Το νέο Skoda Superb υπόσχεται χώρους και τεχνολογία!

Το νέο Skoda Superb υπόσχεται χώρους και τεχνολογία!

Τα SUVs και τα crossovers συνεχίζουν να είναι στην κορυφή των πωλήσεων αλλά υπάρχουν μερικές εταιρίες που συνεχίζουν να πιστεύουν ότι υπάρχει… ζωή και άλλα στιλ αμαξώματος. Εταιρίες όπως η Skoda που ετοιμάζει την επόμενη γενιά του Superb και ανακοίνωσε τα πρώτα τεχνικά χαρακτηριστικά του συνοδεύοντας την ανακοίνωση με μία σειρά φωτογραφιών του καμουφλαρισμένου νέου μοντέλου και ειδικότερα της Combi έκδοσης του. Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι το νέο Skoda Superb θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμο ως station wagon όπως το μηχανικά συγγενές Volkswagen Passat, αφού η 4η γενιά της ναυαρχίδας της τσέχικης εταιρίας θα είναι διαθέσιμη και ως sedan.

Το ενδιαφέρον με το νέο Superb ξεκινά ήδη από τις διαστάσεις του και πιο συγκεκριμένα, από το γεγονός ότι το sedan είναι μακρύτερο από το station wagon. Το πρώτο έχει μήκος 4.912 χιλιοστά ενώ στο δεύτερο η μεζούρα σταματά στα 4.902 χιλιοστά  αλλά σε κάθε περίπτωση, αμφότερα είναι αρκετά μεγαλύτερα (κατά 43 και 40 χιλιοστά αντίστοιχα) από την προηγούμενη γενιά. Το ενδιαφέρον συνεχίζεται και στο πλάτος που είναι αισθητά μικρότερο (κατά 15 χιλιοστά) στα 1.849 mm ενώ το ύψος έχει αυξηθεί κατά 12 χιλιοστά για το sedan (1.481 mm) και κατά 5 χιλιοστά για το wagon (1.482 mm). Το μεταξόνιο έχει μείνει ίδιο, στα 2.841 χιλιοστά ενώ ίδια παραμένει και η φιλοσοφία στην σχεδίαση καθώς παρότι καμουφλαρισμένο, το πρωτότυπο που βλέπουμε στις φωτογραφίες αποκαλύπτει ότι το νέο Superb δεν υιοθετεί την “Modern Solid” ταυτότητα αλλά μία εξέλιξη της ήδη υπάρχουσας.

Το νέο Skoda Superb πάντως, είτε ως sedan είτε ως Combi θα συνεχίσει να προσφέρει κορυφαίους χώρους με την εταιρία να ανακοινώνει πως το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 645 λίτρα για την πρώτη έκδοση και 690 για την δεύτερη (+20 και +30 λίτρα αντίστοιχα σε σύγκριση με την απερχόμενη γενιά) ενώ αυξημένοι είναι οι διαθέσιμοι χώροι και για τους επιβάτες τόσο των εμπρός όσο και τον πίσω θέσεων.

Όσον αφορά στους κινητήρες, η βασική έκδοση θα εξοπλίζεται με έναν ήπια υβριδικό TSI βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων και 150 ίππων ενώ ακολουθεί ένας δίλιτρος TSI με 204 ίππους στην μπροστιοκίνητη έκδοση και 265 ίππους στην τετρακίνητη. Τα ενδιαφέροντα στοιχεία της νέας γενιάς συνεχίζονται καθώς η κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση του Superb είναι λιγότερο ισχυρή από αυτήν της προηγούμενης γενιάς, πιθανότατα λόγω συμμόρφωσης με τους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων. Το Superb όμως θα προσφέρει και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με τον βασικό 2.0 TDI των 150 ίππων να στέλνει την ισχύ στους τροχούς του εμπρός άξονα μονάχα ενώ η ισχυρότερη εκδοχή του με τα 193 άλογα συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης. Στην κορυφή της γκάμας θα βρίσκεται η plug-in υβριδική “iV” έκδοση στην οποία ένας 1500άρης TSI βενζικοκινητήρας και ένας ηλεκτροκινητήρας παράγουν αθροιστικά 204 ίππους ενώ η μπαταρία του Superb iV έχει μεγαλώσει σε χωρητικότητα και αγγίζοντας τις 25.7 kWh προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 100 χιλιομέτρων! Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη – 7 σχέσεων για όλες τις εκδόσεις πέραν της plug-in υβριδικής όπου έχει 6 σχέσεις.

Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι λύσεις πρακτικότητας και εργονομίας που η Skoda ενοποιεί υπό την ονομασία “Simply Clever” και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων το ενσωματωμένο χωνί στο δοχείο υγρού καθαρισμού του παρμπρίζ, πληθώρα αποθηκευτικών χώρων για μικροαντικείμενα, ένα stand για tablet στο υποβραχιόνιο των πίσω καθισμάτων κ.ά. Σε πιο βασικά στοιχεία της καμπίνας, παρά το γεγονός ότι η Skoda δεν έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες της, να σημειώσουμε την μεγαλύτερη οθόνη 12.9 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το head-up display ενώ εστιάζοντας στην ασφάλεια, την εργονομία και την εμπειρία χρήσης, οι σχεδιαστές της εταιρίας επέλεξαν για το ταμπλό έναν συνδυασμό φυσικών και ψηφιακών χειριστηρίων. Μιας που αναφερθήκαμε στην ασφάλεια, αξίζει να σημειώσουμε ότι το νέο Skoda Superb θα προσφέρει έως και 10 αερόσακους αλλά και μία ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης όπως οφείλει να κάνει μία ναυαρχίδα. Η παραγωγή του θα μεταφερθεί στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Bratislava της Σλοβακίας όπου θα μοιράζεται την ίδια γραμμή παραγωγής με το νέο Volkswagen Passat Variant.

Prev Post Η Mercedes επαναπροσδιορίζει την compact κατηγορία!
Next Post Peugeot 308 1.2 PureTech 130 – Η γοητεία της βενζίνης
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook