Η εξωτερική εικόνα της Octavia G-Tec δεν έχει καμία απολύτως διαφορά |
Toν τελευταίο καιρό τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου αυξάνονται πληθύνονται και μαζί με αυτά και οι απορίες των περισσότερων για τα θετικά και τα αρνητικά μίας τέτοιας επιλογής. Με αφορμή λοιπόν τη δοκιμή της Skoda Octavia G-Tec, θα προσπαθήσουμε αφενός να γνωρίσουμε όσο το δυνατόν πιο αναλυτικά το πολύ ενδιαφέρον Τσέχικο μοντέλο, αφετέρου να εστιάσουμε στο πρακτικό σκέλος της επιλογής ενός αυτοκινήτου με φυσικό αέριο.
Ίδιο και απαράλλακτο
Το πορτ-μπαγκαζ, συνεχίζει να καλύπτει και με το παραπάνω τις μεταφορικές ανάγκες μίας οικογένειας, καθώς τα εναπομείναντα 460 λίτρα κάθε άλλο παρά αμελητέα είναι |
Όπως είναι φυσικό και επόμενο η Octavia G-Tec δεν έχει απολύτως καμία αισθητική διαφοροποίηση σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του μοντέλου. Μόνο οι πολύ παρατηρητικοί θα εστιάσουν στο αυτοκόλλητο CNG στο πίσω παρμπρίζ. Τα ίδια ισχύουν και για το εσωτερικό του αυτοκινήτου, καθώς οι μεγάλοι χώροι, η προσεγμένη ποιότητα και ο πλούσιος εξοπλισμός εξακολουθούν να είναι τα βασικά χαρακτηριστικά. Η μόνη διαφοροποίηση συναντάται στον πίνακα οργάνων όπου φιλοξενούνται οι ενδείξεις τόσο για το φυσικό αέριο όσο και για την βενζίνη.
Στην κονσόλα πρωταγωνιστεί η οθόνη αφής των πέντε ιντσών από την οποία ο οδηγός χειρίζεται το ηχοσύστημα, τον υπολογιστή ταξιδίου, την επιλογή προγράμματος οδηγικής διάθεσης στο Drive Mode Selection (Normal – Sport – Eco – Individual), την απενεργοποίηση του ASRκαι άλλων ρυθμίσεων και λειτουργιών που αφορούν το αυτοκίνητο.
Εξαιρετικά «γλυκός» στη λειτουργία του |
Και μπορεί η καμπίνα των επιβατών να μην έχει αλλάξει ούτε κατ’ελάχιστο, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και για τον χώρο των αποσκευών, καθώς οι δύο δεξαμενές συμπιεσμένου φυσικού αερίου, καταλαμβάνουν το κάτω τμήμα του πορτμπαγκάζ και τον χώρο της ρεζέρβας. Θεωρητικά ο χώρος αποσκευών υπολείπεται κατά 130 λίτρα, όμως στην πράξη ακυρώνεται μόνο ο διπλός πάτος και ο χώρος αποσκευών παραμένει επίπεδος και λειτουργικός στο ωφέλιμο τμήμα των 460 λίτρων, παραμένοντας τεράστιος χωρίς να ακυρώνει τον ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο, που έπαιζε πάντα για την επιλογή της Octavia από τους υποψήφιους αγοραστές.
Με έμφαση στην οικονομία
Το ίδιο ποιοτική και εργονομική στο εσωτερικό της |
Και ερχόμαστε στην ουσία της υπόθεσης που είναι ο κινητήρας διπλού καυσίμου και το σύστημα του φυσικού αερίου. Ο 1.4 TSi διαθέτει διαφοροποιημένη κεφαλή ώστε να τοποθετηθούν τα μπεκ ψεκασμού φυσικού αερίου στους αυλούς εισαγωγής. Η έκδοση G-TEC αποδίδει 110 ίππους και 200 Nm ροπής, χωρίς μάλιστα να αφήνει στο περιθώριο απόδοση και επιδόσεις καθώς τα 10.9’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα και τα 195 χλμ./ώρα της τελικής είναι παραπάνω από αξιοπρεπή για το μεέγεθος και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι δυο δεξαμενές, αποθηκεύουν εφτάμιση κιλά φυσικού αερίου έκαστη, υπό πίεση 200 bar και είναι τοποθετημένες πίσω από το ρεζερβουάρ βενζίνης που παραμένει στα 50 λίτρα.
