SKODA YETI 1.6 TDI GREENLINE: ΣΟΒΑΡΕΨΕ

SKODA YETI 1.6 TDI GREENLINE: ΣΟΒΑΡΕΨΕ
Εμφανώς αλλαγμένο και ενταγμένο στην οικογενειακή ταυτότητα της Skoda,
το εμπρός μέρος

Όταν η Skoda παρουσίασε πριν από πέντε περίπου χρόνια το Yeti, το πρώτο που είχαμε πει ήταν πως τόλμησε αφενός να παρουσιάσει ένα ξεχωριστό όχημα το οποίο ισορροπούσε με επιτυχία ανάμεσα στη κατηγορία των SUV των πολυμορφικών και των station wagon και αφετέρου τόλμη της πήγε ένα βήμα πιο πέρα καθώς η εμφάνιση, ειδικά του εμπρός μέρους, ήταν πραγματικά πρωτότυπη. Τώρα πέντε χρόνια μετά και με δεδομένο πως το Yeti έτυχε μίας πραγματικά θερμής υποδοχής από το αγοραστικό κοινό, η Skoda αποφάσισε να το εντάξει στην οικογενειακή της ταυτότητα, διατηρώντας ή και βελτιώνοντας τα χαρακτηριστικά εκείνα που το έκαναν αγαπητό. 

Οι ράγες οροφής και το βάψιμο των εξωτερικών καθρεπτών
ομορφαίνουν το προφίλ

Αίσθηση σοβαρότητας αλλά και στιβαρότητας
Η μεγαλύτερη αλλαγή στην εμφάνιση του νέου Yeti εστιάζεται στο εμπρός μέρος όπου πλέον η οικογενειακή ταυτότητα της Skoda είναι παρούσα και εδώ, μετά τα Rapid και Octavia. Η αλήθεια είναι πως μπορεί στην αρχή να ξενίζει κάπως η απουσία πρωτοτυπίας που χαρακτήριζε το προηγούμενο μοντέλο, στη πορεία όμως και αν παρατηρήσετε συνολικά το αυτοκίνητο, θα διαπιστώσετε πως είναι πιο όμορφο, ενώ αποπνέει και μία έντονη αίσθηση στιβαρότητας. Η έκδοση outdoor της δοκιμής μας συνδύαζε με μεγάλη επιτυχία το σοβαρό προφίλ που χαρακτηρίζει τη Τσέχικη εταιρία με κάποιες πινελιές διαφορετικότητας, όπως οι βαμμένοι σε ματ αλουμίνιο εξωτερικοί καθρέπτες, αλλά και περιπέτειας όπως οι προστατευτικές  ποδιές στο εμπρός αλλά και πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Αυτά σε συνδυασμό με τις ράγες οροφής και κάποιους νέους χρωματισμούς, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής, είναι σε θέση να φρεσκάρουν την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου, χωρίς ωστόσο να αλλοιώσουν την αρχική και βασική φιλοσοφία ύπαρξης του αυτοκινήτου. 

Αν το παρατηρήσετε για αρκετή ώρα, τελικά δεν θα σας λείψει το, αναμφίβολα,
πρωτότυπο εμπρός μέρος του προκατόχου του

Με πιο έντονη την αίσθηση της ποιότητας
Στο εσωτερικό οι αλλαγές σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνιση είναι πολύ λίγες, ενώ αντίθετα η αίσθηση που προσφέρουν τα υλικά δείχνει αναβαθμισμένη σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η πλούσια εξοπλισμένη έκδοση της δοκιμής μας, elegance, διέθετε όλα τα απαραίτητα στοιχεία ενός σύγχρονου αυτοκινήτου καθώς επίσης και μία πολύ καλαίσθητη διχρωμία στο ταμπλό και στα καθίσματα. Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του Yeti ήταν η αίσθηση αλλά και η ουσία των χώρων που προσφέρει, Ακόμη και πέντε ενήλικες μπορούν να συνυπάρξουν στην καμπίνα των επιβατών, ενώ ο χώρος των αποσκευών χάρη στο σύστημα Varioflex, που δίνει τη δυνατότητα μετακίνησης, αναδίπλωσης ή και αφαίρεσης της πίσω σειρά καθισμάτων, μπορεί να κυμανθεί από 405 μέχρι 1760 λίτρα επιτρέποντας τη φόρτωση σχεδόν ότι αντικειμένου φανταστείτε. 

