η οποία μόνο όταν πατήσεις βαθιά το πόδι στο γκάζι γίνεται αντιληπτή, καθώς σε διαφορετική περίπτωση και καθ’υπερβολή, θα μπορούσαμε να πούμε πως ο συνδυασμός παραπέμπει ακόμη και σε ηλεκτρική κατασκευή. Εκτός από τη θέση drive, το κιβώτιο έχει και επιλογή sport, η οποία το μόνο που κάνει επί της ουσίας είναι να αυξάνει τη κατανάλωση άνευ λόγου, καθώς και θέση L που φρενάρει μέσω του κινητήρα το αυτοκίνητο σε κατηφορική διαδρομή. Τέλος να σημειώσουμε πως η έκδοση GL της δοκιμής μας στους πίσω τροχούς διέθετε ταμπούρα και όχι δίσκους, όπως η πιο πλούσια GLX.

Ευχάριστο εντός και εκτός πόλης
Σε μία εποχή όπου τα αυτοκίνητα της κατηγορίας του Swift, οφείλουν να κάνουν τα πάντα και μάλιστα πολύ καλά, το Iαπωνικό μοντέλο δείχνει να ξέρει τον τρόπο που θα πετύχει κάτι τέτοιο. Εντός πόλης οι λογικές διαστάσεις, η καλή περιμετρική ορατότητα, η αθόρυβη λειτουργία και κυρίως η απίστευτη ευκολία που προσφέρει το CVT κιβώτιο το καθιστούν ικανό να σας μεταφέρει όλη την ημέρα, χωρίς να σας κουράζει. Εκτός πόλης σου δίνει το αίσθημα της ασφάλειας αλλά και της άνεσης, και μόνο όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν κάπως, θα παρατηρήσεις πως η ηχομόνωση όπως και η ποιότητα κύλισης θα μπορούσαν να είναι κάπως καλύτερα, χωρίς ωστόσο να κουράζουν αμφότερα οδηγό και επιβάτες. Σε δρόμο με στροφές τα αυξημένα μετατρόχια και μεταξόνιο, έχουν βελτιώσει αισθητά και την οδική συμπεριφορά καθώς πολύ δύσκολα θα μπορέσετε να προβληματίσετε πλαίσιο και αναρτήσεις. Τα φρένα στέκονται στο ύψος του υπολοίπου συνόλου ενώ και το τιμόνι είναι αρκετά πληροφοριακό και ακριβές. Τέλος σε ότι αφορά στη κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και με σχετικά προσεκτική οδήγηση βρέθηκε στα 6.2 λτ.100 χλμ.

Διάνα
Ανήκοντας σε μία εξαιρετικά δύσκολη και ανταγωνιστική κατηγορία όπου σχεδόν το σύνολο των αυτοκινήτων είναι καινούρια ή θα ανανεωθούν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, το νέο Suzuki Swift έχει πραγματικά όλα τα εχέγγυα για να διεκδικήσει και να πάρει το μερίδιο που δικαιωματικά του αναλογεί. Φρέσκια εμφάνιση, μεγάλοι χώροι, ευχάριστο στο δρόμο με ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού η GL έκδοση της δοκιμής μας με έξη αερόσακους, ζάντες αλουμινίου και cruise control ανάμεσα στα άλλα χαρακτηριστικά του. Το CVT κιβώτιο έρχεται ως κερασάκι στη τούρτα, όντας αθόρυβο, αποτελεσματικό και κυρίως αυξάνοντας κάθετα την ευκολία στη καθημερινή χρήση. Όσο για τα τη τιμή, τα 14080 Ευρώ είναι λογικά αλλά και ανταγωνιστικά.

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Χώροι
- Ευκολία στην οδήγηση
- Αξιοπιστία
- Κιβώτιο CVT
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Eσωτερική σχεδίαση
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 1200 κ.εκ. |
Ίπποι | 90 |
0-100 | 10.4″ |
Τελική ταχύτητα | 175 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 6.2 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 103 γρ/χλμ |
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