Οι δύο δείκτες καυσίμου, φυσικού αερίου και βενζίνης, είναι η μόνη διαφορά στον πίνακα οργάνων |
Επί της ουσίας αυτές είναι τοποθετημένες στον πίσω άξονα, που στην περίπτωση της G-TEC αποτελείται από πολλαπλούς συνδέσμους αντί για τον παραδοσιακό ημιάκαμπτο άξονα. Η βενζίνη με βάση τα δεδομένα του κατασκευαστή προσφέρει από μόνη της αυτονομία ανώτερη των 900 χλμ. και σε συνδυασμό με τα 400 χιλιόμετρα που εξασφαλίζει το φυσικό αέριο, η συνολική αυτονομία ξεπερνάει θεωρητικά τα 1.300 χλμ. Στη πράξη και οδηγώντας για περίπου 1000 χιλιόμετρα το αυτοκίνητο, εντός πόλης αλλά και σε, αρκετά σβέλτους ρυθμούς, ταξίδι Αθήνα Θεσσαλονίκη, η μέση κατανάλωση φυσικού αερίου κυμάνθηκε λίγο πάνω από τα τέσσερα κιλά/100 χλμ. Και εδώ έρχεται το δεύτερο αρνητικό του θέματος που είναι η ύπαρξη ικανού αριθμού πρατηρίων φυσικού αερίου.
Μέχρι το τέλος του 2015 τα Ελληνικά Πετρέλαια έχουν δεσμευτεί για δημιουργία ενός δικτύου 15 πρατηρίων στην ηπειρωτική χώρα, κάτι που σημαίνει ότι θα δώσει σημαντική ανάσα στους έχοντες αυτοκίνητο με φυσικό αέριο, αλλά και κίνητρο σε όσους σκέφτονται να αποκτήσουν.
Πάει «αέρα»
Ο ανεφοδιασμός της με φυσικό αέριο διαρκεί ελάχιστα λεπτά και κοστίζει 14 Ευρώ με τιμή αερίου στα 94 λεπτά που βάλαμε εμείς |
Ο 1,4 TSi μπορεί να μην έχει την σπιρτάδα του αμιγώς βενζινοκίνητου αδερφού, όμως αποδίδει πολιτισμένα και γραμμικά την ισχύ του και μόνο αν έχεις οδηγήσει νωρίτερα τη μονού καυσίμου αντίστοιχη Octavia θα νιώσεις το G-TEC λίγο συγκρατημένο στον τρόπο που εκδηλώνεται. Η G-TEC διατηρεί τον σβέλτο και απροβλημάτιστο χαρακτήρα. Στο δρόμο, το επιπλέον βάρος δεν χαλάει την συνολική εικόνα του αυτοκινήτου Ακόμα και αν περιμένεις ότι τα κρεμασμένα εκεί πίσω έξτρα κιλά θα χαλάσουν την ισορροπία της συμπεριφοράς, η Skoda διαψεύδει και σημαντικό μέρος της εξήγησης οφείλεται στους πολλαπλούς συνδέσμους της πίσω ανάρτησης που διαβάζουν αποτελεσματικά τον δρόμο. Η δραστήρια συμπεριφορά διατηρείται στην περίπτωση G-TEC και ελάχιστα επηρεάζει το επιπλέον βάρος που κρέμεται στον πίσω άξονα. Και βέβαια το στοιχείο της είναι ο ανοιχτός δρόμος και τα μεγάλα πολύωρα ταξίδια, τα οποία γίνονται με χαρακτηριστική άνεση και χωρίς ο οδηγός και οι επιβάτες να κουράζονται και να καταπονούνται.
Επί της ουσίας
Είναι φιλικό προς το περιβάλλον και φυσικά προς την τσέπη σας |
Η έκδοση με καύσιμο φυσικού αερίου προσφέρει το ιδανικό κόστος μετακίνησης χωρίς συμβιβασμούς. Μπορεί η υπέρβαση από απλό βενζινοκινητήρα σε G-TEC διπλού καυσίμου να έχει κάποιο επιπλέον κόστος, που φτάνει τα 20800 Ευρώ για την πολύ πλούσια έκδοση elegance της δοκιμής μας, η καθαρή έκδοση της Octavia προσφέρει απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας και ελάχιστα έξοδα για τις μετακινήσεις. Αν το σπίτι σας ή εργασία σας βρίσκεται σε μία απόσταση της τάξης των 15 χιλιομέτρων από ένα πρατήριο φυσικού αερίου, τότε η επιλογή αξίζει και με το παραπάνω, τόσο από οικονομικής όσο βεβαίως και από περιβαλλοντικής άποψης.
• Κόστος χρήσης |
• Δίκτυο πρατηρίων
|
• Χώροι | |
• Ποιότητα | |
• Εργονομία | |
• Εξοπλισμός | |
• Οδική συμπεριφορά | |
• Αυτονομία |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1400 κ.εκ. TSiΊπποι 110Τελική ταχύτητα 195 χλμ/ώρα0-100 χλμ/ώρα 10,9’’Μέση κατανάλωση 4,1 κιλά/100 χλμΕκπομπές CO2 97 γρ./χλμΤέλη κυκλοφορίας Δεν πληρώνει