Προστατευτική ποδιά και πίσω για την έκδοση Outdoor της δοκιμής μας

Γνώριμα ικανός
Ο κινητήρας του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ήταν ο γνωστός diesel των 1.6 λίτρων με τους 105 ίππους και τη ροπή των 250 Nm διαθέσιμη ήδη από τις 1500 στροφές. Το κιβώτιο ήταν μηχανικό πέντε σχέσεων, ενώ και μία έκτη ταχύτητα θα βοηθούσε τη περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης στο ταξίδι. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας μπορεί να είχε μόλις 20 χιλιόμετρα στο οδόμετρό του όταν το παραλάβαμε, κάτι που σημαίνει πως ο κινητήρας ήταν ακόμη σφιχτός, ωστόσο ήταν σε θέση να δώσει για πολλοστή φορά τα διαπιστευτήριά του τόσο σε ότι έχει να κάνει με τη δυνατότητά του να κινήσει με περισσή άνεση το αυτοκίνητο, όσο και σε σχέση με την κατανάλωση η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ανέβηκε πάνω από τα έξη λίτρα, συνεπικουρούμενη και από το σύστημα start & stop.

Χωρίς μεγάλες αισθητικές αλλαγές, αλλά με ποιοτικό αέρα το εσωτερικό

Κυρίως για εντός αλλά και λίγο εκτός
Η μεγάλη επιτυχία του Yeti ήταν ότι κατάφερε με λογικές εξωτερικές διαστάσεις να προσφέρει μεγάλους εσωτερικούς χώρους, κάτι που σε καθημερινούς ρυθμούς σημαίνει ευκολοδήγητο εντός πόλης, άνετο στα ταξίδια και με κάποιες προϋποθέσεις μπορεί να πατήσει και χώμα, τηρουμένων πάντα των αναλογιών και χωρίς να ξεχνάμε πως η έκδοση της δοκιμής μας είναι δικίνητη. Βεβαίως όλα αυτά τα χαρακτηριστικά υφίστανται και στο ανανεωμένο μοντέλο καθώς και εδώ θα διαπιστώσετε πως μπορεί να ελιχθει εντός πόλης, να είναι άνετο με υψηλή ποιότητα κύλισης και πολύ καλή ηχομόνωση σε συνθήκες ταξιδίου στην εθνική οδό, ενώ όσοι από εσάς το θελήσετε θα διαπιστώσετε πως μπορείτε αφενός να το απολαύσετε σε σβέλτη οδήγηση σε κλειστά επαρχιακά κομμάτια, αφετέρου να ευχαριστηθείτε και μία βατή χωμάτινη διαδρομή. 

Ουσία αλλά και αίσθηση χώρου για τους επιβάτες

Έχει όλα τα εχέγγυα
Και η ανανεωμένη έκδοση του Skoda Yeti έχει όλες τις προϋποθέσεις να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του προκατόχου του, συν το γεγονός πως πλέον έχει ένα όνομα που είναι γνωστό. Η αισθητική του ανανέωση τελικά λειτουργεί υπέρ του, καθώς μπορεί να μην διαθέτει την πρωτοτυπία του προκατόχου του, αλλά τελικά αυτή η σοβαρότητα που αποπνέει είναι ευπρόσδεκτη. Τα 20000 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει και τα 22500 Ευρώ που κοστίζει η έκδοση της δοκιμής μας, είναι πλέον ένα πολύ υπολογίσιμο ποσό το οποίο όμως σίγουρα αξίζει. Το θέμα είναι πως ο ανταγωνισμός στη κατηγορία έχει ενταθεί και μάλιστα πάρα πολύ, αλλά το ανανεωμένο Yeti έχει όλα τα εχέγγυα για να συνεχίσει να είναι ένας από τους πρωταγωνιστές αυτής

• Αίσθηση και ουσία χώρων                                 
                                             • Πεντάρι κιβώτιο
• Κινητήρας                                 
• Εξοπλισμός
• Αίσθηση οδήγησης
• Κατανάλωση

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                    1600 κ.εκ.  turbodiesel
Ίπποι                   105
Τελική ταχύτητα       176 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     12,1’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        5,8 λτ. / 100 χλμ
Εκπομπές CO2       119 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      
Του Σωτήρη Βουτσελά


    Η δοκιμή μας εν… κινήσει!  

Στα συν η διχρωμία των καθισμάτων
Με μεγάλες δυνατότητες διαμόρφωσης ο χώρος των αποσκευών
Χωρίς αλλαγές ο 1.6 TDi
Πετυχημένη πινελιά το βάψιμο των καθρεπτών σε ματ αλουμίνιο
Και αυτές προσθέτουν πόντους στη συνολική εικόνα
Prev Post PEUGEOT 308 1.6 e-HDI: H ΑΦΥΠΝΙΣΗ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΑ
Next Post HYUNDAI i10 1.2: ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook