Skoda Octavia 1.6 TDi DSG. Ολοκληρωμένη

Skoda Octavia 1.6 TDi DSG. Ολοκληρωμένη

H Skoda τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε μία συνεχώς ανοδική πορεία. Ανοδική όχι μόνο σε ότι έχει να κάνει με τις πωλήσεις, αλλά και σε ότι αφορά τόσο στο κομμάτι των εντελώς νέων μοντέλων που παρουσιάζει, αλλά και σε εκείνο που σχετίζεται με την ανανέωση των υπαρχόντων.  Λίγους μήνες λοιπόν πρίν την έλευση της ανανεωμένης Octavia, βρέθηκε  στα χέρια μας η πετρελαιοκίνητη έκδοση των 1.6 λίτρων με το αυτόματο κιβώτιο DSG των επτά σχέσεων και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία να τη θυμηθούμε και να κάνουμε μαζί της 1000 και πλέον χιλιόμετρα.

Σοβαρό μέσα έξω

 Η  τρίτη γενιά της Octavia είναι χτισμένη στη πλατφόρμα MQB της VW. Ο στόχος ήταν, χωρίς να αυξηθούν σημαντικά οι εξωτερικές διαστάσεις, να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο ο χώρος του εσωτερικού, αλλά και να μειωθεί το βάρος, παρά την επιπλέον τεχνολογία που θα διέθετε το καινούριο μοντέλο. Και οι στόχοι αυτοί επιτεύχθηκαν και με το παραπάνω. Άλλωστε τα 10.8 εκατοστά του μακρύτερου μεταξονίου, καθώς και τα μέχρι 102 κιλά ελαφρύτερο αμάξωμα, δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης. Από εκεί και πέρα η εμφάνιση, ακολούθησε τη συντηρητική πεπατημένη του μοντέλου, αποκτώντας όμως επιπλέον κύρος και σοβαρότητα.

Η αύξηση του μεταξονίου είχε ευεργετικές επιπτώσεις στους χώρους των επιβατών, καθώς πέντε ενήλικα άτομα θα βολευτούν με χαρακτηριστική άνεση, χωρίς να νιώσουν άβολα ποτέ, ακόμη και κατά τη διάρκεια ενός μεγάλου ταξιδιού. Στον τομέα της εσωτερικής εμφάνισης οι λέξεις που χαρακτηρίζουν το εσωτερικό είναι εργονομία και σοβαρότητα. Η απλή εμφάνιση τόσο της κεντρικής κονσόλας όσο και του πίνακα οργάνων ταιριάζουν γάντι στο χαρακτήρα της Octavia. Επιπλέον τα υλικά αλλά και η κατασκευή είναι υψηλής ποιότητας ενώ και η εργονομία δεν θα προβληματίσει ποτέ. Ο εξοπλισμός της πλούσιας έκδοσης elegance της δοκιμής μας, διέθετε παραπάνω από τα πάντα, καθώς έχει από έγχρωμη οθόνη αφής, μέχρι διζωνικό κλιματισμό. Ο οδηγός θα βρει με άνεση την ιδανική θέση οδήγησης, ανεξάρτητα του σωματότυπου, ενώ το μόνο που θα τον δυσκολέψει ελαφρώς είναι η ορατότητα προς τα πίσω και η έλλειψη υαλοκαθαριστήρα στη πέμπτη πόρτα, κατά τις βροχερές μέρες.

Ροπάτος και οικονομικός

Ο αναβαθμισμένος πετρελαιοκινητήρας των 1.6 λίτρων αποδίδει 110 ίππους με  τη ροπή  να ανέρχεται στα  250 Nm. O ήχος που παράγει μπορεί να είναι λίγο τραχύς, ωστόσο θεωρούμε ότι ο εν λόγω πετρελαιοκινητήρας ταιριάζει «γάντι» στην πληθωρική Octavia. Έχοντας μάλιστα για συνεργάτη το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των 7 προσθέτει αρκετούς παραπάνω πόντους στον τομέα της άνεσης, χωρίς να υστερεί καθόλου στον τομέα των επιδόσεων. Πιο αναλυτικά, με το αυτόματο κιβώτιο DSG o 1.6 ΤDI πετρελαιοκινητήρας κάνει την Octavia να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7’’ και να φτάνει σε τελική ταχύτητα τα 197 χλμ./ώρα. Σε ότι έχει να κάνει με τη κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια των 1000 χιλιομέτρων της δοκιμής, η οποία περιελάμβανε πραγματικά όλες τις συνθήκες, δεν ανέβηκε από τα 6.4 λτ/100 χλμ. οδηγώντας με σχετικά σβέλτο ρυθμό.

Eυχάριστη και άνετη

H  Skoda Octavia 1.6 TDi DSG είναι ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο με έμφαση στα άνετα ταξίδια. Και ως τέτοιο αυτό που τη χαρακτηρίζει είναι η σιγουριά που δίνει στον οδηγό της σε κάθε κατάσταση. Ανεξάρτητα με το που κινείται είναι σταθερή και ασφαλής, χωρίς αυτό να σημαίνει πως αν της ζητηθεί δεν μπορεί να κινηθεί γρήγορα, παρέχοντας μάλιστα στον οδηγό της την ίδια ακριβώς αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας. To άκαμπτο αμάξωμα ελέγχεται πολύ καλά από την ανάρτηση και σε συνδυασμό με τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, δημιουργούν ένα σύνολο ικανό για σαφώς περισσότερα πράγματα από μία απλή και άνετη οικογενειακή μετακίνηση.

Αν μάλιστα σε όλα αυτά συνυπολογίσουμε τον πλούσιο εξοπλισμό της έκδοσης style (ζάντες 17”, ηλεκτρονικό, αυτόματο κλιματισμό, έγχρωμη οθόνη αφής , ηχοσύστημα οκτώ ηχείων, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού και άλλα πολλά), τότε εύκολα αντιλαμβάνεστε τους λόγους για τους οποίους γράφουμε για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Παράλληλα μέσω του Driving Mode Selection ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα προγράμματα Eco, Normal, Sport και Individual και να κινηθεί πραγματικά ανάλογα με τις ορέξεις και τις απαιτήσεις του. Τέλος η τιμή των 21200 Ευρώ για τη συγκεκριμένη έκδοση, είναι πραγματικά εξαιρετική, καθιστώντας το αυτοκίνητο ακόμη πιο πλήρες και ολοκληρωμένο.

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Κιβώτιο DSG
  • Tιμή – εξοπλισμός

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Απουσία υαλοκαθαριστήρα στη πίσω πόρτα
  • Κάπως τραχιά λειτουργία κινητήρα

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1600 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 110
0-100 10.7″
Τελική ταχύτητα 197 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 6.4 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 102 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Prev Post Mercedes E220 D. Οδηγοκεντρική
Next Post Dacia Duster 4×2 & 4×4. Ικανό για όλα
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook