Τίτλοι τέλους για την παραγωγή του Volkswagen Polo στην Ευρώπη

Τίτλοι τέλους για την παραγωγή του Volkswagen Polo στην Ευρώπη

Το Golf δεν είναι το μοναδικό μοντέλο της Volkswagen με ιστορία η οποία εκτείνεται σε πολλαπλές δεκαετίες καθώς το μικρό αδερφάκι του, το Polo, κυκλοφορεί στην αγορά εδώ και 50 χρόνια περίπου. Τα 40 από αυτά κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της γερμανικής εταιρίας στην Παμπλόνα της Ισπανίας αλλά αυτό το… σερί θα λάβει σύντομα τέλος καθώς η Volkswagen ανακοίνωσε πως ενώ η εμπορική πορεία του Polo θα συνεχιστεί, κανένα αυτοκίνητο δεν θα κατασκευάζεται σε ευρωπαϊκό έδαφος. Την αποκλειστική παραγωγή του ιστορικού supermini αναλαμβάνει το εργοστάσιο της εταιρίας στην Kariega της Ν. Αφρικής ενώ ακόμα και αυτό δεν γνωρίζουμε πόσο θα συνεχιστεί. Προφανώς όσο βγάζει νόημα επιχειρηματικά, από πλευράς logistics κ.ά. Από την άλλη, η μονάδα στην Ισπανία θα υποστεί ένα σημαντικό facelift σε προετοιμασία της παραγωγής όχι ενός αλλά δύο νέων, μικρών, αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων.

Η παραγωγή του Volkswagen Polo στην Παμπλόνα ξεκίνησε το 1984 και επίσημα, τελείωσε τον περασμένο Ιούλιο όταν ένα μπλε παράδειγμα κύλισε τις ρόδες τους στην γραμμή παραγωγής. Ούτε ένα, ούτε δύο εκατομμύρια αλλά 8.4 εκατομμύρια Polo έχουν κατασκευαστεί στο ιστορικό εργοστάσιο της εταιρίας κατά τη διάρκεια των 40 ετών που διήρκησε η παραγωγή ωστόσο η πραγματικότητα είναι αδυσώπητη και τα νούμερα δεν δικαιολογούν πλέον την χρήση ενός εργοστασίου των δυνατοτήτων αυτού της Παμπλόνα για το Polo που πούλησε μόλις κάτι παραπάνω από 90.000 αυτοκίνητα κατά τους πρώτους 8 μήνες του 2024. Έτσι για την Volkswagen δεν βγάζει νόημα για το Polo να παράγεται και στην Ισπανία και στη Ν. Αφρική. Αντιθέτως, το T-Cross και το Taigo θα συνεχίσουν να παράγονται στην Παμπλόνα ενώ παράλληλα θα ξεκινήσουν εργασίες για την μετατροπή του εργοστασίου ώστε να υποδεχθεί το 2026 δύο νέα, αμιγώς ηλεκτρικά μικρά crossovers – ένα που θα λανσαριστεί στην αγορά από την Volkswagen και το άλλο από την Skoda.

Περισσότερες λεπτομέρειες δεν γνωρίζουμε σε αυτό το σημείο αλλά οι φήμες που κυκλοφορούν αναφέρουν ότι το ντουέτο των ηλεκτρικών θα χρησιμοποιούν μία κοντύτερη εκδοχή της γνώριμης MEB αρχιτεκτονικής. Η λογική λέει ότι το μοντέλο της Volkswagen θα πάρει τη μορφή της έκδοσης παραγωγής του ID.2all που παρουσιάστηκε ως concept πριν από μήνες και θα τοποθετηθεί κάτω από το ID.3 ενώ το αντίστοιχο Skoda θα ονομαστεί “Epiq” και θα διαθέτει παρόμοια χαρακτηριστικά με αυτό της Volkswagen και θα κυκλοφορήσει με αρχική τιμή της τάξης των €25.000.

Prev Post Nismo – Χαοτική η εξέλιξη των ηλεκτρικών!
Next Post Η Mercedes-Benz αυξάνει την τελική ταχύτητα του αυτόνομου συστήματός της Eπιπέδου 3 στα 95 χλμ/ώρα
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook